• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Vice elasticity [techno]

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Het einde kon beter..
Die steeds durende sequencer mocht af en toe 'on hold' gezet worden
de melodie die ertussen komt klinkt niet goed, niet kwa noten en niet kwa geluid.
Verder een prima track!

Montfrooij

Ouwe rot
Niet helemaal mijn 'ding'.
Bij techno verwacht ik meer duisterheid.
Schurend, industrieel, dat soort termen.
En als het 'stevig' is, dan gaat het nog een stapje verder (in mijn beleving iig).

Verder zeker niet slecht.
Ik hoor genoeg potentie voor deze track.

Kobboi

Stamgast
de melodie die ertussen komt klinkt niet goed, niet kwa noten en niet kwa geluid.
Ja, ik heb mijn best gedaan het zo clean mogelijk te maken maar dat is één van de nadelen van de Polyend Tracker: als je op de patch bv een band pass filter zet, en daarna programmeer je in de tracker een ander type filter (low pas in dit geval), dan krijg je af en toe last van distortion. Het hangt wel een beetje af van type geluid, maar hier kreeg ik de klank nooit helemaal zuiver. Voor de noten claim ik volle verantwoordelijkheid ;-)

Kobboi

Stamgast
Niet helemaal mijn 'ding'.
Bij techno verwacht ik meer duisterheid.
Schurend, industrieel, dat soort termen.
En als het 'stevig' is, dan gaat het nog een stapje verder (in mijn beleving iig).
Ik ben het helemaal met je eens. "Stevig" lukt me gewoon niet zo makkelijk. Dit is naar mijn kunnen al behoorlijk stevig ;-)

Bahamut

yip yip
Leuke track. Vooral de drums en andere percussiegeluidjes tussendoor.
Het synthlijntje mocht wel ergens ff een break krijgen, of op z'n minst qua intensiteit veranderen met filter en effect e.d.
Zie dat dat al gezegd is.
Trackers zijn cool. Wist niet dat die er ook in hardware vorm zijn!

Kobboi

Stamgast
Dank allemaal! Ik heb het synthlijntje een beetje gefilterd zodat er iets meer variatie inzit, en geprobeerd om het pad melodietje nog wat cleaner te krijgen. Zelfde link als voorheen.

Kobboi

Stamgast
Trackers zijn cool. Wist niet dat die er ook in hardware vorm zijn!
Ja, Polyend heeft het wel echt goed gedaan, deze hardware tracker. Ik merk dat ik er echt een ander soort muziek mee maak. Er zijn uiteraard ook beperkingen maar daardoor ben je misschien ook wel wat creatiever soms.