Sountracs solo

krinkel

Stamgast
Lid sinds
13 juli 2013
Berichten
268
Ik heb hier een soundtracs solo staan die een tijdje heeft stil gestaan waarvan het linker masterkanaal wat raar doet.
Hij vangt pas signaal op als ik hem effe in het rood laat gaan en valt ook soms weg bij lagere volumes.
Oplossing om hem het signaal te laten dan terug te laten 'vangen' is altijd even het vollumme op een kanaal wat omhoog gooien.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Ik heb hier een soundtracs solo staan die een tijdje heeft stil gestaan waarvan het linker masterkanaal wat raar doet.
Hij vangt pas signaal op als ik hem effe in het rood laat gaan en valt ook soms weg bij lagere volumes.
Oplossing om hem het signaal te laten dan terug te laten 'vangen' is altijd even het vollumme op een kanaal wat omhoog gooien.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Dit is een bekend probleem bij soundtracs en soundcrafts, mijn oude studio live had het en heel toevallig van de week een soundcraft rackmixer gekocht die het ook heeft (gelukkig maar op 1 kanaal). Het kan zijn dat de inserts wat stoffig/geoxideerd zijn, schoonmaken met contactspray en/of met een 'diamond' jack goed schoonraggen. Of het kan de headphone jackout zijn (die het mastersignaal als het goed is onderbreekt).
 
Back
Top