Nieuwe techno track

Lekker sfeertje. Op 1:38 is dat stabje niet in key, is dat expres? Aan het eind van de break zit hij ook weer.

Voor mijn smaak is de track wat te eentonig maar in techno is dat juist wel gebruikelijk dus daar hoef je je niks van aan te trekken. Je hebt hem onder releases gepost, hij is dus al uit ergens?
 
Dank je. Bedoel je met de key van de 'melodie' ?

En nee hij is niet uit, per ongeluk in verkeerde sectie gepost :stupid
 
Hey, ik vind hem al heel erg goed. Alleen dat hoge gepiel zou ik met effecten automaten, want die is boring. Goed gespeeld met de cut-off altijd. Goeie dansplaat, lekker hoor :)
 
Leuk nummer, gaat er lekker vandoor. Kon echter mijn concentratie niet heel de tijd vasthouden, maar in 1 of andere techno bunker was dat zeker geen probleem geweest.
 
Die zit niet indezelfde key idd, maar ik zal wel niet muzikaal genoeg zijn, maar ik vind het niet vals klinken daardoor?
Is niet vals, hooguit iets dissonant, of onverwacht. Als jij het zo mooi vindt moet je het lekker zo laten :)
 
Nogal laat voor de feedback, sorry. Maar vind het een heel erge bonzai vibe hebben, type Yves De Ruyter, wat binnen hardcore mijn favoriete genre is. Bovendien klinkt het niet als een flauwe imitatie, maar je doet echt iets met die sound in de track. Dus dat zijn echt pluimen op je hoed.
Qua opbouw is het nog niet helemaal top, evendoch (ja, het woord bestaat echt). De opbouw is echt perfect tot aan ongeveer 1;40. Daarna verliest ie focus tot aan 2:15. Dan heb je een interessant stuk tot 3;50, maar de brug erna is een beetje vreemd. Bij dit soort muziek moeten alle productionele details heel goed zitten, en de opbouw moet super strak.
 
Tja, waar lijkt het op... Nou, het lijkt op 4/4,
120 BPM of sneller,
het heet techno en het is voor de DJ (oftewel, jou muziek moet te mixen zijn).

Dit nummer voldoet hier allemaal aan.:okdan:
Goed gedaan!
 
Het is inderdaad een beetje Bonzai hardtrance met een '20's facelift. Ik zou gewoon eens wat oude Bonzai CD's checken voor inspiratie qua opbouw. Eigenlijk alles wat @Kobboi al zei.
 
Qua key hoor ik ook verschil tussen de melodieën en de bassdrum, daar wrijft het voor mij een beetje..

Tegelijkertijd wil je misschien die wrijving juist, en moet ik gewoon even wennen.

Eens met de feedback op die hoge melodie. Geen idee hoe je dat kunt aanpakken, zonder dat het een andere track wordt..

Om het nog te delen.. Een idee zou kunnen zijn om 'm af en toe te stoppen.. niet muten, maar de effecten in dat spoor beetje laten uitwaaieren.. en dan kan 'ie daarna weer terugkomen.. en dan kan je met filters en andere effecten die momenten van binnenkomst en vertrek benadrukken. Maar goed, dan wordt het misschien dus iets anders dan wat je wil bereiken..
 
ik vind hem lekker klinken vind alleen de melodie op 1.28 ter te hard op de voorgrond klinken, wat andere zeggen misschien wat lager inspelen, Kick is heerlijk en Bass ook. hij is ook lekker duister.
 
Ik zie nu pas de berichten van iedereen. Bedankt voor de feedback! Al weer een tijd geleden dat ik deze track gemaakt heb dus ik luister het zelf nu ook weer met wat 'verse' oren. Ik ben inderdaad niet geheel tevreden met de opbouw, vooral na 4:50 minuten. Hoe dan ook, gezien jullie reacties ben ik wel op de juiste weg.
 
Wel 1 van de betere techno tracks op het forum. Hoge geluidje heeft idd nog nodig. Bv iets van twee automated delays panned. Stab geluidje wat met tuning klooien idd misschien. Semitone omlaag ofzo.
 
Back
Top