Zelf oscilerende SCI sixtrak

Die DAC wordt via een extra inverterende opamp positief gemaakt en op de 4051 multiplexer u108 pin 13 en 14 komen die neg en pos dac spanningen binnen ... ik zou daar eens zoeken omdat hij nog reageert op een veranderend modwheel moet hier nog iets werken zou ik denken ... misschien één kant defect van opamp u111 ...of ergens een spanning weg

service manual
Service & operation manual heb ik beide, tof dat je meedenkt cheers ! wat ik tegen kwam ; Sequential Circuits SIX TRAK : problem on parameter value setting - dit behandeld een transistor heb de voeding wel kunnen meten (ben alleen ff kwijt wart de waardes waren- maar het was niet wat het zijn moet)
 
Dus hij werkte niet meer en jij dacht dat het de eprom was ? Of hoe is hij stuk gegaan ? Vaak is het iets héél onnozels dat stuk is maar om dat te vinden heb je vaak wel ervaring nodig, tools en wat kennis. Je bent niet een cake aan het bakken hé ... je kan ook snel iets nog kapotter maken als je niet weet wat je aan het doen bent ...

Reageren de draaiknoppen en wheels enzo nog , geven die op het display een verandering als je daar aan draait. Met een multimeter kan je wel wat spanningen meten en de ohmse weerstand van VDAC ofzo eens meten maar als je niet weet hoe dat allemaal interpreteren en zo zonder scoop kun je er beter niet aan beginnen hoor .
Heb em al best een tijdje geleden gekocht en toen deed die dit al, ik was in de veronderstelling dat het vuil of een duidelijk waarneembaar defect was, vriend van me heeft er ook naar gekeken (met wat meer verstand van zaken dan ikzelf) hij kwam er ook niet uit. Heb normaal aardig wat doorzettingsvermogen als ik kapotte electronica probeer te fixen maar dit geval gaat duidelijk boven mn pet .
 
In Rotterdam zit er zeker wel een goede synth reparateur, doe hem gewoon daar binnen. Je hebt deze waarschijnlijk in het verleden nog goedkoop kunnen kopen dus met wat geluk scheur je er je broek niet eens aan als je hem in de verkoop zet daarna.

In die thread die jij citeert heeft hij de lm311/u109 comparator van de SAR ADC vervangen maar die jongen weet wel een beetje wat hij aan het doen is denk ik :D
 
Dat idee had ik ook wel .Maar ken jij een specifieke synthreparateur in Rotterdam die dit goedkoop kan doen ?
 
Back
Top