Purple Blue - Limbo

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.275
Locatie
Nijmegen
Na maanden weer 's een track gemaakt. De 4e dit jaar dus heb wat te kiezen voor de SF contest. :)
De bedoeling was dat 't ergens tussen opgewekt en melancholisch in zit en ook een beetje spacy is.
Qua genre zit 't tegen Chillwave aan, maar dat boeit me niet zo. Ik heb op de lead en bell sound de sidechain aangezet voor het opzwepende effect, beetje veel maar kan net volgens mij.
Verder nog wat gitaar gepingel erdoorheen (uit de MODX8 ).
Veel plezier (of niet) :doei:

 
De allereerste seconde klinkt te abrupt
leuke arp melody
lekker basslijntje
mooi gespeeld; afwisseling
funky
speels
mooie afwisseling van geluiden
een vocaaltje ertussen?
gitaarsolo is vet, zelf ingespeeld?
prima plaatje hoor, misschien een glitch op de kick zetten om de 16, 32 bars ?
Geen opmerkingen verder.

Ja, veel plezier aan gehad, dank je wel

Jan.
 
Dank voor het luisteren en de feedback!
Eigenlijk speel ik alles in, in al mijn tracks (behalve de drums lol), daarna natuurlijk correcties waar nodig, copy/paste etc. Gaat sneller dan intekenen. :D
 
Lekker!! :) Ik vind de sounds erg goed. dat lekkere puncy synthlijntje is heel fijn.. Ik vind de gitaar uit de Yamaha, hoe zal ik het zeggen.. heb zelf een Montage en zou em niet inzetten in contrast met zo'n heerlijk arrangement.. het klinkt altijd een beetje fake ofzo.. Maar prima gespeeld hoor!! :)

Voor de Snare zou ik iets minder 'vintage' klank wel lekker vinden..

Maar lekkere track verder!! :okdan:
 
Ik vind het een mooi nummer, en de klanken werken goed samen, met elk hun eigen ruimte (dwz dus goed geproduceerd), maar de gitaar vind ik minder goed werken. Ik heb het idee dat het is omdat er enorm veel sustain op zit (waarschijnlijk door compressie), en daardoor klinkt de gitaarmelodie heel erg eendimensionaal, daar waar de rest van de geluiden veel rijker zijn. Maar de compositie zit goed in elkaar.
 
Dank voor de reacties!
Ja, snap dat wel van die gitaar. Zelf heb ik er wat minder moeite mee. In vergelijking met veel andere patches die ik geprobeerd heb, vond ik deze nog wel redelijk. Het is overigens de Yamaha MODX patch "Modern finger hero" met de reverb, delay en distortion wat teruggedraaid. Misschien komt deze patch beter tot zijn recht in mijn vorige track (Elsewhere; te beluisteren op SC). Maar het kan uiteraard niet op tegen het echte werk.
Voor de rest komt bijna alles uit Reveal Sound Spire.
 
Klinkt erg goed.
Drums (met name snare) mogen van mij wel een x 'open' (ipv de hele tijd half gefilterd).
Ik kan er goed naar luisteren.
Lekker bas, fijne partijen!

M.u.v. de gitaar.
Die doet afbreuk aan de rest voor mij.
Je speelt als een toetsenist (dat is een compliment), maar dat past niet bij een gitaar.
Mijn oude keyboardleraar zei altijd : je 'mag' pas een ander instrument nadoen op je keyboard als je dat zelf ook (een beetje) kan bespelen.
Nou gaat dat wel heel ver, maar een gitaar hand speelt heel anders en dat nabootsen met je toetsen is best wel lastig.

Er zijn plugins die een eind komen qua geluid, maar dan nog is het lastig om de manier van spelen goed na te bootsen.
 
Back
Top