Korg Electribe 2 Jam

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.005
Locatie
-
Alweer 6 jaar oud !! maar nog steeds leuk. Ik wist al dat het een gaaf en veelzijdig ding was maar ik word iedere keer afgeleid door ander leuk spul. De roze samplerversie heb ik 2017 gekocht en al leuke dingen mee gedaan maar altijd nieuwsgierig gebleven naar de synthversie (Music Production Station) en deze ook maar es in huis gehaald.

De motioncontrol (automation) blijft een beetje funky.. een beetje onvoorspelbaar soms maar daardoor ook weer leuk :) Heb er nog eens een paar avondjes mee gestoeid en toch wel weer wat handige trucjes ontdekt. 't Wordt nooit 'n Elektron qua flexibilteit (met triglocks) en step copy functies maar er zitten toch ook weer listige trucjes op om snel een paar steps tegelijk te kunnen editen. Al met al wel weer verfrissend. En het leukste is toch wel de grote hoeveelheid tracks die dit apparaatje kan handelen. :)

Heb vanavond een paar patterns in een jam proberen op te nemen. De snarerolls via de XY pad moet ik nog ff op oefenen maar het blijft leuk speelgoed. :mega:

 
Wat een funky muziek haal je eruit! Ik heb 2x de R-MK2 maar ik vond deze 2's er altijd zo on-inspirerend uitzien. Dat blijkt dan toch een beetje onterecht dus.
 
Dank jullie wel.. Haha.. funky 8) qua muziekstijl is dat helemaal mijn ding ja. :) Met funky bediening bedoel ik overigens dat ie nogal raar reageert qua de motioncontrol porgrammeren. Je kunt kunt aan die knoppen draaien tijdens record maar ik probeer het per steps te editen, een beetje op de Elektron triglock methode, maar hij kan dus heel funky klinken ja.. :)

@ knop: Ik heb die Electribe R ook bijna 'n keer gekocht ergens. Eigenlijk altijd de EMX en ESX bewonderd en gewild. Maar toen de tweede versie kwam voor de samplerversie gegaan. Naast het sampelen zit er ook een simpele VA engine in en best leuke dingen mee te doen. Alleen, de blauwe versie gaat hierin nog verder.. en zo kun je bv dubbele oscilator hebben met een interval van 1 of 2 oktaven.. Voor een lekker basje bv. En je hebt verschillende filteremulaties.. ik dacht dezelfde als in de King Korg. De samplerversie heeft dat allemaal niet. Natuurlijk kan je daarmee sampelen maar een basje klinkt dan altijd toch anders.

Qua looks vond ik em niet echt ugly maar ik vind al die Electribes nogal opzichtig. Die kleuren afentoe.. :dubbel: maar don't judge by the cover.. het zijn allemaal freaky machientjes en ontzettend leuk!!
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de reacties.
@Laboratorio Incognito Ja die MPC Is wel een stuk krachtiger waarschijnlijk maar qua het automaten is die Electribe toch toegankelijker. Bij de MPC moet je eerst het menu induiken om dit op te zetten. Wel gedaan met een MPC maar op zo een Electribe ontstaat dit soort tweaks veel spontaner, net als op een Elektron.
 
Lekker hoor en een goeie break er in!
Nog een Roland 404, een Korg Kaossilator 3 pro en een synth uit je collectie en dan ga je toch richting de funky Dutchman. :)
Je weet naar wie ik verwijs....;)
 
Te gek dit! Dit apparaat trekt mij ook om de zoveel maanden. Misschien ooit. Ook wel leuk om mee te sequencen ondanks de tekortkomingen en vierstemmigheid.


Enigszins off topic: weet iemand nog een redelijk doch goedkoop lel waarmee je overhead kan filmen met je telefoon? Ik wil vaker jams opnemen maar ik vind het toch allemaal een gedoe..
 
Te gek dit! Dit apparaat trekt mij ook om de zoveel maanden. Misschien ooit. Ook wel leuk om mee te sequencen ondanks de tekortkomingen en vierstemmigheid.


