Larger than life reverb / delays - Welke ?

maar hoe vinden jullie de effecten op de Zoom MS-70CDR? Voor die prijs kan het toch niet goed zijn? Ik heb 'm en vind de meeste effecten uit dezelfde categorie (reverb bijv.) zo'n beetje hetzelfde klinken. Op sommige kun je de tijd wat langer instellen enzo, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een maar paar algoritmes inzitten waar een ontwikkelaar uit kan kiezen.
Ik heb 'm ooit gekocht nadat ik veel goede recensies zag en eerlijk is eerlijk; dat ding kan veel en zeker voor die prijs, er zitten een paar leuke presets in zoals de Black hole bijv.
Maar wat mij betreft komt ie niet in de buurt van de betere delay/reverb pedalen dus ik gebruik 'm niet zo gek vaak meer.
Dat heeft niets te maken dat er geen delay of reverb inzit maar meer om het karakter en dat spreekt mij toch wat minder aan.
Dat is de reden waarom ik toen een Neunaber heb gekocht, die klinkt voor mij gewoon beter en is vergelijkbaar met zo'n BigSky bijv.
 
Ik heb de 50 en dat is op de mono input na in principe hetzelfde pedaal.
De 50 heeft alle* effecten van de 70 plus amp & cab sims.
* Afhankelijk van de respectievelijke firmware van je 50/70.

De 50 is beter dan de 70 voor gebruik met een mono output.
 
Deze er vandaag ook nog maar even bijbesteld
 
Ben zelf erg te spreken over de demo's van de Walrus Audio Slö. Wat zijn de ervaringen van forumleden die een exemplaar bezitten?
Geen ervaring mee zelf, zie alleen dat hij mono is. Ik vind het 'stereo' effect heel goed geslaagd bij m'n Collider.
Dat maakt echt een berg verschil (hij kan ook mono, maar dat klinkt veel tammer)
 
Misschien off topic, maar hoe vinden jullie de effecten op de Zoom MS-70CDR? Voor die prijs kan het toch niet goed zijn? Ik heb 'm en vind de meeste effecten uit dezelfde categorie (reverb bijv.) zo'n beetje hetzelfde klinken. Op sommige kun je de tijd wat langer instellen enzo, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een maar paar algoritmes inzitten waar een ontwikkelaar uit kan kiezen. Vinden jullie de Strymon emulaties bijvoorbeeld enigszins in de buurt komen v/h origineel?
Ik heb 'm gekocht vanwege de reputatie en omdat ik in de Youtube videos die 'm vergeleken met de "big boys" weinig verschil in geluidskwaliteit kon ontdekken.
Met het idee dat ik er dan later gewoon nog 4 zou kopen, want handig en goed enzo.

Maar ik hou het bij 1 MS-70CDR... Hij klinkt op zich goed, maar het punt is dat ik 'm nooit direct "perfect" vind klinken, en ik altijd aan het kutten ben met de knoppen/interface in de hoop hem goed te krijgen. Ligt vast aan mij, maar alas - het is wat het is, bij mij is het een fijne "ik heb even snel een reverb / delay nodig" maar geen "dit is de unit waar ik weet dat ik de sound kan vinden die ik zoek zonder een boel frustraties" :-)


En on that bombshell, ik heb net een OTO Bim en een GFI Specular Tempus besteld, nadat ik van de week m'n OTO BOUM heb ontvangen.
De OTO BOUM beviel direct zo goed dat ik direct ging overwegen - ik probeer al jaren lang voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, nu wil ik wel eens weten hoe een VIP ticket voelt :-)
 
Jawel ik had de spx90MKII al genoemd.
Fijne bak idd. mono in stereo out.
Heeft vaak issue met de PSU en een lijm die in verloop van de jaren gaat geleiden.
Heb mijne helemaal schoongemaakt, gerecapped en een slicke oled erin gedaan.
Is werkelijk een toffe bak en een aanrader.
Schijnt dat deze vroeger een studio standaard was.
 
Maar ik hou het bij 1 MS-70CDR... Hij klinkt op zich goed, maar het punt is dat ik 'm nooit direct "perfect" vind klinken, en ik altijd aan het kutten ben met de knoppen/interface in de hoop hem goed te krijgen. Ligt vast aan mij, maar alas - het is wat het is, bij mij is het een fijne "ik heb even snel een reverb / delay nodig" maar geen "dit is de unit waar ik weet dat ik de sound kan vinden die ik zoek zonder een boel frustraties" :-)
.

Zéér herkenbaar ;) Ik heb er eerder dit jaar een gekocht en binnen twee weken weer verkocht. Ik vond het qua bediening een uiterst irritant ding, en wat klank betreft heeft bijv. een Boss SE-50 honderd keer meer ballen.
 
Jawel ik had de spx90MKII al genoemd.
Fijne bak idd. mono in stereo out.
Heeft vaak issue met de PSU en een lijm die in verloop van de jaren gaat geleiden.
Heb mijne helemaal schoongemaakt, gerecapped en een slicke oled erin gedaan.
Is werkelijk een toffe bak en een aanrader.
Schijnt dat deze vroeger een studio standaard was.
Mijn spx90 viel altijd uit. Ik heb m gisteren open gedaan en de schakelaar overbrugd. Dat hielp niet veel. Als ik de schakelaar in bleef duwen bleef hij langer aan dan bij gewoon een korte duw.
Bleek een slecht soldeerpunt te zijn op de linkse print, vermoedelijk die vh deel aan de koelvin. Ik heb er een 10 tal aangepakt en hij doet t weer... De cap op de linker print staat wel bol, maar een foto naar mijn tech deed hem toch niet echt de cap verdenken vh issue (en terecht, zo bleek) - wat er dus gebeurd is dit: het duwen vd aan uit knop buigt de print een beetje. Als je dan dat na jaren voorhebt dat 't 't verschil maakt tussen wel of niet werken, weet je waar zoeken.
D3090DCF-4629-4130-BE7E-40B809EFD707.jpeg
 
Jawel ik had de spx90MKII al genoemd.
Fijne bak idd. mono in stereo out.
Heeft vaak issue met de PSU en een lijm die in verloop van de jaren gaat geleiden.
Heb mijne helemaal schoongemaakt, gerecapped en een slicke oled erin gedaan.
Is werkelijk een toffe bak en een aanrader.
Schijnt dat deze vroeger een studio standaard was.
Had in thread op spx gezocht maar kon niks vinden :D

Ik heb de SPX50d, uit dezelfde lijn. Heb nog geen last van psu of lijm. Welke oled heb je erin gezet?
 
oled van ebay, vanuit de uk. gele letters best mooi.
@klinkske zie dat bij jouw die lijm ook eruit is.

bij mij zit er een andere schakelaar die niet aan de pcb vast zit. waarschijnlijk een fix voor datzelfde probleem
 
Laatst gewijzigd:
schakelaar zit er ondertussen terug in en werkt. Was dus enkel een "dry solder joint" die wel of niet contact maakte afh vd buiging vd print, en hij buigt telkens je de drukknop beroert. Me Happy
 
Die cap die bol staat moet je vervangen,die komt niet zo uit uit fabriek (los of die problemen geeft of niet)..
 
Back
Top