Instant inspiratie (Novation Peak)

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
Nog even een beetje pingelen op de Peak.
Zo vlak voor deze vrijdag voorgoed verdwijnt.

Man, wat een lekkere preset (BeautifulDrifter) en snel een kleine sequence opgenomen om die inspiratie vast te leggen.

Hoppa, in het mapje 'ideetjes voor later'.

Thnx Novation.



PS, ook deze is in het #shorts formaat, vooral bedoelt voor mobiel, maar op een 'normaal' scherm klinkt hij net zo lekker.
 
Dat het bedoelt is voor mobiel is een ding, maar waarom moet het dan in portrait mode? nu zien we niet eens de hele synth.
 
Dat het bedoelt is voor mobiel is een ding, maar waarom moet het dan in portrait mode? nu zien we niet eens de hele synth.
Omdat de meeste mensen hun telefoon rechtop houden bij het kijken van een video.
YouTube’s antwoord op tiktok etc die alleen maar met portrait video’s werken.

Ik kan de camera ook verder naar achteren zetten, maar vond de details wel mooi.

Volgende keer kijk ik of dat lukt (beetje zoeken waar ik zelf dan kan staan) zodat de hele synth in beeld is.
 
Omdat de meeste mensen hun telefoon rechtop houden bij het kijken van een video.
Die snap ik niet, sorry. Zijn mensen echt zo dom?
(ik weet, ik leef onder een ongelovelijke steen, maar denk toch altijd dat mensen het liefst de hoogste resolutie en beste kijkhoek willen bij video ..)
 
Verticaal video syndroom ;P
Alleen voor de shorts.
Anders slikt youtube ze niet (als shorts)
De langere video's worden gewoon plat.
Psies :dubbel: verticaal video syndroom.

Ik ben nog zo'n type die video's ook op een tv wil kunnen afspelen en tiktok en bijbehorend format daar ben ik te getikt voor ;)
 
Die snap ik niet, sorry. Zijn mensen echt zo dom?
(ik weet, ik leef onder een ongelovelijke steen, maar denk toch altijd dat mensen het liefst de hoogste resolutie en beste kijkhoek willen bij video ..)
Hahahahahahahaha.
Het is wat het is.
Op de telefoon wordt veelal 'rechtop' gekeken, dus daar springen de Googles etc. op in.
In mijn geval maakt het niet uit qua resolutie. Ik heb de camera ook gedraaid, dus het is nog steeds full HD. Maar dus 90gr gedraaid.

Het is nieuw, dus even wennen, maar het heeft een plekje in het video kijk landschap van tegenwoordig en ik ben de beroerdste niet ( :engel: ) om te kijken hoe ik dat formaat kan gebruiken.
 
Psies :dubbel: verticaal video syndroom.

Ik ben nog zo'n type die video's ook op een tv wil kunnen afspelen en tiktok en bijbehorend format daar ben ik te getikt voor ;)
Hahahahaha.
Ja, ik moest er ook even aan wennen, maar voor die korte filmpjes kijkt het best prettig rechtop.
Als ik langer naar iets kijk, dan is liggend fijner.

Never too old to try something new (dacht ik iig)
 
Het is nieuw, dus even wennen
Nee, het is belabberd. Onze ogen staan toch echt horizontaal naast elkaar en de kijkhoek/field-of-view is horizontaal een heel stuk groter dan verticaal.
Ik zal verticale-video dan ook echt nooit kunnen begrijpen.

Maar ik begrijp dus dat google/youtube voor dit "format" nu de domme menigte volgt en dat je filmpjes anders hier niet in werken?
 
Maar ik begrijp dus dat google/youtube voor dit "format" nu de domme menigte volgt en dat je filmpjes anders hier niet in werken?
Ja, ze moeten wel.
Het verdienmodel is massa.
Dus als de massa links af gaat, gaan zij mee.
Anders verliezen ze het van Tiktok etc.
Kort en makkelijk. Niet teveel diepgang...
Meer vermaak dan informatief.
En let maar eens op hoeveel mensen hun videocamera telefoon rechtop houden bij het filmen.
Die massa wil hun mooie leven graag delen, dus daar springen ze dan weer op in (Youtube etc.)

En idd, een liggend filmpje wordt niet als shorts gezien en profiteert niet van die nieuwe player en het hele shorts algoritme.

Maar hoe dan ook, ik probeer gewoon wat uit.
Nooit te oud om wat nieuws uit te proberen.
Tot dusver worden ze redelijk goed bekeken, dus wat dat betreft is het experiment geslaagd.

Maar ik zal ook zeker liggende filmpjes blijven maken. Die lenen zich beter voor wat ik normaliter brouw.
 
Back
Top