Gitaar Synth's...

San-Pierre

Stamgast
Lid sinds
22 Maart 2021
Berichten
327
Locatie
Amsterdam-London
Vaak gedaan & vaak mislukt de combinatie van gitaar en Synth's.

ARP Avatar is een voorbeeld van een commerciële mislukking.


Maar het bloed kruipt waar het niet kan gaan en midden 2020 besloot ik om het dan maar eens zelf te proberen en het werkbaar te maken.
Het idee een lapsteelguitar (Slider) combineren met een modular synth.
Maar hoe hou je dat onder controle... haha, ik zet Bitwig ertussen en maak in The Grid een of ander ding aan dat aan de hand van de frequentie en het volume bepaald welke (CV-out) parameters van de modular synth worden beïnvloed en het werkte... met mooie contoleerbare geluiden ook nog.



Mijn hybridbrassguitarmodularlapslidesynth is nu een vast onderdeel van mijn setup.

Wat is het in het kort..... een staande lapsteelguitar met de volgende eurorackmodules: AJH ladderfilter, Erica Polivoks Filter, Erica Black HADSR, Doepfer Dual VCA, Erica Blackhole DSP en Erica Pici DSP... CV uit the "the Grid" en nog een volumepedaal.

Ik ben dan ook benieuwd welke onmogelijke combinatie jij hebt van een traditioneel instrument met een synth ?
 
Ik gebruik een Korg X911 met alle pe(n)dalen en rack FX. En anders m’n Blacet Mega Frac Installatie. Overigens heb ik nog ergens zo’n ARP Hex element liggen.
 
Ik heb heel wat jaren een Korg x911 gehad.
Daar had ik zelfs eens kazoo met een contact-element op aangesloten :) [ deed het verbazingwekkend goed]
Nu gebruik ik een Roland GR1 gitaarsynthesizer op mijn chapmanstick met een berg fx
 
Ik heb heel wat jaren een Korg x911 gehad.
Daar had ik zelfs eens kazoo met een contact-element op aangesloten :) [ deed het verbazingwekkend goed]
Nu gebruik ik een Roland GR1 gitaarsynthesizer op mijn chapmanstick met een berg fx
Ja, is ook de enige manier om iets uit je Stick te halen zonder te studeren. Ik heb al 30 jaar zo’n ding (v1) en kan er nog steeds gene ruk mee.
 
Ja, is ook de enige manier om iets uit je Stick te halen zonder te studeren. Ik heb al 30 jaar zo’n ding (v1) en kan er nog steeds gene ruk mee.

daar hebben we het al eens een keertje over gehad vinnieq ;)
 
De Ms20 (mini) tract ook best aardig, zeker als je de moeite neemt met de instellingen (band pass op de input etc) Ik denk zelfde circuit maar uitgebreid als op de x911 (helaas geen tuba) Je kunt evt de sample en hold en gate extractie gebruiken om alleen cv te wisselen op de “aanslag”. Jammer dat het dan weer geen V/oct uitstuurt. Nog beter werkte voor vocals etc bij mij een simpele doepfer clock divider. Je krijgt dan alleen wel een blok golf die een octaaf lager klinkt dan wat je erin gooit.
 
Back
Top