Je laatste 3 'bijna' aankopen.

Hahahahahaha.
Ik heb die Lyra niet zo goed begrepen blijkbaar. Hoe krijg je daar iets muzikaals uit?
Geen idee dat is ook de reden dat ik de aankoop niet doe tot op heden. Zo buiten de lijntjes van alle bestaande remakes en synths dat ie toch mn interesse heeft 😂
 
Geen idee dat is ook de reden dat ik de aankoop niet doe tot op heden. Zo buiten de lijntjes van alle bestaande remakes en synths dat ie toch mn interesse heeft 😂
Ja, ik heb er even naar geluisterd. Best geinig, maar .... past niet echt binnen een structuur waar ik in gewend ben te werken.
Dan ga ik eerder voor de subharmonicon.
Ook zo'n vage bak waar ik weinig van kan bakken.
Maar die heeft dan tenminste nog 'noten' of iets wat er op lijkt.
 
Nou op zich wel, maar hij is wel heel 'vrij' qua stemming.
Ik kan m'n nog niet om dat concept heen buigen.
Tja een redelijke opmerking. Alles wat bij mij niet in dat [12 noten brein] `stramien` paste heb ik maar weggedaan vanwege ruimte gebrek.
Het blijkt helemaal niet zo moeilijk om wat ontstemde noten te produceren. Dat kan op zoveel manieren.
i.p.v. me met Abelton bezig te houden vind ik de Sonic-pi ook wel een ontdekking om me mee bezig te houden. Ook voor Windows10 is de Sonic pi gratis
Soft en hardware (Raspberry pi) kosten ongeveer veertig euro dat is wel te doen. Komt er nog bij een voeding 5V - 2.5A en een besturingskaartje op een micro SD .
Strakke stemming en losse allebei daar op mogelijk. Van Sam Aron. Die computertaal is bijna niet te doen. Maar door hier en daar wat parameters te veranderen krijg je steeds wat anders.
 
Tja een redelijke opmerking. Alles wat bij mij niet in dat [12 noten brein] `stramien` paste heb ik maar weggedaan vanwege ruimte gebrek.
Het blijkt helemaal niet zo moeilijk om wat ontstemde noten te produceren. Dat kan op zoveel manieren.
i.p.v. me met Abelton bezig te houden vind ik de Sonic-pi ook wel een ontdekking om me mee bezig te houden. Ook voor Windows10 is de Sonic pi gratis
Soft en hardware (Raspberry pi) kosten ongeveer veertig euro dat is wel te doen. Komt er nog bij een voeding 5V - 2.5A en een besturingskaartje op een micro SD .
Strakke stemming en losse allebei daar op mogelijk. Van Sam Aron. Die computertaal is bijna niet te doen. Maar door hier en daar wat parameters te veranderen krijg je steeds wat anders.
Geinig.
Daar had ik nog niet van gehoord.
Ga ik me even in verdiepen.
 
Alleen de Hydrasynth Deluxe. Moet ruimte zien te maken.
Oeps. Die had ik gemist.
Potent ding. Maar ook wel aan de prijs.....
Wel jammer dat ze die 'real estate' rechts van de knoppen niet gebruikt hebben voor meer knoppen.
Of je moet daar een ander kastje / dingetje op willen zetten natuurlijk.
 
Ik heb al 3 keer bijna een Moog One gekocht. Maar toch steeds niet de knoop doorgehakt, omdat ie wel heel erg duur is... :/
Als je 'm graag wilt hebben dan zou ik op z'n minst wachten tot de meest irritante bugs eruit zijn. Er zijn niet veel mensen die er heel eerlijk over durven te zijn na zoveel geld uitgegeven te hebben voor een synthesizer maar er schort best wel het één en ander aan de Moog One (helaas). In onderstaande video van Tim Shoebridge zie je een aantal problemen met de Moog One.

 
die problemen zijn sinds 1.4 niet meer actueel, je calibreert een keer, zet oscillator Compensation uit en hij blijft gewoon strak.
 
die problemen zijn sinds 1.4 niet meer actueel, je calibreert een keer, zet oscillator Compensation uit en hij blijft gewoon strak.
Des te beter, maar dat zou dus impliceren dat Shoebridge een video maakt met een oudere firmware versie dan de laatste en dan klaagt over problemen? Beetje vreemd van hem... :stupid
 
Nee, dat is zijn issue niet, zijn issue is dat osc comp aan, klinkt als een VA en door phasing je cancelation hebt op mono patches met meerdere oscilatoren. Dat is geen defect, maar gewoon natuurkunde. Wanneer die dat uitzet, blijft de synth sowieso na de calibratie strak genoeg, maar dat zegt hij er niet bij. Hij demonstreert dus mootpoint. Perfecte tuning & fase zonder cancelation bestaat niet. Je hebt een shift nodig in tijd of freq domein om iets te horen.
en hij legt het goed uit: In real world ga je dit niet in patches tegenkomen, alleen met 2 identieke oscs, monofoon button aan, osc comp aan, maar geen unision. Bij alle andere 99.999% van combinaties speelt dit niet
 
Bijna een Moog Matriarch Black gekocht, maar toen deden een dag later de kortingscodes het niet meer en ging die van +/- 1750 weer maar 2100 ofzo. Dan maar niet.. toch al teveel meuk. Maar hij blijft mn gas feeden.
 
Ik zit al een maand met de DFAM in m'n winkelmandje. Gooi 'm er om de paar dagen uit. Dan weer er in. En weer er uit. En hup. Er in. Zenuwslopend.
 
Back
Top