Vice elasticity [techno]

Kobboi

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2021
Berichten
465
Locatie
Amsterdam
De laatste track die ik deze zomer op mijn Polyend Tracker gemaakt heb, en nu afgemixt heb. Begint als vrij stevige rechtoe rechtaan techno (al zitten er wel wat polimeters in) maar krijgt later een ietwat cheezy trance lead erbij. Zoals steeds is alle commentaar welkom.
 
Het einde kon beter..
Die steeds durende sequencer mocht af en toe 'on hold' gezet worden
de melodie die ertussen komt klinkt niet goed, niet kwa noten en niet kwa geluid.
Verder een prima track!
 
Niet helemaal mijn 'ding'.
Bij techno verwacht ik meer duisterheid.
Schurend, industrieel, dat soort termen.
En als het 'stevig' is, dan gaat het nog een stapje verder (in mijn beleving iig).

Verder zeker niet slecht.
Ik hoor genoeg potentie voor deze track.
 
de melodie die ertussen komt klinkt niet goed, niet kwa noten en niet kwa geluid.
Ja, ik heb mijn best gedaan het zo clean mogelijk te maken maar dat is één van de nadelen van de Polyend Tracker: als je op de patch bv een band pass filter zet, en daarna programmeer je in de tracker een ander type filter (low pas in dit geval), dan krijg je af en toe last van distortion. Het hangt wel een beetje af van type geluid, maar hier kreeg ik de klank nooit helemaal zuiver. Voor de noten claim ik volle verantwoordelijkheid ;-)
 
Niet helemaal mijn 'ding'.
Bij techno verwacht ik meer duisterheid.
Schurend, industrieel, dat soort termen.
En als het 'stevig' is, dan gaat het nog een stapje verder (in mijn beleving iig).
Ik ben het helemaal met je eens. "Stevig" lukt me gewoon niet zo makkelijk. Dit is naar mijn kunnen al behoorlijk stevig ;-)
 
Leuke track. Vooral de drums en andere percussiegeluidjes tussendoor.
Het synthlijntje mocht wel ergens ff een break krijgen, of op z'n minst qua intensiteit veranderen met filter en effect e.d.
Zie dat dat al gezegd is.
Trackers zijn cool. Wist niet dat die er ook in hardware vorm zijn!
 
Dank allemaal! Ik heb het synthlijntje een beetje gefilterd zodat er iets meer variatie inzit, en geprobeerd om het pad melodietje nog wat cleaner te krijgen. Zelfde link als voorheen.
 
Trackers zijn cool. Wist niet dat die er ook in hardware vorm zijn!
Ja, Polyend heeft het wel echt goed gedaan, deze hardware tracker. Ik merk dat ik er echt een ander soort muziek mee maak. Er zijn uiteraard ook beperkingen maar daardoor ben je misschien ook wel wat creatiever soms.
 
Back
Top