Wat vinden we van de Retrokits rk008 pocket midi-sequencer

Wilky

Ingeburgerd
Lid sinds
10 juli 2019
Berichten
51
Locatie
Zutphen
(Ik dacht laat ik dan maar nu een topic hierover starten...)
Zie sowieso weinig berichten over dit Hollandse merk voorbij komen. :z

Maar... de aankomende, op Superbooth2021 gepresenteerde, Retrokits rk008 is een nieuwe midi-sequencer geïnspireerd op de classic Alesis mmt8.
Wel in 'pocket-calculator' (Casio) desktop formaat! :halleluja
Aan de internationale reacties te zien zal dit best een succesnummer kunnen worden, zelfs Gaz/Sonicstate is er weg van.
De mogelijkheden lijken in ieder geval enorm. De genoemde prijs van €350 is wellicht nog niet helemaal zeker zei Gerrit in een YT-video.
Hier wat info... Retrokits RK008 is a pocket calculator for MIDI sequences, inspired by classic Alesis MMT8 - CDM Create Digital Music

We wachten het in spanning af.
 
Ziet er leuk uit.. Ik ben wel benieuwd hoe je sequences edit.. Dus een paar notes weghalen uit een pattern, note verschuiven, velocity aanpassen van een paar noten.. Dus, hoe edit je events?
 
ik vrees dat het gewoon delete en opnieuw inspelen wordt..
 
Voor mij echt een no-brainer. Alleen al voor de looks. En als hij dan ook nog wat MIDI erbij opneemt is dat mooi meegenomen. :D
 
hopelijk heeft ie n patent of uli jat t voor hij ermee klaar is
 
In februari (mogelijkerwijs, i.v.m. bekende supply toestanden) komt de eerste serie heb ik gelezen.
Het lijkt mij ook interessanter werken die MIDI-recording i.p.v. de zoveelste step-seq apparaat.
Alhoewel, b.v. een Modal Argon / Cobalt kan het ook wel en uiteraard zoiets als een MODX / Krome nog uitgebreider.
 
Back
Top