One sample / Whole song (Bottle in the desert)

Lid sinds
11 januari 2021
Berichten
987
Locatie
Landgraaf


Experiment gedaan met ultrakorte drumsample van mijn Korg M50 en Bitwig studio sampler. Doel was om er een complete track van te maken in zo weinig mogelijk tijd (uiteindelijk heeft e.e.a. toch nog 7 uur geduurd:D).
Lijkt me ook een grappig thema voor een algehele discussie want veel goedkoper kun je eigenlijk geen muziek produceren. Mocht je ook iets dergelijks op je geweten hebben dan ben ik daar uiteraard erg benieuwd naar

Reacties welkom :beard:
 
Doel was om er een complete track van te maken in zo weinig mogelijk tijd (uiteindelijk heeft e.e.a. toch nog 7 uur geduurd:D).
Prachtige track en dat in zo'n korte tijd!;)
Ken je nagaan als je er echt ff voor gaat zitten! :D
Deze track heeft voor mij echt een 70ties vibe, je weet wel uit de tijd van m'n forumnaam, ik vind 'm heel geslaagd.

Wat je zegt; een beetje creatief mens heeft niet veel nodig om iets goeds te maken.
 
Deze track heeft voor mij echt een 70ties vibe, je weet wel uit de tijd van m'n forumnaam, ik vind 'm heel geslaagd.
Leuk dat je hem kunt waarderen Krautrock. Ben zelf ook ontstaan in de gouden 50ér jaren ;). Ik luister zelf nog best veel naar de 70ér jaren muziek. Wellicht heeft dat toch invloed op mijn muziekstijl hier en daar.
 
Schitterend gedaan, hele mooie track ook kwa sound en compositie
 
Weer een bewijs dat je met talent veel verder komt dan een hoop duur spul te kopen.Wat heeft de meeste impact denk je?Je instrumenten of het vermogen iets te creëren.
Gooi weg dat to do lijstje van aanschaf en begint met muziek.Zet je grijze stof daarboven in gang!
 
Hier nog de voorloper track (met soortgelijke aanpak) die me definitief tot het inzicht bracht dat ik beter kon stoppen met het kopen van nog meer dure synths
Klinkt ook lekker deze.
Maak je die fractals ook zelf?
Ik vroeg me nog wel af of je dan af en toe de tactiele beleving van hardware niet mist, gewoon aan de knoppen draaien vind ik zo nu en dan toch erg leuk en voor mij is een midi controller dan toch anders.

mijn vrouw is overigens uitermate tevreden over dat besluit
Dat geloof ik ja, zij koopt nu ook één paar schoenen in de drie jaar? ;)
 
Dank Krautrock.


Maak je die fractals ook zelf?
In het verleden wel, maar nu niet meer. Was ik soms maanden mee bezig en dat kostte ontzettend veel CPU-tijd (computers die dag en nacht aan staan).
Dat geloof ik ja, zij koopt nu ook één paar schoenen in de drie jaar? ;)
Oeps, laten we daar maar niet over beginnen:)
Ik vroeg me nog wel af of je dan af en toe de tactiele beleving van hardware niet mist, gewoon aan de knoppen draaien vind ik zo nu en dan toch erg leuk en voor mij is een midi controller dan toch anders.
Meestal werk ik met hardware. Voor dit experiment wilde ik echter een totaal andere invalshoek. Downsizen tot het absolute minimum onder het motto "in iedere rotsblok/zandkorrel zit wel een kunstwerk'". Je moet dat natuurlijk wel zien.
 
Back
Top