Larger than life reverb / delays - Welke ?

Ik zag er gisteren één die dat anders had.
Da's een leuk doosje, ik had 'm nog niet eerder gezien en niet zo gek duur ook.
Jammer dat ze bijna continue alleen maar arps en sequences doen alsof iedereen alleen dat doet, ik zit juist bij dat soort demo's te wachten op van die lange noten met veel ruimte ertussen zodat je goed het effect kan horen.

Er was ook een tweet van Sean van Valhalla dat hij "out of the box" gaat denken

Ik zou een doosje van Valhalla ook wel kunnen waarderen en dan bijv ook iets met granulaire mogelijkheden erin.
Misschien moeten we hem een mail namens het forum sturen zodat ie weet dat er in Nederland best wel wat mensen dat leuk zouden vinden?
 
Laatst gewijzigd:
Da's een leuk doosje, ik had 'm nog niet eerder gezien en niet zo gek duur ook.
Jammer dat ze bijna continue alleen maar arps en sequences doen alsof iedereen alleen dat doet, ik zit juist bij dat soort demo's te wachten op van die lange noten met veel ruimte ertussen zodat je goed het effect kan horen.
Klopt.
Hij werd gisteren aanbevolen. Ik had hem ooit wel een x beluisterd, maar hoor er te weinig van om er een goed beeld over te kunnen vormen idd.
Lijkt me best wel goed klinken, maar ik ben er nog niet uit wat ik verder nog nodig heb.
Jammer dat die micromonsta 2 voorlopig niet in stock is. Dat lijkt me ook wel een heel dikke synth.
En dan kun je (waarschijnlijk) de verzendkosten verdelen over 2 producten.
Scheelt toch weer een beetje.
 
Da's een leuk doosje, ik had 'm nog niet eerder gezien en niet zo gek duur ook.
Jammer dat ze bijna continue alleen maar arps en sequences doen alsof iedereen alleen dat doet, ik zit juist bij dat soort demo's te wachten op van die lange noten met veel ruimte ertussen zodat je goed het effect kan horen.
ik heb m, kan evt wel een demo maken?
 
kan evt wel een demo maken?
Ik zeg : DOEN.
Ik ben zeer benieuwd naar een dry / wet test met verschillende sound sources.
Als ik naar mijzelf kijk, dan is het vooral Moog mono analoog geweld wat er door zou gaan knallen voorlopig.
(Subsequent 37 en Minitaur)
Audiothingies heeft zelf een video met de S37 gemaakt, dus die geeft al wel een indruk, maar daar heb ik een gemengd gevoel over (ze laten vast niet horen wat er niet lekker klinkt)

De distortion klinkt best goed in die video (als het signaal eigenlijk wat aan de harde kant is). Mijn Source Audio Collider gaat dan 'resoneren' in plaats van mooi te vervormen.
De Novation Peak ook (met de interne reverb).
Ik ben benieuwd hoe de Dr A dat doet.

Misschien kunnen we dan (@krautrock1958) samen een bestelling doen, geen € 17,- maar € 20 / 2 te betalen aan verzendkosten :) als hij bevalt.
(verzendkosten gaan blijkbaar iets omhoog als je er 2 bestelt)
 
ik heb m, kan evt wel een demo maken?
Da's altijd goed natuurlijk, ben wel benieuwd hoe die klinkt met wat van die lange noten ipv snelle sequences.


Misschien kunnen we dan (@krautrock1958) samen een bestelling doen, geen € 17,- maar € 20 / 2 te betalen aan verzendkosten :) als hij bevalt.
(verzendkosten gaan blijkbaar iets omhoog als je er 2 bestelt)


Ik had geen plannen om iets te kopen eigenlijk maar wie weet, eerst maar 'ns horen.
 
Docotr A is wel 12-bit volgens hun website.
Alleen de delay is 12-bit (of 8-bit in Lo-Fi mode). De volgende delay types zijn beschikbaar:
● ○ ○ ○ Lo-Fi 8-bit delay
○ ● ○ ○ Classic 12-bit delay
○ ○ ● ○ Spacey 12-bit delay, tape-vibe, self oscillates more easily
○ ○ ○ ● Ping-pong The obligatory ping pong delay, with different L/R times

Deze reverb types zijn beschikbaar:
● ○ ○ ○ Small A Short size room reverb
○ ● ○ ○ Medium A Medium size room reverb
○ ○ ● ○ Roomy Very colored small room reverb, great for drum loops
○ ○ ○ ● Bouncy Ringy and very fun reverb algorithm
○ ● ● ● Plate The classic plate reverb
● ○ ● ● Vocal plate Plate reverb with less diffusion
● ● ○ ● Hall A Large size room reverb
● ● ● ○ Concert Hall The largest available algorithm, a concert hall reverb
 
Leuke reverb, alleen jammer van het DHZ doosje met schroefjes, had gewoon in een mooi gespoten die cast moeten zitten
 
Bestaat er al een zelf invoerbare IR module stompbox?
 
Bestaat er al een zelf invoerbare IR module stompbox?
IR voor reverbs is veel te zwaar nog voor de embeded risc en dsps.
Cab sims of accoustic enhancers is wel te doen en daar zijn pedalen voor op de markt.
 
Ik zeg : DOEN.
Goed ik zal een demo maken, maar kan nog wel even duren, op het moment even andere prioriteiten. Maar ik denk dat het ergens komende weken wel moet lukken.

Nog bepaalde wensen, wat voor type geluiden en welk type reverb?

Ik gebruik persoonlijk eigenlijk voornamelijk de plate, vocal plate, hall A en concert hall reverb types. Die andere 4 zijn meer "realistisch", niet "larger than life". Wanneer het gaat "resoneren" moet je met de modulatie spelen, waardoor de reverb tail net een andere pitch krijgt t.o.v. het droge signaal, zodat je een soort beating/chorus achtig effect krijgt. Het stapelt zich dan niet op, maar geeft juist een heel breed en ruimtelijk effect.
Hetzelfde geldt trouwens voor de delay, waar je ook nog eens de modulation speed kan aanpassen door de TAP knop ingedrukt te houden en de modulation knop te tweaken. Zo kun je ook de L/R delay time offset aanpassen in de pingpong delay door TAP ingedrukt te houden en aan de Feedback te draaien. Dat geeft ook een cool stereo effect.
 
Ik zag op de eerste pagina iemand zeggen dat de Hall of Fame 2 van TC weinig opties heeft?
Ik heb er zelf 1 die ik vaak als send fx gebruik maar je kan die TC HOF2 dus aan je computer hangen via USB en dan zelf presets maken via Toneprint (software)
toneprint.png

Je krijg dan echt tientalen dingen die je kan instellen en is daardoor misschien wel de uitgebreidste reverb die ik heb
 
Als je goed sounddesign wilt doen moeten je patches helemaal droog al lekker klinken vind ik.
Daar ben ik het niet mee eens. Bij sounddesign is het prima als de reverb het hoofdaandeel vormt van de klank, en de bron bijzaak.
Is de hele point van sounddesign niet : 'anything goes' ?
Het is maar net wat de toepassing is.
 
Daar ben ik het niet mee eens. Bij sounddesign is het prima als de reverb het hoofdaandeel vormt van de klank, en de bron bijzaak.
Is de hele point van sounddesign niet : 'anything goes' ?
Het is maar net wat de toepassing is.
zeker mee eens. yes 'anything goes' en het gaat altijd over de context van een sound. Maar er worden gewoon al te vaak gare sounds mooi gemaakt met een bak reverb. Of hele mixen die erin verdrinken. niet mijn ding iig.
 
Back
Top