Je laatste 3 'bijna' aankopen.

Zo ongeveer iedere monosynth onder de 500 euro heb ik wel eens gekocht of bijna gekocht.

Maar omdat er zo veel zijn tegenwoordig vraag ik me steeds vaker af: wat voegt het toe aan mijn set-up? En kan ik me goed inhouden.

Vaak is er extreem veel overlap in sound, en daarnaast kan je je afvragen of datgene dat niet overlappend is nou zo bijzonder is om er veel geld voor neer te tellen.

Daarnaast is het altijd lonend om eens te proberen met een synth die je al hebt sounds na te maken van een klassieke-synthdemo op youtube. Zo kwam ik met mijn System-1m nogal dicht in de buurt van de SEM. Ook het gebruik van EQ kan enorm helpen om synths te laten klinken als een andere.

Het enige wat me nog wel eens over de streep wil trekken is bijvoorbeeld een handige compacte synth of groovebox op batterijen of iets dergelijks. Kortom, iets waardoor je op een andere plek of andere manier muziek kan maken.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
@pip je hebt zo gelijk en zo denk ik ook, maar de verleiding is te groot!

Maar om toch maar in topic te blijven: bijna een mv8800.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Ja klopt hoor. Verleiding kan te groot zijn, vooral voor impulsaankopen tot 300 euro. Gelukkig zijn die “bescheiden” synths vaak ook snel verkocht als de nieuwigheid eraf is.
 
Het enige wat me nog wel eens over de streep wil trekken is bijvoorbeeld een handige compacte synth of groovebox op batterijen of iets dergelijks. Kortom, iets waardoor je op een andere plek of andere manier muziek kan maken.
Roland Jupiter XM.
4000 klanken en je kunt er in een bos of op het strand mee gaan zitten.Hier en daar vind je wel een 2de🖐🏿s
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Jup, heb hem al meerdere keren bekeken. Beetje te prijzig voor me, maar lijkt me toch wel fantastisch.
 
Eurorack Go, Behringer Brains, Befaco Cv tuning, Doepfer Wasp....Maar ik ga het Eurorack nog ff op hold zetten, en me wat bezig houden met Voltage Modular, tot alles duidelijk is.
 
Ik zag op craiglist een Instruo Tanh voor een erg goede prijs. De verkoper zit aan de andere kant van het land (5000km dus), dus ik vroeg of ie bereid was de module te versturen. Hij wilde het dan graag via Reverb doen vanwege "extra bescherming" voor beide partijen. Zie ik vanochtend twee emails; in de eerste mail een link naar de geplaatste advertentie en in de mail van een kwartier later dat iemand anders 'm al gekocht heeft en dat ie daar vanwege Reverb niet onderuit kan.

Bijna...
 
Bijna een Roland module. Het bleek oplichting te zijn. Ik had het niet door omdat het een gehackte account was. Niet dat ik in de problemen zou komen, want ik zou hem ophalen.
 
Back
Top