Je volgende 3 verkopen

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.714
Locatie
Streek rond Herentals - België
In de serie '3'

staat er wat in de studio waarvan je weet dat 't geen blijver zal blijven?

Ik begin

- moog sub 37
-juno 106
-aira modular

momenteel enkel de sub 37 in de aanbieding hier ergens, de rest krijg nog even een interim klus :D
 
Hangt helemaal af van wat er bij gaat komen 😄
De huidige setup past goed bij m’n budget, tijd en ruimte, dus ik moet het gaspedaal even loslaten van mijzelf.
Maar wie weet.
Die buien komen en gaan.
Ik ga wel op zoek naar een andere interface, dus dan gaat de focusrite Clarett er uit.
En eventueel de MC 707 een x vervangen door iets anders.
Maar dan moet er wel voldoende tijd zijn om er in te steken en de stap naar voren ook groot genoeg.
 
Ah ik heb wel een paar kandidaten, een korg M3, ik heb ook een Kronos, dus die zijn wel erg dubbel. Een roland HPD-10, is toch niet mijn ding. En een korg wavestaion SR. Voorlopig zijn ze nog opgeslagen, maar voor hoe lang gaan we zien…
 
Overweeg nog wat volcas er uit te doen
En mogelijk mijn koma komplex
 
Op het moment niets, maar ik sluit niet uit dat ik mijn Hydrasynth desktop ooit in de verkoop gooi.
Ik ben op het moment in afwachting van de levering van de Hydrasynth Explorer en ik zou mij kunnen voorstellen dat ik de desktop mettertijd wil vervangen voor een Deluxe.

Verder zou ik mij kunnen voorstellen dat mijn MC-808 en FA-06 ooit weg zouden kunnen.
 
Als er iets weggaat zal dat de

1. Ensoniq EPS (al heb ik hem al zooooooo veel jaar)
2. Juno 106 (evenzoveel jaar...)
3. Akai S1000

zijn...

De Ensoniq is wel lekker silk en blijft me creatief begeesteren omwille van de sequencer en de layering en all mogelijkheden, maar dan hou ik nog liever nog de ruwe X7000 of S900.

De Juno 106... Is het vrouwtje hier, maar mh..... mijn JX-3P gebruik ik veeeeeeel meer en is veel degelijker... En de ingebouwde sequencer... 2e vco... Nee, dan de Juni 106...

De S1000... De effecten zijn dikkkkkk in die bak, maar eigenlijk is hij me wat te clean... Dan liever de X7000 die als een kettingzaag is.

Maar doe zelden wat weg. Het vreet geen hooi...
 
Als eerste gaat m'n defecte BCR2000 eruit, in onderdelen (zie de Marktplaats-sectie van dit forum).

Vervolgens, zodra er een 2e hands Strymon Starlab op de markt komt, gaat de BigSky eruit. Misschien zelfs al eerder, dan koop ik de Starlab nieuw.

En de Alesis QV2 gebruik ik ook niet echt, dus die staat ook op de nominatie. Maar hij wedijvert met m'n Emu E6400, de Roland M-DC1 en de Yamaha TG55...
 
Heb ook eens gekeken wat ik heb min of meer werkloos heb staan wat best wel jammer is als ik het lijstje zo zie.
Squarp Pyramid mk3 gekocht maar nooit gebruikt.
Mode Machines SEQ12 zelfde verhaal voor deze sequencer.
Waldorf Kyra heb ik helemaal niks mee.
Soma lyra omdat 1 al meer dan genoeg is.
tot slot denk ik ook maar eens afscheid te gaan nemen van mijn MPC X die staat er ook maar voor het mooi.
 
