Larger than life reverb / delays - Welke ?

zeker mee eens. yes 'anything goes' en het gaat altijd over de context van een sound. Maar er worden gewoon al te vaak gare sounds mooi gemaakt met een bak reverb. Of hele mixen die erin verdrinken. niet mijn ding iig.
Dan zijn we het toch eens :)
 
Ik zag op de eerste pagina iemand zeggen dat de Hall of Fame 2 van TC weinig opties heeft?
Ik heb er zelf 1 die ik vaak als send fx gebruik maar je kan die TC HOF2 dus aan je computer hangen via USB en dan zelf presets maken via Toneprint (software)
Je krijg dan echt tientalen dingen die je kan instellen en is daardoor misschien wel de uitgebreidste reverb die ik heb
Lijkt mij wel interessant die TonePrint Editor. Ik ben alleen een half uur bezig nu om te begrijpen wat het verschil is tussen TonePrint app en de Editor (als er al verschil is), welke TC Electronic pedaaltjes ermee compatibel zijn en waar je het kunt downloaden. Die editor is niet te vinden op de TC Electronic website (wel een of andere app waar je preset mee kunt zetten op je pedaal).

Verder zit ik niet te wachten op shimmer en te veel knoppen: ik zou dus wel de 'Hall Of Fame 2 Mini' willen aanschaffen. Maar de site van Thomann (niet de meest betrouwbare bron) doet alsof de TonePrint Editor ook werkt met de Mini, de website van TC Electronic zegt dat de Editor werkt met de HoF2 maar bij de 'HoF Mini' staat alleen dat 'ie "TonePrint-Ready" is (???). Wat betekent dat in vredesnaam? En dat er shimmer zit op de Mini, waarvan ik dacht dat dat op de maxi versie zit, maar juist niet op de mini...?

Enfin, is de HoF2 Mini compatibel met de TonePrint Editor of iemand weet?
 
Lijkt mij wel interessant die TonePrint Editor. Ik ben alleen een half uur bezig nu om te begrijpen wat het verschil is tussen TonePrint app en de Editor (als er al verschil is), welke TC Electronic pedaaltjes ermee compatibel zijn en waar je het kunt downloaden. Die editor is niet te vinden op de TC Electronic website (wel een of andere app waar je preset mee kunt zetten op je pedaal).

Verder zit ik niet te wachten op shimmer en te veel knoppen: ik zou dus wel de 'Hall Of Fame 2 Mini' willen aanschaffen. Maar de site van Thomann (niet de meest betrouwbare bron) doet alsof de TonePrint Editor ook werkt met de Mini, de website van TC Electronic zegt dat de Editor werkt met de HoF2 maar bij de 'HoF Mini' staat alleen dat 'ie "TonePrint-Ready" is (???). Wat betekent dat in vredesnaam? En dat er shimmer zit op de Mini, waarvan ik dacht dat dat op de maxi versie zit, maar juist niet op de mini...?

Enfin, is de HoF2 Mini compatibel met de TonePrint Editor of iemand weet?
Bedenk goed wat je door die HoF2 stuurt.
Ik had z'n grote broer (hall of fame 2) en die kon slecht tegen het Moog signaal.
Hij ging in no time distorten (niet in een mooie manier, maar alsof er een 'veer' tegen de rand van een metalen rand resoneerde).

Je echte vraag kan ik helaas niet beantwoorden. Zover ben ik nooit gekomen met een TC.
 
Enfin, is de HoF2 Mini compatibel met de TonePrint Editor of iemand weet?
Hij staat er tussen op de website; TC Electronic | TonePrints | TonePrint Products
Nieuw zo rond de 100 euro, ik kan je aanraden op mp te kijken want daar worden best veel TC Electonicpedaaltjes aan geboden en dan koop je iets met meer mogelijkheden voor misschien hetzelfde of iets meer.
Ik kocht een jaar of twee terug een triple delay waar je ook 4 toneprints in kan stoppen plus veel presets die erop zitten voor ik dacht iets van 120 euro toen.
 
En dat er shimmer zit op de Mini, waarvan ik dacht dat dat op de maxi versie zit, maar juist niet op de mini...?

@MeneerJansen; er zit een shimmer op, zie de clip;


Je kan de app als software voor windows en mac downloaden.
Als je 'm dan opent dan krijg je de toneprint te zien.
Op de schermafbeelding die ik heb gemaakt zie je ook de HOF mini ertussen staan (zie de bijlage)

 

Attachments

  • Schermopname (73).png
    Schermopname (73).png
    884,1 KB · Bekeken: 141
Laatst gewijzigd:
En dat er shimmer zit op de Mini, waarvan ik dacht dat dat op de maxi versie zit, maar juist niet op de mini...?

@MeneerJansen; er zit een shimmer op, zie de clip;


Je kan de app als software voor windows en mac downloaden.
Als je 'm dan opent dan krijg je de toneprint te zien.
Op de schermafbeelding die ik heb gemaakt zie je ook de HOF mini ertussen staan (zie de bijlage)

[...]
Bedankt voor de verhelderende info en de screenshot. Om te beginnen heb ik het idee dat de "TonePrint Editor" software is vervangen door de "TonePrint App" software. Vandaar wellicht dat je die eerste niet meer kunt downloaden v/d website. TonePrint zijn presets voor zover ik het begrijp. Je kunt ook je eigen presets maken: er zit een editor in de App volgens het filmpje dat jij postte.

