• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Mayer MD900 X-VA wavetable Synthesizer

md900-xva-1920x1253.png

MD900 extended Virtual Analog (XVA) Desktop Synthesizer​

MD900 is een polyfone desktopsynthesizer, multitimbraal met 4 delen. Polyfonie van 16 stemmen wordt gedeeld door de 4 multitimbrale partijen. Al deze 4 delen hebben hun eigen effect stack [Mod-Delay (flanger, chorus, vibrato), Reverb, Tube-AMP, EQ, LP-Filter, DYNAMIC (Limiter), Stereo Delay ...].

Het algemene audiopad is stereo. De oscillator, mixerfilter, versterkers en effecten zijn allemaal in stereo.

De Mayer MD900 is beschikbaar om uit te proberen op Superbooth 21 en zal volgend jaar te koop zijn voor ongeveer € 3000.

fabrikant:

video:

md900-xva-rear-frontal-1920x533.png

Last edited by a moderator:

sinew1958

Ouwe rot
Eigenaardig dat Baloran met hun nieuwe synth the pool niet op superbooth te zien is.
Dat ding zou schat ik ook wel in de buurt van de 3000 of meer komen.

Googol

Ouwe rot
He, Weer een keuze die ik moet maken: De Waldorf Kyra van 1500 of deze Mayer van...:{:P

Googol

Ouwe rot
De kyra is met effects 8 parts...

idd 3000 euro is best veel voor een virtual Analoog.

mcbcool

Stamgast
sommige synths kijk ik eerst naar prijs, zoals bij deze . Dan hoef ik niet verder nog te lezen TL;DR en begin ik ook niet te kwijlen... ;)

djazid

A is for Acid
Ja, 3000 is wel veel voor een machine die op linux draait.
Als je een laptop met controller koopt ben je goedkoper uit en je hebt een groter scherm. ;)

Knop

Ex-Retro
Dus. een apparaat 3000 euro is voor mij een pure utopie. Toen ,nu , later. Ik moet nog maar zien dat ik zoiets voor de volgende auto bijeen krijg. Zeg ik niet om te klagen of zielig te doen, maar gewoon om er soms even een beetje perspectief op los te laten. Het staat er zo lekker losjes bij, "ongeveer 3000 euro". Maar wat maakt nou dat zo'n ding 3000 ballen moet kosten? Is het nou écht zo speciaal wat eruit komt? Gaat het alle creativiteit "unleashen"? OF is dit gewoon pure geldklopperij en kopen de vakmensen het tóch wel weer? Nou, ik wacht wel op de Behringer kloon van 150. Het moet wel leuk blijven.

egres

Hardwarepolitie
Totaal overprijst natuurlijk voor wat er uit komt.

Mooi kastje met knopjes,dat wel