Koopadvies Behringer 2600 (en GM en BM)

BlackEyed

Als nieuwe Digitone op 24 & 25 nov € 500
Lid sinds
19 Maart 2005
Berichten
1.928
Locatie
Uithoorn
Geen bash- of liefdesthread, maar alleen een advies van de bezitters. Ik lees veel goede maar ook minder goede dingen over deze synth. Veel YT gekeken, voor de sound zou ik hem graag kopen, maar de bugs/problemen houden me nog tegen. Ik lees er niet overdreven veel, maar toch.

Dus voor de bezitters, koop ik er 1, ja of nee?
 
Nu voor 569 en dan nog 7,5% korting voor zo'n 525 eu echt niet normaal.

Er zitten ook wat keuzes in de arp zelf die tegenwoordig misschien niet direct intuïtief zijn en worden gezien als bugs. Het is een uitgebreide synth, design van 50 jaar oud ;)

Bij twijfel nog ff wachten, 2ehandsje kopen en is het niks weer weg doen...

Aangezien ze nu 3 versies hebben verwacht ik eerlijk gezegd niet snel een hardware revisie.
 
Ik ben er heel blij mee
Geen bugs gezien en voor 540 een geweldig goeie synth ( grey meanie )
 
Welke bugs? Die van mij werkt prima.

In bv Gearspace:


"This supports my theory that the blue and gray ones are more like an incognito revision. Instead of admitting you messed up you just fix some things, add a spring reverb and call it a special edition. But internally they consider it to be the main model now."

Een mening of feit. Vaak lastig, vandaar m'n vraag.
 
Dat gaat toch alleen over de prijs waarbij een foutje bij een winkel zou zijn gemaakt ?
Niks te buggen bij deze hardwaresynth zover ik zie
Galm is wat zwakjes ( niet tever opendraaien of een extra externe erachter hangen , en hij is wat uitgebreider / ingewikkelder dan een niet modulaire synth daar moet je van houden
Maar verder veel fun en een goeie sound
 
In bv Gearspace:


"This supports my theory that the blue and gray ones are more like an incognito revision. Instead of admitting you messed up you just fix some things, add a spring reverb and call it a special edition. But internally they consider it to be the main model now."

Een mening of feit. Vaak lastig, vandaar m'n vraag.

Ik lees niets over bugs, alleen over het feit dat er een aantal zaken anders zijn op de Marvin en de Meanie ten op zichte van de eerste uitvoering. Op de reverb na, ga je niet zoveel merken van de verschillen en de digitale reverb is ook vast leuk. Alle modellen werken prima en ze zijn allemaal de centen meer dan waard.

Ik weet niet waar die gast op gearspace boos over is, ik zou er geen waarde aan hechten.
 
Thx, ga 'm bestellen.

Wil er ook nog 1 of 2 pedals bij hebben. Ik ga de 2600 kopen, dus niet de BM of GM. Als ik de reverb van de 2600 gebruik kan ik de delay alleen erna hebben, toch? Als ik eerst delay, dan reverb wil hebben dan moet de reverb op de 2600 uit en de delay en de reverb uit 1 of 2 pedals komen, toch?
 
Thx, ga 'm bestellen.

Ik weet niet of je al patchkabels hebt maar vergeet ze niet want die zitten er niet bij.

Ik zou gezien de prijs momenteel de GM nemen want de reverb klinkt gewoon beter met een langere tail en ik moet zeggen dat de grijze in het echt er prachtig uitziet.
Of het zwart moet beter bij de rest passen of gewoon je voorkeur hebben.
 
Ik weet niet of je al patchkabels hebt maar vergeet ze niet want die zitten er niet bij.

Ik zou gezien de prijs momenteel de GM nemen want de reverb klinkt gewoon beter met een langere tail en ik moet zeggen dat de grijze in het echt er prachtig uitziet.

Thx voor de tip.

Maar ik vind die zwart/oranje zo mooi......
 
Die zwart oranje heeft een digitale reverb die je kan modden en zo andere effecten kan kiezen.
 
Ik denk dat je deze bedoelt:

Mixer (post VCA)
The 2->1 mixer between VCA and Reverb unit is, like on the ARP, built around an inverting amplifier (IC23-A, see VCA section picture) and a couple of faders and resistors. The faders have an insert output, which makes them handy for attenuating modulation sources, but you can quickly run out of the pair. Now, although there is an insert point after the mixer, any signal plugged in there does not pass through the reverb, so an additional mixer input or more make sense (as KSS suggests). Wiring this up ius very easy: connect a jack socket via a 100k resistor to the bottom terminal of R236 (or the corresponding via on the back of the PCB). Plug your VCA output to that socket and have both attenuators freely available.

Ik kan de batterijen in de afstandsbediening niet eens verwisselen, laat staan wat hierboven staat :)
 
Haha, nee die ene mod daarna beschrijft hoe je andere presets van de cool audio effect chip kunt kiezen zodat je ook phaser, chorus etc hebt.

Maar ik zou er zelf ook niet aan beginnen, is niet echt nodig.
 
Ik kan de batterijen in de afstandsbediening niet eens verwisselen, laat staan wat hierboven staat :)
:D:D:D

Haha, dan heb je wel de goede synth bestelt in ieder geval want je wilde geen muziek meer maken maar wel geluiden en zo te lezen zit er dan ook niet meer in met de keuze voor een 2600. ;)
 
Ook hier geen bugs of andere gekke dingen. De 2600 kan 'm alleen maar aanraden. Het blijft nog steeds een van de synths met de lekkerste filters en je wilt experimenteren? Dan go for it! :okdan:
 
Back
Top