Larger than life reverb / delays - Welke ?

Nou TC Electronic wordt genoemd toch ook maar ff vermelden; de triple delay van hun, daarmee space je ook de wereld uit.
Die kocht ik een jaar of 2 geleden tweedehands voor 110 euro, heeft veel verschillende instellingen en 4 Toneprints, daarmee kan je allerlei simulaties op hun website downloaden, dan kan je nog 'ns wisselen.
 
Enigszins off-topic, maar weet iemand waarom er tegenwoordig (vrijwel) geen 19" multi-effects meer verkrijgbaar zijn? Vroegâh kon je die zo mooi wegstoppen in je rack, maar nu moet je desktop bezaaid zijn met losse kastjes, inclusief kabelspaghetti... ;{ Ik ben ook op zoek naar (weer) een goede reverb, maar er lijkt zowat niets schappelijks meer in 19" formaat verkrijgbaar tegenwoordig
Eens! Ik vraag me dus in dit draadje ook af of er 19" aletrnatieven zijn voor de Big Sky? Beetje gek dat ze deze eigenlijk zelf niet produceren btw, gezien hoe favoriet deze is bij studiosynthidioten :)
 
ik ben fan van gruisige bbd en tape delays en spring reverbs.

Dat synths in reverb verdrinken is niet vaak wat ik doe. Maar ik gebruik wel Walhalla, vintage, plate, shimmer Eventide, h3000, blackhole in mijn Daw. vaak met een scheutje spring

hardware verbs/delays die ik heb twee Memoryboy deluxen delays, een yamaha sp90II en een ensoniq DP4. laatste 2 zijn 19 inch

Als je goed sounddesign wilt doen moeten je patches helemaal droog al lekker klinken vind ik.
 
De keuze hangt mss ook wel wat af van het soort muziek waarvoor het is. Wil je ambient en een scheet opblazen tot kosmische proporties en dat het ook nog goed klinkt, of is het meer voor muziek met viezigheid maar dan anders dan het vorige :D , of... vul maar in.
 
Eens! Ik vraag me dus in dit draadje ook af of er 19" aletrnatieven zijn voor de Big Sky? Beetje gek dat ze deze eigenlijk zelf niet produceren btw, gezien hoe favoriet deze is bij studiosynthidioten :)
Kijk eventueel voor TC Electronic, die zijn er wel tweedehands, mischien kan je het daarmee af of een Lexicon MX200.
Alternatief is Behringer nog wel nieuw verkrijgbaar en anders wordt het Eventide bijv maar dan zit je rond de 2000 euro, da's meteen een serieuze aanslag op je financiëen.
Staan een paar Lexicons op mp; ≥ Vind lexicon mx200 in Effecten op Marktplaats
 
Laatst gewijzigd:
Dp4 is bijzonder geschikt voor gigantische verbs aangezien je de 4 engines kan chainen.

Specular Tempus kan het ook maar voor wat betreft presets is eigenlijk alleen de shimmer preset of anders een combi van lange delay en reverb.

Software wise ben ik erg fan van baby audio spaced out.
 
Ik doe het al jaren met:

Kurzweil ksp8 en rumour, AXE FX standard version en de midiverb 2.

Door de AXE heb ik destijds mijn Big Sky en Timeline weggedaan. Axe is een makkelijk te programmeren unit. KSP8 gaat dieper en de rumour is imo een hele fijne studio reverb. Heb die zoom 70cdr ook heel kort gehad maar die vond ik in vergelijking met bovenstaande apparaten en de strymons snel door de mand vallen. Vond ik toch echt wel de diepte missen.

Die 1978 staat op het verlanglijstje trouwens. Mooi ding!

Maar een AXE FX standard is voor rond de 350 wel te vinden. Wordt bijna alleen gebruikt door gitaristen dus je hoort er niet veel over bij synthfreaks :)
 

Eventide Blackhole is een absolute killer voor enorme reverbs. Ik gebruik 'm zeer regelmatig, omdat hij zo heerlijk ruimtelijke klinkt, en toch niet je mix helemaal dicht smeert.
 
Als je 19 inch rack effect processor intikt krijg je toch een heule hoop verschillende bij winkels?

Ja, dat dacht ik dus ook... Er zijn er wel, maar los van een Behringer begint de goedkoopste 19" multi-effectsprocessor rond de € 1800,-... Twintig jaar geleden waren die er in overvloed, voor een veel zachter prijsje :erm:
 
Ik ga naar een setup waar iedere synth een dedicated effect in line krijgt.
dat klinkt toch lekkerder dan via send/return

Mijn opmerking was niet bedoeld als, lekker patserig. Meer als, leuk rijtje bij elkaar. Anders had ik het duimpje niet gegeven.
 
Weet ik, ik ben gewoon een delay freak, van tape tot bucket brigade.
heb ook alles van ValhallaDSP & Audiothing, maar kastjes blijven toch het leukst.
 

Eventide Blackhole is een absolute killer voor enorme reverbs. Ik gebruik 'm zeer regelmatig, omdat hij zo heerlijk ruimtelijke klinkt, en toch niet je mix helemaal dicht smeert.

Vraag me altijd nog af hoeveel verschil er zit tussen de plugin en de hw versie. Heb de plug-in al meerdere malen een kans gegeven maar omdat de presets meer experimenteel achtige fx zijn nooit echt dieper in gedoken.
 
Analoog/Digitaal?
Vintage/modern?
Pedaal/19" multi effect?
Waardevast/snel vervangbaar?

Waar ik als eerste aan denk, zeer gedateerd, heb niet bijgehouden wat er na 2010 allemaal is uitgekomen en ben in "vintage" blijven hangen;
Ensoniq DP2, 4 of 4+
Dynacord VRS23
EH Cathederal
Digitech S400 (4 in/4 out)
 
Ik wil deze wel even tippen:

Doet het perfect bv op de ms20😘
 
Back
Top