Mayer MD900 X-VA wavetable Synthesizer

md900-xva-1920x1253.png


MD900 extended Virtual Analog (XVA) Desktop Synthesizer​


MD900 is een polyfone desktopsynthesizer, multitimbraal met 4 delen. Polyfonie van 16 stemmen wordt gedeeld door de 4 multitimbrale partijen. Al deze 4 delen hebben hun eigen effect stack [Mod-Delay (flanger, chorus, vibrato), Reverb, Tube-AMP, EQ, LP-Filter, DYNAMIC (Limiter), Stereo Delay ...].

Het algemene audiopad is stereo. De oscillator, mixerfilter, versterkers en effecten zijn allemaal in stereo.

De Mayer MD900 is beschikbaar om uit te proberen op Superbooth 21 en zal volgend jaar te koop zijn voor ongeveer € 3000.



fabrikant:


video:



md900-xva-rear-frontal-1920x533.png
 
Last edited by a moderator:
Eigenaardig dat Baloran met hun nieuwe synth the pool niet op superbooth te zien is.
Dat ding zou schat ik ook wel in de buurt van de 3000 of meer komen.
 
He, Weer een keuze die ik moet maken: De Waldorf Kyra van 1500 of deze Mayer van...:{:P
 
De kyra is met effects 8 parts...

idd 3000 euro is best veel voor een virtual Analoog.
 
sommige synths kijk ik eerst naar prijs, zoals bij deze . Dan hoef ik niet verder nog te lezen TL;DR en begin ik ook niet te kwijlen... ;)
 
Ja, 3000 is wel veel voor een machine die op linux draait.
Als je een laptop met controller koopt ben je goedkoper uit en je hebt een groter scherm. ;)
 
Dus. een apparaat 3000 euro is voor mij een pure utopie. Toen ,nu , later. Ik moet nog maar zien dat ik zoiets voor de volgende auto bijeen krijg. Zeg ik niet om te klagen of zielig te doen, maar gewoon om er soms even een beetje perspectief op los te laten. Het staat er zo lekker losjes bij, "ongeveer 3000 euro". Maar wat maakt nou dat zo'n ding 3000 ballen moet kosten? Is het nou écht zo speciaal wat eruit komt? Gaat het alle creativiteit "unleashen"? OF is dit gewoon pure geldklopperij en kopen de vakmensen het tóch wel weer? Nou, ik wacht wel op de Behringer kloon van 150. Het moet wel leuk blijven.
 
Totaal overprijst natuurlijk voor wat er uit komt.

Mooi kastje met knopjes,dat wel
 
Dus. een apparaat 3000 euro is voor mij een pure utopie. Toen ,nu , later. Ik moet nog maar zien dat ik zoiets voor de volgende auto bijeen krijg. Zeg ik niet om te klagen of zielig te doen, maar gewoon om er soms even een beetje perspectief op los te laten. Het staat er zo lekker losjes bij, "ongeveer 3000 euro". Maar wat maakt nou dat zo'n ding 3000 ballen moet kosten? Is het nou écht zo speciaal wat eruit komt? Gaat het alle creativiteit "unleashen"? OF is dit gewoon pure geldklopperij en kopen de vakmensen het tóch wel weer? Nou, ik wacht wel op de Behringer kloon van 150. Het moet wel leuk blijven.
Ik begrijp je volledig. Lig er niet wakker van. Voor de meeste mensen is dit niet echt 'bereikbaar' Het is jammer dat muziek maken ook een beetje elitaire kwestie van geld is geworden. Ik heb toch het gevoel dat in vergelijking met de jaren 80 en 90 (toen had je ook wel extravaganza) maar 3000 euro... daar kocht je destijds drie D50's voor!! Een Waldorf Wave kostte toen 3000€. Dus ja, het is allemaal duurder geworden en onze lonen zijn niet evenredig mee gestegen.

Kijk simpelweg naar de energieprijzen! Ik hoorde gisteren op het nieuws dat sommige grote gezinnen straks mogelijk aan 10.000€ verbruik voor gas en electriciteit zitten. Dat kun je toch amper nog normaal noemen ?

Nevertheless, ik heb de indruk dat deze Mayer klankmatig net iets steviger uit de verf komt dan de Waldorf M die dan weer iets 'gunstiger' geprijsd is. Maar slechts 2 oscillatoren is voor mij al een no go.
 
Je kunt vandaag de dag een synth kopen variërend van een gratis plugin of app, een instap-hardware unit van zo'n €100 tot een vlaggenschip van een boutiquebouwer van 20k ofzo. Op de tweedehands markt kun je een Behringer of Volca van een paar tientjes bemachtigen of een vintage klassieker van een ton (een CS-80 om maar iets te noemen).

Dus piepen dat muziekinstrumenten alleen maar toegankelijk zijn voor 'de happy few' snap ik niet zo, net zo min dat iets van 3k "dus" wel geldklopperij en onnodig zou zijn. Er is meer keuze en diversiteit voor alle budgetten dan wanneer ook.

Koop gewoon wat je mooi vindt en wat binnen je budget past en gun ieder het zijne.
 
Hmja, Achteraf was het een beetje gezeur van mij, die post. Kon m niet meer weghalen. @Nap je hebt ook gelijk. Er is meer keuze dan ooit en ik kan eigenlijk écht alles maken wat ik wil qua sounds. Dat was vroeger wel anders!

@sKeLeTvM wat jij zegt merk ik ook, het leven is in zn geheel duurder geworden. Er blijft minder geld over voor hobby, maar da's niet iets voor mij om een dure synth om te gaan afzeiken.
 
Als ik lees dat zo'n synth op Linux draait, vraag ik me altijd af wat voor filesystem ze erop hebben draaien. Sommige systemen houden er niet van als je per ongeluk de stekker er uit trekt, want dan kan je filesystem gemakkelijk corrupt raken. Vervolgens start je machine van 3000,- niet meer op. Een computer sluit ik over het algemeen netjes af, maar met een synth spring ik nog wel eens anders om. Maar goed, ze zullen er wel verstand van hebben.
 
Laatst gewijzigd:
Cutdown versie is uit , 'mayer Vibes ' , zelfde engine zelfde features als de grote broer , gewoon minder controls en hoogstwaarshijnlijk rond de 2000 euro's
Ziet er wel heel fijn uit en met die clavia style pushbuttons en led encoders en klinkt echt wel goed
 
Back
Top