Waarom die connectie tussen modular synths en de natuur?

Het wachten is nog op videos van mannen met modulars en met dikke gouden kettingen en de onvermijdelijke lekkere wijven rond een zwembad natuurlijk. 8)
Dát is een goed idee zeg! Op zich zou ik het zelf kunnen maken, ware het niet dat ik geen modular heb :D
 
Ik kam me herinenren dat er jaren terug een muziekwinkel in Utrecht adverteerde met straat fotos voor hun winkel van fris & fruitige studentes die dan een synth in hun handen hadden.. Geen idee meer welke muziekzaak dat was..
 
Vooralsnog zie ik in de modularscene toch vooral hele stille, naar hun schoenen kijkende, schriele, bleke mannetjes in Star Wars shirts. Als we dan toch de clichés op tafel gooien :D
 
Ik kam me herinenren dat er jaren terug een muziekwinkel in Utrecht adverteerde met straat fotos voor hun winkel van fris & fruitige studentes die dan een synth in hun handen hadden.. Geen idee meer welke muziekzaak dat was..
Was bij The Music House
 
Dát is een goed idee zeg! Op zich zou ik het zelf kunnen maken, ware het niet dat ik geen modular heb :D
Als jij een zwembad hebt met lekkere wijven in bikini erbij dan zijn er vast wel leden die even een middagje langskomen met modular om een lekkere clip te maken...:D
Mannen met modular: aanmelden bij @thumper!
 
Als jij een zwembad hebt met lekkere wijven in bikini erbij dan zijn er vast wel leden die even een middagje langskomen met modular om een lekkere clip te maken...:D
Mannen met modular: aanmelden bij @thumper!
Je dacht toch niet dat ik nog andere hele stille, naar hun schoenen kijkende, schriele, bleke mannetjes in Star Wars shirts bij mijn zwembad en vrouwelijk (natuur-)schoon in de buurt wil hebben? 8)
 
Vooral bij modular synth video's zie ik steeds die connectie met de natuur. Modular perfomance in een bos. Nabij het strand. Bij een meer. Thuis naast een plant etc etc.

Is het om het contrast aan te geven: complexe techniek vs de pure natuur? Of moet zo'n modular jam rust uitstralen.. en zoekt me men een rustig spot? Of is het gewoon een mode dingetje omdat iedereen elkaar na doet op Youtube?
Interessante vaststelling. Het lijkt me in het verlengde te liggen van de modernistische ideeën van Le Corbusier, de stedenbouwkundige architect die de geest van een modulaire samenleving uitwerkte. De achterhaalde & vervallen 'oude traditie' vs de nieuwe strakke wetenschappelijk rationele vormgeving die alles herleidt tot een holistisch, minimalistisch en efficient functionalisme. Layout en geluid speelde daarbij een belangrijke rol. De stoffige ruïnes met wildgroei vs een uitgelijnd design met strategisch gecultiveerde planten. Le Corbusier wou de essentie van natuur integreren aan de hand van natuurlijke en metafysische constanten zoals de gouden ratio of fibonacci sequentie toe te passen in het ontwerp. Mensen met modulars hebben ook vaak een voorliefde voor conceptuele geometrische ratios. Naast planten of natuur zal je daarbij elementen als kristallen, dreamcatchers, platonic solids, mandala's, fractalen en andere cyclische patronen tegenkomen. Het modular concept leent zich ook goed als metafoor voor constanten, mutatie, variatie en natuurlijke selectie. Modular resoneert met introverte analytische personen en hun esthetische interpretaties. Anderen die zich daarmee verbonden voelen zullen sommige van die symbolen kopiëren in hun zoektocht naar identiteit.
 
Het nieuwe ding is toch dat je je modular laat bespelen door een paddestoel of plant?
Verder ja op alles, vooral vetplantjes zijn populair. Het is in elk geval fijner dan mensen die hun jam opfleuren met allemaal plastic Chinees speelgoedmeuk. Hoewel vetplantjes blijkbaar ook niet altijd even ethisch meer zijn.
Ja die gast die zn modular laat bespelen door paddestoelen is vet!!! Wel echt heel space
 
Hmm. Wellicht komt het van een besef dat natuur en techniek niet zozeer tegenstellingen zijn, maar onderdeel van hetzelfde. Dus om die verbinding tussen de twee uit te beelden. Of om juist opzoek te gaan naar de verbinding ertussen. Inderdaad ook wel het zen aspect van het zijn in de natuur.

Ook een modeverschijnsel, op dit kanaal My Analog Journal bijv. (geen modulaire synths maar plaatjes draaien) zie je vaak dezelfde esthetiek in de woonkamers, omgeven door veel planten. Vind het wel een mooie esthetiek voor huiskamers opzich, planten om je heen zijn dan ook wel prettig. https://www.youtube.com/c/MyAnalogJournal/videos

Zelf niet echt de behoefte om apparatuur de natuur in mee te zeulen, lijkt me teveel gedoe. Nog een plant erbij lijkt me dan wel weer wat.
 
Laatst gewijzigd:
dit kanaal My Analog Journal bijv. (geen modulaire synths maar plaatjes draaien)

Leuk kanaal! Zo simpel..normale mensen die hun muziek selectie laten horen. Geen ster allures of een act neer willen zetten.. Het is net alsof je op visite bij ze bent.

Deze mensen zijn echt met de muziek bezig, focussen op de muziek. Geen afleiding. Net als met die modulars-in-de-natuur. Weg van de drukte en de afleiding, op een rustige plek ver weg van de hectiek...

Leuk ook om ideeen op te doen qua inrichting.. ik moet hier ook echt even aan de slag... alles even wat knusser maken , net als bij die platendraaiers.. :)
 
Laatst gewijzigd:
De ruis van een watervalletje wind, storm , motoren / vliegtuig in de verte van de grote ruimte.
Brekend ijs nadoen vind ik nog wel het mooiste wat een synthesizer kan imiteren. Ook onweer.
vanaf tweeëneenhalve minuut.
Denk eens even aan de ongelimiteerde herrie die je kunt maken zonder dat iemand er last van heeft.

Dan ben ik ook altijd op zoek naar surrealistische woestijnlandschappen.
Sorry voor het misschien ooit dubbel posten van de filmpjes tijden geleden.
 
Laatst gewijzigd:
Het nieuwe ding is toch dat je je modular laat bespelen door een paddestoel of plant?
Ik wacht nog op de eerste die z'n vingerplant zo getraind heeft dat ie aan het patchen slaat.

Nou heb ik ondertussen wat grappen gemaakt maar eerlijk is eerlijk; ik kan videos met een relaxt stukje patchen in de natuur echt wel waarderen.
Kan me ook heel goed voorstellen dat je in zo'n omgeving met verder geen afleiding je volledig in de muziek kan opgaan.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top