Enigszins off topic: weet iemand nog een redelijk doch goedkoop lel waarmee je overhead kan filmen met je telefoon? Ik wil vaker jams opnemen maar ik vind het toch allemaal een gedoe..
Zeker een gedoe! Ook wel benieuwd wat mensen aanraden. Hebben hier zo'n goedkope ringlamp. Werkt, maar nog niet ideaal met al dat buigen en draaien totdat ie goed staat. Ik zou soms het liefst iets op mn hoofd hebben denk ik.
 
Lekker hoor en een goeie break er in!
Nog een Roland 404, een Korg Kaossilator 3 pro en een synth uit je collectie en dan ga je toch richting de funky Dutchman. :)
Je weet naar wie ik verwijs....;)
Dank je!! :) 404 heb ik al.. alleen die Kaossilator twijfel ik nog over :D Ik ben trouwens wel door die Funky Japanner weer mijn Electribe meer gaan waarderen en ook maar zo'n blauwe gekocht net als hij. ;)
 
Te gek dit! Dit apparaat trekt mij ook om de zoveel maanden. Misschien ooit. Ook wel leuk om mee te sequencen ondanks de tekortkomingen en vierstemmigheid.


Enigszins off topic: weet iemand nog een redelijk doch goedkoop lel waarmee je overhead kan filmen met je telefoon? Ik wil vaker jams opnemen maar ik vind het toch allemaal een gedoe..
Ja!! Het is echt een leuk apparaat. Ik zou niet weten welke ik leuker vind. De Sampler heeft een basic synthengine waar je ook leuke dingen mee kunt doen, en als sampler ook wel basic maar je kunt wel de sample start instellen per step. Ik zag ooit iemand die zo meerdere samples op 1 spoor gebruikte door samples achter elkaar te zetten.. Maar voor dit geld zijn het echt leuke machines!! Iets meer dan een Volca sampler kost maar wel een complete groovebox. Het triglock proggen zoals op een Elektron verreist wat geduld maar het kan wel dus.

Wat betreft die telefoonhouder.. staat hier niet wat? Er staan links nog wat meer versies voor verschillende formaten/ gewichten Universele Flexibele Telefoonhouder met Klem - Zwart | bol.com

Zelf heb ik een webcam die hangt aan een microfoonstandaard via een speciaal verloopje. Dacht dat dit gasdraad 3/8 female (voor op de microphonestand) naar 1/4 male gasdraad is (in de webcam). Zou ik ff moeten checken..
 
Nice en funky! Mooie reclame voor het apparaat :). Kwam de inspiratie nadat je hier over inspector norse was Begonnen? ;)
Ha Thanx! :) Ja, die Inspector Norse blijft een bijzondere track die wel heel veel indruk heeft gemaakt, dus zou zomaar kunnen. ;)

Ik was trouwens zaterdagavond begonnen met dit pattern toen was ie net binnen.. is wel een hoop veranderd.. was tevens ook Simba's eerste kennismaking met de Electribe.. :D

 
Laatst gewijzigd:
Ook wel leuk om mee te sequencen ondanks de tekortkomingen en vierstemmigheid.

ow.. vergeten te responden op het polyfonie verhaal. Dit is een limit per track. Je kunt maximaal 4 noten ingeven dus maar ik raad em verder niet aan als mainsequencer omdat ie volgens mij bepaalde CC data niet opneemt.
De maximale polyfonie is trouwens 24 stemmen maar in de praktijk haalt ie dat niet heb ik aleens getest. Waarschijnlijk gaan ze uit van alleen samples maar als je de VA engine gebruikt ga je dat niet halen, sommige 'models' hebben ook 2 Oscilators..
 
