Je laatste 3 'bijna' aankopen.

Altijd bij die koopjessites, zoals VSTBuzz. Daar word ik ongekend hebberig van en mijn eerste impuls is altijd: kopen! Nu verplicht ik mezelf minstens 24 uur te wachten. Dat heeft me al veel geld bespaard πŸ‘
En misschien veel hits=(
 
Nou op zich wel, maar hij is wel heel 'vrij' qua stemming.
Ik kan m'n 12 noten brein nog niet om dat concept heen buigen.
Toen ik nog totaal geen muziek kon spelen (via noten) had ik een Roland SH101 een van de eerste. Omdat ik geen absoluut gehoor heb had ik gitaar spelen al achter me gelaten, dat kon ik niet. Tijdens het monofone toetsenspel verliep de stemming altijd vanwege de temperatuur. Daarom gebruikte ik de synthesizer altijd samen met een orgel. Die was heeft een kwarts kristal frequentie en is altijd nauwkeurig.
Dan kon ik deze op het gehoor af en toe bijstellen CV/Gate - Wikipedia CV is wel nuttig om ADSR aan te sturen of filters. Maar van grondtoon voor het `gewone werk` C D E F G vind ik het niks. Behalve als je heel iets bijzonders wil maken. Maar dan wordt het een grote ruimte vullende installatie. `K heb nog wel wat CV spulletjes maar het vergt nogal wat tijd.
 
Toen ik nog totaal geen muziek kon spelen (via noten) had ik een Roland SH101 een van de eerste. Omdat ik geen absoluut gehoor heb had ik gitaar spelen al achter me gelaten, dat kon ik niet. Tijdens het monofone toetsenspel verliep de stemming altijd vanwege de temperatuur. Daarom gebruikte ik de synthesizer altijd samen met een orgel. Die was heeft een kwarts kristal frequentie en is altijd nauwkeurig.
Dan kon ik deze op het gehoor af en toe bijstellen CV/Gate - Wikipedia CV is wel nuttig om ADSR aan te sturen of filters. Maar van grondtoon voor het `gewone werk` C D E F G vind ik het niks. Behalve als je heel iets bijzonders wil maken. Maar dan wordt het een grote ruimte vullende installatie. `K heb nog wel wat CV spulletjes maar het vergt nogal wat tijd.
Ik heb absoluut geen absoluut gehoor, maar kan prima gitaar spelen (bas in mijn geval).
Stemapparaat zorgt voor de stemming en daarna doen de fretten de rest.
Ik hoor wel goed of ik 'in tune' ben met de rest van de band / muziek overigens.
Die wazige synths zonder vaste 'structuur' zijn nog niet aan mij besteed. Ook al kun je daar wel heel vette soundscapes mee maken.
 
Stemapparaat zorgt voor de stemming en daarna doen de fretten de rest.
Ik hoor wel goed of ik 'in tune' ben met de rest van de band / muziek overigens.
Vroeger met de cassetterecorders dat was ook een ramp. Zo vals als een kraai inclusief gejengel. vroeger was alles beter.

vroegah

 
en toen viel er een blauwe enveloppe op de deurmat

au ja.. ik gok dat het geen kwartaalaangifte was.. anders zag je em wel aankomen.. Maar soms zou je wel willen uitschrijven van dat soort spam ja. Zoals Eclectic doet. πŸ‘
Ik heb me uitgeschreven van al die nieuwsbrieven, scheelt ook een hoop.
 
Laatst gewijzigd:
Cobalt8M
Sequential Prophet Rev2
Minilogue XD
Prophet X (!)
Moog Model 10 synthesizer... nee, geintje...:dubbel:
SL88 Studio
Numa Compact 2
en de Arturia Keylab MKII...
Verrek, die heb ik wel gekocht!:verkoght:
 
Waldorf Iridium
Hydrasynth Desktop
Isla SP2400….

Maar toen laadde ik een sample in de Montage en realiseerde me dat dat de eerste keer was in de 5 jaar dat ik hem heb. Toen maar besloten eerst eens te gebruiken wat ik heb voor ik iets nieuws koop (spoiler: je kunt geen loop points instellen op de Montage, die moeten al in de wave file zitten dus eigenlijk werkt m’n EMU emulator plug van arturia op dat vlak sneller, haha)
 
Toen maar besloten eerst eens te gebruiken wat ik heb voor ik iets nieuws koop.
Dat is toch zo'n valkuil. Ik heb Komplete Ultimate en verschillende plug-ins nooit geΓ―nstalleerd of me er onvoldoende in verdiept. Massive X kan ook veel meer dan de presets die ik nu soms gebruik.

Als het aan mijn ligt, koop ik de komende 365 dagen geen enkele plug-in meer. Maar of ik het volhoud? 😁
 
Als het aan mijn ligt, koop ik de komende 365 dagen geen enkele plug-in meer. Maar of ik het volhoud? 😁
Ik heb ook zo'n periode gehad dat ik alles kocht wat voor een goede prijs voorbij kwam. Maar na enige tijd merk je wel wat voor type spul goed bij je past en welke minder. Ik heb mezelf ook een jaar verboden om iets te kopen, dat ging een aantal maanden goed en daarna ging ik toch voor de bijl voor, met name, soft synths. Wat ik er wel aan over gehouden heb is dat ik nu echt wel veel selectiever ben in het aankoopbeleid... dus ja.. het neemt vanzelf af πŸ™ƒ
Ik heb nog een lijstje met een aantal zaken die ik nog wel zou willen als ze een keer voordelig voorbij komen... maar in principe heb ik niets meer nodig. Ik heb nog genoeg om me de komende jaren kostelijk te amuseren :okdan:

Veel plezier met het ontdekken van de schatten die reeds in je bezit zijn en succes met de aankoop beperking... Wat wellicht helpt: een aanbieding komt altijd nog weer een keer voorbij..
 
Back
Top