Leuk om te lezen dat jullie ervan hebben genoten.
@Montfrooij Alles is gemaakt met de presets uit de intere Zen Core engine van de Roland MC-707. Met hier en daar wat tweaks qua parameters van standaard synth parameters en de bijbehorende effects. Er zijn geen samples gebruikt. Samples gebruik ik overigens zelden, alleen voor zaken die echt niet op de MC's beschikbaar zijn (Hang of Hapi drum/handpan bijvoorbeeld). De effects zijn een mix van de interne engine en de vier Boss pedals. Verder zijn er nog wat slimme trucs uitgehaald met de Scatter effects op een zeer laag BPM.
@flyweight Nee, de MC-101 is zeker nog aanwezig hier en zal ook niet snel verdwijnen. Die is lekker compact en kan ik meenemen naar de tuin bijvoorbeeld. Beide MC's samen kun je zeer complexe soundscapes mee maken, omdat er dan twee sound engines ter beschikking zijn die beide 128 voices hebben. Is ook handig om de MC-101 bijvoorbeeld door twee pedals te sturen en de MC-707 door twee andere. Of om beide units in een ander tempo te laten lopen qua BPM. Ben helemaal tevreden met die nieuwe Grooveboxen van Roland. De workflow is helemaal mijn ding, vooral voor ambient muziek. Zeer veel sounds ook qua presets en het grootste gedeelte klinkt ook nog eens heel goed. Die extra sound expansion packs voor ongeveer een euro per stuk, zitten ook meestal hele leuke nieuwe sounds tussen.