ow.. vergeten te responden op het polyfonie verhaal. Dit is een limit per track. Je kunt maximaal 4 noten ingeven dus maar ik raad em verder niet aan als mainsequencer omdat ie volgens mij bepaalde CC data niet opneemt.
De maximale polyfonie is trouwens 24 stemmen maar in de praktijk haalt ie dat niet heb ik aleens getest. Waarschijnlijk gaan ze uit van alleen samples maar als je de VA engine gebruikt ga je dat niet halen, sommige 'models' hebben ook 2 Oscilators..
Dus qua midi sequencing: als ik er wat synths mee wil aansturen dan kan ik max. 24 voices verspreid over de tracks sequencen, toch? Ik vind het sowieso wel een leuk apparaat. De drums zijn ook best tof. Wel gedoe met een noisy output met een hoog geluid ofzo, maar goed.

Thanks voor je reacties en de telefoonhouder-link. Gek genoeg zag ik tijdens mijn vorige zoektocht alleen moeilijke/dure oplossingen voor overhead filmen, maar zo'n buigzame liaan is misschien wel wat!
 
Lekker hoor en een goeie break er in!
Nog een Roland 404, een Korg Kaossilator 3 pro en een synth uit je collectie en dan ga je toch richting de funky Dutchman. :)
Je weet naar wie ik verwijs....;)
Over wie hebben we het hier? Ben wel benieuwd. Ik dacht ff heel ff aan Legowelt, maar die gebruikt geen SP-404 en zou ik ook niet meteen beschrijven als funky.
 
Dus qua midi sequencing: als ik er wat synths mee wil aansturen dan kan ik max. 24 voices verspreid over de tracks sequencen, toch? Ik vind het sowieso wel een leuk apparaat. De drums zijn ook best tof. Wel gedoe met een noisy output met een hoog geluid ofzo, maar goed.

Thanks voor je reacties en de telefoonhouder-link. Gek genoeg zag ik tijdens mijn vorige zoektocht alleen moeilijke/dure oplossingen voor overhead filmen, maar zo'n buigzame liaan is misschien wel wat!

Het is maximaal 4 noten per track en je kan geloof ik ook externe synths via midi aansturen maar de sequencer kan volgens mij geen modulatie en pitchbend adresseren en iig is het niet te editen. De interne Electribe 2 klankbron is 24 stemmen max. volgens de specificaties.

Het inspelen van nootjes via een midikeyboard op de gewenste opnamekanalen moet je voor zover ik heb ontdekt doen door het transmit kanaal op je midikeyboard te wijzigen.. beetje onhandig wel. Op een Akai MPC bv werkt dat wel weer echt super. Je kunt op dat apparaat zover gaan...Een electribe is gewoon simpel zonder menuutjes maar daardoor ook wel weer beperkt.
Voor zover mijn vergelijkingsmateriaal strekt vind ik een Electribe 2 niet echt noisy. De oude Electribes waren daar wel berucht om.
 
Over wie hebben we het hier? Ben wel benieuwd. Ik dacht ff heel ff aan Legowelt, maar die gebruikt geen SP-404 en zou ik ook niet meteen beschrijven als funky.
Dank je!! :) 404 heb ik al.. alleen die Kaossilator twijfel ik nog over :D Ik ben trouwens wel door die Funky Japanner weer mijn Electribe meer gaan waarderen en ook maar zo'n blauwe gekocht net als hij. ;)
@MacGyverGear gaf al het antwoord, da's gekomen doordat @MacGyverGear een keer een clipje van 'm postte en ik daar ook enthousiast over was en zo is een paar keer in de pb's tussen hem en mij die Funky Japanner ter sprake gekomen waarbij ik ook een keertje tegen 'n zei dat hij als ouwe grooveboxer met de apparaten die hij al bezit ook zo een setup zou kunnen neerzetten en dan kwam ook oa de Kaossilator ter sprake.
Die man maakt leuke en lekkere videos en veelal zijn oa de Kaossilator, de 404 en een stel Electribes onderdeel van z'n setup, hier de funky/techno/disco Japanner; https://www.youtube.com/channel/UC3wVswMZ9Om_C7fP_02XRng
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top