Vraag ik me nog 1 ding af: kun je op de HoF (1 of 2) Mini ook je eigen preset (lees: TonePrint) maken of alleen de Toneprints gebruiken die standaard door de App aangeboden worden. Ik gebruik Linux en ik heb wat moeite met het installeren v/d software (in de Android versie kan ik geen editor ontdekken...).

Ik bezit de Zoom MS-70CDR. Zou de HoF wel een betere reverb in huis hebben? Zo te merken zijn ze beide op software gebaseerd...


@Montfrooij : bedankt voor de waarschuwing.
 
Bedankt voor de verhelderende info en de screenshot. Om te beginnen heb ik het idee dat de "TonePrint Editor" software is vervangen door de "TonePrint App" software. Vandaar wellicht dat je die eerste niet meer kunt downloaden v/d website. TonePrint zijn presets voor zover ik het begrijp. Je kunt ook je eigen presets maken: er zit een editor in de App volgens het filmpje dat jij postte.

Vraag ik me nog 1 ding af: kun je op de HoF (1 of 2) Mini ook je eigen preset (lees: TonePrint) maken of alleen de Toneprints gebruiken die standaard door de App aangeboden worden. Ik gebruik Linux en ik heb wat moeite met het installeren v/d software (in de Android versie kan ik geen editor ontdekken...).

Ik bezit de Zoom MS-70CDR. Zou de HoF wel een betere reverb in huis hebben? Zo te merken zijn ze beide op software gebaseerd...


@Montfrooij : bedankt voor de waarschuwing.
Eigenlijk zijn alle 'recente' reverb pedalen software based.
Op een paar uitzonderingen daargelaten (met een fysieke veer oid), is reverb eigenlijk alleen maar met heel grote dingen te maken (een grote metalen plaat, of buis van x meter etc. etc.)
Dus wat dat betreft zul je vooral chips in die pedalen vinden.
Die algoritmes zijn natuurlijk precies wat hun onderscheidend vermogen is, net zoals de converters etc. die het signaal omzetten naar en van digitaal.
Maar veel hangt ook af van wat je 'wilt' en wat je er door wilt stouwen.
Beetje gruizige reverb, een 'natuurlijke' (room etc. ) reverb, super lang en 'lush', met of zonder modulatie trucjes (shimmer etc.), stereo of niet etc. etc.
 
Om te beginnen heb ik het idee dat de "TonePrint Editor" software is vervangen door de "TonePrint App" software. Vandaar wellicht dat je die eerste niet meer kunt downloaden v/d website. TonePrint zijn presets voor zover ik het begrijp. Je kunt ook je eigen presets maken: er zit een editor in de App volgens het filmpje dat jij postte.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet weet want ik maak eigenlijk geen gebruik van de software al heb ik 'm wel geinstalleerd dus ik denk dat je het best even een mailtje naar ze kan sturen met je vragen hoe het precies zit.

Vraag ik me nog 1 ding af: kun je op de HoF (1 of 2) Mini ook je eigen preset (lees: TonePrint) maken of alleen de Toneprints gebruiken die standaard door de App aangeboden worden. Ik gebruik Linux en ik heb wat moeite met het installeren v/d software (in de Android versie kan ik geen editor ontdekken...).

Ik bezit de Zoom MS-70CDR. Zou de HoF wel een betere reverb in huis hebben? Zo te merken zijn ze beide op software gebaseerd...
Zoals @Montfrooij al aangeeft is het meestal allemaal software tegenwoordig, het heeft vooral met karakter en klankkleur te maken welke bij je past.
Ik heb al eerder in het topic aangegeven dat ik een Neunaber heb gekocht omdat die vergelijkbaar was met een Bigsky maar net iets analoger/organischer klonk terwijl ik al de Zoom MS-70 had.
Als je eventueel met de pc erbij aan de gang bent dan ben je met de Valhalla Supermassive al prima bediend.

Ik heb 't idee omdat jij wel van de old skool style houdt dat je misschien nog het best bediend bent met een ouwe bak met een veer er in die lekker gruizig klinkt, wellicht is zo'n Koma Field FX bak met de extra expansion iets voor je, dan heb je wel een echte veer.
Dan heb je nog meer mogelijkheden en met die VCS 3 remake erbij die er aan gaat komen zie ik je wel lekker experimenteren op die manier. :okdan:

Of bouw zelf een springtank, op youtube staan zat clips hoe je dat doet.
 
@demian: Ik zag in het 'Je laatste 3 aankopen' topic dat je inmiddels een Strymon Big Sky hebt gekocht. Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Is het wat je ervan verwacht had?
 
Ik heb er nog niet heel veel tijd aan besteed maar hij klinkt zeer goed. Ik vind het ook fijn dat je alle parameters met een knop kan bedienen, zo kan je snel op je gehoor de juiste reverb maken. Vind het alleen jammer dat er geen power schakelaar op zit, maar da's het ergste niet.

Over een paar weken heb ik wat meer tijd en ga ik er eens serieus mee aan de slag. :)
 
Dit draadje doet me eraan denken dat ik eens wat moet testen en beslissen wat er blijft en gaat… mijn space bijvoorbeeld, heeft zich nog nooit bewezen…
woe weet is zo n big sky meer mijn ding
 
Voor een larger than life software reverb: JMG Sound Hyperspace

 
Back
Top