stereo jack kabels aansluiten op synth en mixer

martin h

Stamgast
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
132
op mijn spirit folio sx heb ik 2 stereo kanalen die ik moet gaan gebruiken
omdat alle mono kanalen bezet zijn
hoe sluit ik mijn 2 synthesizers (roland d-50 en roland juno 106)daar op aan?
ik weet wel ( nou ja ook niet echt)dat ik dan 2 audio jack 6.3 mm kabels nodig heb
in welke output van de synths moet ik dan die jack kabel inpluggen
links of rechts
ik ben al dagen bezig met uitvinden hoe alles moet maar ik kom er gewoon niet uit
kunt u mij helpen?

mvg
martin h
 
Laatst gewijzigd:
Waar loop je precies tegen aan en gaat er mis volgens jou, want de output van je synths op de stereo kanalen aansluiten, L output synth op L kanaal van je stereo input en voor R hetzelfde, dat kan niet misgaan lijkt me?
 
Ik vind even snel dat de Spirit Folio SX 4 stereo inputs heeft. 13/14 via tulp, 15/16 via jack, 17/18 weer tulp en 19/20 via jack. Onderstaande plaatje klopt met hoe het er bij jou uitziet? Er staat L en R bij de input paren. Je moet overigens geen "stereo" Jack kabels (Tip/Ring/Sleeve, TRS) gebruiken, maar gewoon 2 "mono" kabels (Tip/Sleeve, TS). Voor inputs 13/14 en 17/18 heb je dan kabels nodig met aan de ene kant Jack voor je synth en aan de andere kant Tulp voor de mixer. Succes!

SFSX.png
 
ja inderdaad als ik de mono jack kabels in bv 15&16 en 19&20 steek heb ik ook geluid over twee studio monitoren!
de vorige keer dat ik dat ook zo deed leek het net of het geluid over 1 monitor te horen was
maar nu hoor ik toch echt het geluid over 2 monitoren komen apart! bedankt
dan hoef ik ook geen 2 paar audiokabels(jack naar tulp)te kopen
 
En mocht je ooit alsnog weer tekort inputs hebben dan kun je die 2 nog beschikbare stereo inputs dus aansluiten met tulpjes.
 
Back
Top