Larger than life reverb / delays - Welke ?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.561
Ik zou graag een Strymon Big Sky kopen, maar ik heb 2 bezwaren, 1 - de prijs, en 2 - iedereen heeft hem.

Ik gebruik nu reverbs van Toneboosters als software oplossing, ben ik best tevreden over.

Heeft het zin om nog naar een andere reverb uit te kijken? Of moet ik gewoon maar 's muziek gaan maken.

Idem voor delay, ik gebruik nu de standaard delays van Ableton, maar heb het idee dat er veeeeel meer mogelijk is.
 
Ben de afgelopen week precies naar hetzelfde aan het zoeken.

Twijfel over:
1. Zoom Multi Stomp MS-70 CDR (goedkoop, veel mogelijkheden, kleine buttons, overload aan mogelijkheden)
2. Eventide H9 (Max) (duur)
3. tc electronic Hall of Fame 2 (goedkoop, weinig mogelijkheden, daardoor wel lekker direct)

Ben er nog niet helemaal uit.
 
Ben de afgelopen week precies naar hetzelfde aan het zoeken.

Twijfel over:
1. Zoom Multi Stomp MS-70 CDR (goedkoop, veel mogelijkheden, kleine buttons, overload aan mogelijkheden)
2. Eventide H9 (Max) (duur)
3. tc electronic Hall of Fame 2 (goedkoop, weinig mogelijkheden, daardoor wel lekker direct)

Ben er nog niet helemaal uit.

Twijfel ook nog over Valhalla Shimmer (alleen als Vst).
 
Als je een pedaal wilt :
Ik heb de Source Audio Collider en die bevalt heel erg goed.
2 in 1 (reverb en delay, 2 engines, kan ook 2x delay of 2x reverb)
Klinkt als een klok, van een beetje tot lekker lang en 'lush'.

Hier gebruik ik hem :


En hier ook :


(eigenlijk bijna altijd wel :) )

Hall of fame 2 heb ik terug gestuurd. Die kon niet tegen de prik van de Moog.

Klonk verder niet verkeerd, maar de Collider vind ik veel lekkerder klinken.
 
Ben de afgelopen week precies naar hetzelfde aan het zoeken.

Twijfel over:
1. Zoom Multi Stomp MS-70 CDR (goedkoop, veel mogelijkheden, kleine buttons, overload aan mogelijkheden)
2. Eventide H9 (Max) (duur)
3. tc electronic Hall of Fame 2 (goedkoop, weinig mogelijkheden, daardoor wel lekker direct)

Ben er nog niet helemaal uit.
Ik heb de zoom ms50 en moet nog eens uitzoeken welke reverb daarop de mooiste is.

Ik heb er nu een aantal op staan maar ben nog geen echte winnaar tegengekomen.
 
hainbach deed wat met 2 quadraverbs na elkaar dacht ik, zoek t ff op yt?
Maar gewoon ff muziek beginnen maken is dé uitdaging. Stop 't gas. :okdan:
 
Voor de prijs van één BigSky kun je 18 pedaaltjes van Behringer kopen, knoop die aan elkaar en je hebt een reverb larger-than-anything, zou je denken... 8D

Beh18.jpg

;)

Maar serieus, eentje waar ik 'ns naar heb gekeken is de Mooer Ocean Machine. Heb de indruk dat mensen deze goed vinden, of juist helemaal niet. Iemand had hier 'ns een track op het forum met deze, vond 'm eigenlijk best goed klinken voor eentje waar je niet heel veel geld aan kwijt wil. Veel knoppen en instellingen, < 200 euro.

 
Enigszins off-topic, maar weet iemand waarom er tegenwoordig (vrijwel) geen 19" multi-effects meer verkrijgbaar zijn? Vroegâh kon je die zo mooi wegstoppen in je rack, maar nu moet je desktop bezaaid zijn met losse kastjes, inclusief kabelspaghetti... ;{ Ik ben ook op zoek naar (weer) een goede reverb, maar er lijkt zowat niets schappelijks meer in 19" formaat verkrijgbaar tegenwoordig
 
Met Ableton kan je ook al veel vind ik maar soms wil je ook aan de knoppen draaien gewoon omdat het leuk is, lekker old skool samen met je nieuwe aanwinst (de GM)
Ik heb alweer een tijdje geleden gezocht naar een mooie delay/reverb en ik wilde ook dat er een shimmer inzat en heb toen vergelijkingsvideos bekeken tussen oa de BigSky en de Neunaber en ik ben toen voor de Neunaber gegaan omdat ze onderling niet echt veel verschillen en wellicht moeilijk uit leggen maar ik vond de Neunaber iets analoger/organischer klinken for what it's worth natuurlijk.
En die kost de helft dat vond ik een prettige bijkomstigheid want ik vond de BigSky niet echt goedkoop.




Ook een mooi pedaal vind ik de Specular Tempus;




And for something completely different alhoewel er ook delay en reverb inzit maar wel heel veel andere mogelijkheden geeft; de Hologram Microcosm;

 
TC hall of fame 2 is een mooie reverb maar overstuurt snel met een line-signaal. Hoeft geen probleem te zijn maar let op gain-staging met dit pedaaltje.

Ik gebruik zelf de Boss RV-500 die kan ook enorme reverbs zoals de strymon maar haalt minder rare stereo-fase-truukjes uit. Strymon maakt alles enorm breed, dat klinkt geweldig in een demo maar als ik er te lang naar luister voelt het alsof mn hoofd binnenstebuiten wordt gekeerd. En ik vraag me altijd af hoe dat vertaalt naar mono als iemand je track op een bluetooth speakertje afspeelt.
 
Ze zijn al genoemd, dus +1 (of +2), aan de Zoom MS-70CDR kun je je geen buil vallen, inclusief Strymon Blue Sky shimmer en 3x Strymon Timeline delays emulaties.
TC HoF2 is ook super voor het geld, met 3x "Toneprint" - waar ook de nodige Strymon emulaties bijzitten.
 
even een heel andere aanrader: je hebt toch net zo'n mooie blauwe barp met een spring reverb erin? daar kan je ook aardige feedback-patches mee maken (al dan niet via het filter). Als je een delay zoekt waar je lekker mee kan freubelen en die ook CV control heeft kan ik je de KOMA Electronic Field Kit FX aanbevelen. Echt een gruizig beest dat prachtig integreert in een semi-modulaire omgeving.
 
Back
Top