Vermoedelijk mijn Modal Skulpt, heeft al meer dan een jaar geen dienst gedaan. Ik gebruik veel makkelijker VST's en nu vooral Orchestrals.
Onlangs een Keylab Ess 49 gekocht voor de faders omdat ik CC1 en CC11 makkelijker wou (en andere CC's) maar zal deze vermoedelijk
al snel weer van de hand doen als ik een Nakedboard MC-8 binnenkrijg. De gewone synth keys eigenlijk niet nodig en DAW control kan ook
gemakkelijk via een Stream deck. Misschien dat ik de rotary ga missen voor het heen en weer spoelen?
Als 3e vermoedelijk mijn Machine Mikro MK3. Gebruik ik ook echt helemaal niet.
Dus back to basics, 8 fader controller en mijn vertrouwde piano en enkele VI's.
Indien geïnteresseerden, laat maar iets weten.
 
Ik denk:
Solina String Synthesizer (SS Ensemble + ARP Explorer). Omdat het zo'n bakbeest is. Zal 'm wel vreselijk missen.
Korg DSS-1 met Straylight expansion en multicard reader ipv floppy drive. Omdat het zo'n bakbeest is.
Korg Mony/Poly met CHD Midi in
Akai VX900
Akai EWV2000/EWI1000. Omdat toeteren met mijn artrose handjes niet zo fijn meer is
DSI MonoEvolverKeys. Ja, waarom eigenlijk?
Oberheim Xpander. Groot, oud, vervangbaar?
120U Frac monster. Omdat het zoveel ruimte inneemt en ik ook al een nog groter bananensysteem heb (en wer aan de eurocrack dreig te gaan)
Roland System 100 keyboard 101 (echt?)
Korg MS20, MS50, SQ10 setje. Hartstikke leuk maar er komt te weinig muziek uit
Clavia Nord Rack 1, ik heb ook de 2X
Hohner Pianet T
Kawai K5000S, kom er niet aan toe om zelf patches te maken. Blijft nog steeds met preset skippen.
Samplers uitdunnen

Misschien een winterdepressie? Mijn zoon kan niet op 5 m2 blijven terwijl ik 16 m2 in beslag neem? Ik MOET focussen om net als vroegah snel tracks te maken.

Maar morgen win ik de Staatsloterij en dan mag alles blijven! Joepie!
 
Mijn sub 37 is eindelijk de deur uit. Ben moogless momenteel :)
die ms50 nog niet aanbieden hoor, ik heb geen geld en wil een… eerst sparen
 
Als ik mijn lijst zie van vorig jaar is er best veel weg :)

Wat nog steeds kans krijgt buiten te vliegen:

Aira fx reeks - krijgt nog n kans. Ooit. Maak ik me wijs
Koma “pedalen” reeks
Polysix
Juno 60
Juno 106
Wat klein drumcomputer grut (maar levert weinig op en neemt ook geen plek in)
Tanzbar (al jaren nt meer aangehad)
Jp8080 - idem
Nord rack 2 idem
Sh101 - haat liefde relatie
Dominion 1 - klinkt te modern
Yamaha cs15 - doet al jaren niet mee
Korg ms 20 mini - tja, is n mini. Kleine kutkabeltjes
Ms20m is n desktop - onhandig hier in de korg muur
Korg m1 - doe er niks mee - wie weet doe ik toch ooit eurodance projectje
Pioneer as-1 menudiving bueek en int fx jakkie 🤢 - als pioneer hater al straf dat ie er nog is
Roland a-1 (of hoe heet dat ding)
Paar revox a77’s - heb er wat veel staan

- zo en nu is er eens dat allemaal weg is plaats en geld. Maar heb geen gearlust meer denk ik…

Haha ik kan je ook alles wijsmaken eh?? :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik overweeg weg te doen,

Electra one controller
Ensoniq Mirage
XV5080 en 4 SRX kaarten
Op1? wellicht tocht de nieuw halen?
Doepfer Eurorack cases
Roland GR33 gitaar synth met GK3 element

Vind het moeilijk om dingen weg te doen...... Slecht eigenlijk

Oooh ja, ook nog een volca kick, Boss DR-202, Midi box seq v4, Ensoniq DP/4 ??? moeilijk
 
Back
Top