Debuut EP: Iridescence [Trance] // SF-samenwerking

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Alex (@NorthernLightX) en ik zijn achter de schermen al een tijdje druk bezig met trance. Dit heeft geleid tot een EP die vandaag uitkomt bij Elpida Records.



We zijn er echt trots op en voor Alex is het zijn eerste release. Dat is dus extra leuk. Ondertussen werken we aan nieuwe nummers en misschien moeten we ook maar eens afspreken. We hebben elkaar fysiek namelijk nog nooit gezien, haha 😁 Enjoy! 👍
 
2 Man Riot - Iridesensce Hier nog een pagina met links naar alle reguliere streaming platforms!

Later zal ik nog een keer wat meer over de track schrijven en hoe deze tot stand is gekomen, welke synths zijn gebruikt, etc.
 
Lekkere track! Suc6
Je opmerking over limiting: we hebben de track extern laten masteren. Ik was/ben nog niet zeker genoeg over mijn eigen mastering skills om de eerste release zelf te doen. Kan het beter? Mogelijk wel. Is het zo goed genoeg als debuut? Zeer zeker 8).
 
Kan het beter? Mogelijk wel. Is het zo goed genoeg als debuut? Zeer zeker 8).
Amen. Als je pas een track mag uitbrengen als hij perfect is zijn we straks 25 jaar verder 😁

Niet direct mijn genre of in kennis,maar klinkt goed.
Dank! En ook niet helemaal mijn genre, maar dat is het leuke van samenwerken. Ik lever melodieën en akkoordprogressies aan. Alex laat zich daardoor inspireren en maakt er met zijn kennis van trance en mixen een dikke track van. Dat inspireert ons beiden 👍
 
Begrijp jullie kant, maar dit had geen mastering mogen heten. Had niet zo door QC mogen komen.
zometeen zit je in ASOT en hoort de halve wereld die dip in de drop.
Verder vette track, dat hij vele playlists mag bereiken :okdan:
 
Begrijp jullie kant, maar dit had geen mastering mogen heten. Had niet zo door QC mogen komen.
zometeen zit je in ASOT en hoort de halve wereld die dip in de drop.
Verder vette track, dat hij vele playlists mag bereiken :okdan:
Dip in de drop? Welke versie luister jij?

[edit]
Misschien even via Spotify of andere stream dienst luisteren (zie de link in mijn post hierboven), misschien ligt het wel gewoon aan Youtube wat je hoort.
 
zoals ik al aangaf op 4.00m overgang snareroll naar drop. klapt die door de limiting compleet in elkaar. Alle energy is weg daar. Wanneer je moeite hebt om het te horen, luister dan ff bandlimited (iphone/ipad)
 
ja klinkt lekker, uplifting vrolijke track.. Die korte snare roll vind ik lekker.. na de break op 04:02.. ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta! :)
 
zoals ik al aangaf op 4.00m overgang snareroll naar drop. klapt die door de limiting compleet in elkaar. Alle energy is weg daar. Wanneer je moeite hebt om het te horen, luister dan ff bandlimited (iphone/ipad)
Er zijn 2 versies, "Deep Mix" en "Festival Mix". En van ieder een korte en een Extended. Dus nogmaals: welke bedoel je?
 
Back
Top