50 jaar ARP 2600

Ja vet zat toevalling een docu te kijken daar zie je Josef Zawinol met een 2600, OB 2 voice en een andere dikke synth.



Mooie sounds uit 1 B2600


Hier uit 2 Barps:


De Arp 2600 is toch de koning van de monosynths.
Ik zie de Arturia Matrixbrute als een 2600 from the future.
 
2? je kan toch 1 gebruiken in combi met de Bro one?
Ik wil er ook wel 1 maar heb te veel zooi.
En ben echt verknocht aan de Pro One aan het raken.
Heb er ook een AS1 bij, Soort pro one met fx en geheugen.
Bro one is net zo oud als ik :)
 
Misschien is 2 niet nodig, maar d'r komt zoveel unieke vettigheid uit dat ik me wel kan voorstellen er twee tegelijk te gebruiken.
 
Wat een ontzettend vette machine is toch ook. :W
Hij weet in ieder geval hoe hij 'm gebruiken moet, allemaal lekkere vuige sounds.:okdan:

Klinkt wel vet zeg in demo 3 als ie z'n gitaar door de arp laat lopen, wat een toffe sound.
Grappig ook hoe dat ie Townsend imiteert met die specifieke molenwiek slag.
 
Als aanvulling op de documentielink van @flyweight nu er toch wel wat mensen zo'n Barp aanschaffen en via patchen 'm willen verkennen; je kan op de Korg site nog steeds het patchbook gratis downloaden

 
Ik heb er 2 staan nu ja.. :W
de overstap naar de dark side aan eurocrack is nu makkelijk gemaakt ;)
1200mA voedingkinkje, je eigengemaakte distroboard, paar verschilende filters om de (BARP)smaak wat te veranderen, een MATHS om te manglen en en en en ...... ?!?!?!? :D
 
Ik vrees ook dat er weer wat eurorack komt te staan ja, te beginnen met een volt gainer module om de 2600 te kunnen triggeren met 5V en eenmaal er een rackje staaf, moet ie ook weer gevuld worden.. Oh men het houdt nooit op.. :D
 
Als aanvulling op de documentielink van @flyweight nu er toch wel wat mensen zo'n Barp aanschaffen en via patchen 'm willen verkennen; je kan op de Korg site nog steeds het patchbook gratis downloaden


Had deze ook al gezien maar dan als specifiek barp patchbook 😃, ergens in een post dacht ik, kan hem natuurlijk niet meer vinden 😕
 
Ik vrees ook dat er weer wat eurorack komt te staan ja, te beginnen met een volt gainer module om de 2600 te kunnen triggeren met 5V en eenmaal er een rackje staaf, moet ie ook weer gevuld worden.. Oh men het houdt nooit op.. :D
Ik zou ze naast elkaar houden, zoals in het filmpje...

Jij als houttovenaar kan er zeker wel een mooi op-de-groei cabinet voor in elkaar knutselen, komt helemaal goed :D... :okdan:
Over de breedte onder de BARP's 3U skiffachtig schuinaflopend, vullen met de D en Pro1 + 2500 sequencer/modules + Doepfer A-156 Dual Quantizer en bovenop 3U voor een paar vcf's en meer exotische modules......
 
Back
Top