Nieuwe ontdekkingen in oude gear

Ik werk 90 procent met samples, jarenlang in m'n DAW de leadsample gedubbeld en d'r eentje ge-eq'd om basslijntjes te filteren... ontdekte ik na jarenlang MPC gebruik ineens de lowpassfilter. Ging een wereld voor me open, met name door de resonantie.
 
Boss BR-600 drums door eigen amp/mic effecten routen. Zoals in dit voorbeeldje. (master output instelling pas je dan aan)



Behringer Virtualizer Pro, (pitch algoritme klinkt best nice als je deze vrij subtiel insteld) (Heb er even snel geen voorbeeldje van)
 
Die Behringer hangt hier ook in het rek (de oude versie); ik vergeet steeds dat ik hem heb ook al zit hij patchklaar. Toch nog eens in verdiepen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Die heb ik ook nog ergens, oude versie......waar ben je ? 😶😁
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Die Behringer hangt hier ook in het rek (de oude versie); ik vergeet steeds dat ik hem heb ook al zit hij patchklaar. Toch nog eens in verdiepen.
Zelf heb ik ook de oude versie. De achterste presets zijn pre-fixed combi's en de edit mogelijkheden bestaan uit 2 pages.

kleine tip: Bekijk ook even in de global instellingen en experimenteer met: Serial 1 , Serial 2 , Parallel. Deze instellingen hebben invloed op het gedrag van de pitch reverb.
 
Ah ja, ik bedoelde dan de nieuwere versie. ik dacht dat jullie met nieuwere de FX 2000 bedoelde 😬

Heb de PDF handleiding gedownload + doorgenomen oudere versie: Virtualizer Pro DSP1000P wat je eventueel kan proberen is spelen met de routing van Engine 1 en Engine 2. De pitch+reverb is aanwezig (aangeduid op frontpaneel)

Bij de In/Out opties heb je mogelijkheid intern te mixen, zou zeggen, stel deze in op intern: hierdoor kan je het wetlevel inregelen op de unit zelf.
 

Attachments

  • dsp1000p.pdf
    2,6 MB · Bekeken: 70
Al mijn fx units staan op 100pct wet omdat mijn publiek dat ook is. En omdat ze op send/returns van de mixer staan.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L3N
Ik zag gisteren plots het "layer/split" knopje op de ESQ-1. :o: Ik wist dus niet dat hij dat kon! De meest underrated polysynth ooit is zonet nog een heel eind beter geworden.

Ik moet wel nog een beetje uitvogelen hoe ze het exact bedacht hebben, want er zijn veel combi's van layers, splits, gesplitte layers...mogelijk.
 
Ik zag gisteren plots het "layer/split" knopje op de ESQ-1. :o: Ik wist dus niet dat hij dat kon! De meest underrated polysynth ooit is zonet nog een heel eind beter geworden.

Ik moet wel nog een beetje uitvogelen hoe ze het exact bedacht hebben, want er zijn veel combi's van layers, splits, gesplitte layers...mogelijk.
Jexus zijn patches doen soms split, dacht ik. Ben echter te dom voor split gebruik. One finger baby 😂
 
ondertussen al eeuwen geleden, maar ik heb redelijk laat ontdekt dat je op de 303 de "up" en "down" kan ingeven tijdens de eerste ingave van pitch mode. Ik ging er daarvoor altijd van uit dat je up en down, zoals accent en slide, pas achteraf kan ingeven.
voor mij was dat wel een redelijke schok, want ik kende de sequencer van dat apparaat toen al vanbinnen en vanbuiten. Had ik kunnen vermijden door de handleiding te lezen natuurlijk :)
Dit kan met een Sh-101 ook.
 
Back
Top