Je laatste 3 'bijna' aankopen.

Heb máaaaaaanden de ASM Hydrasynth stevig in het vizier gehad. Hierdoor mááaaaaaaanden verschillende items ter gear kannibalisme op marktplaatsen gezet, zonder degelijke interesse van kopers.

Eén van de slachtoffers die ik te koop had was mijn Yamaha Motif XS.. tot ik een super deluxe YouTube cursus voor de Motif ontdekte en realiseerde wat voor een super bak die Motif eigenlijk is (dus verwijderd van marktplaats!).

De Hydrasynth ben ik ietsje minder aantrekkelijk beginnen vinden wanneer het stilaan duidelijk werd dat er qua nieuwe firmware met belangrijke nieuwe features weinig in huis kwam. Nu dat ze die draagbare en de luxe versies uitgebracht hebben, nog altijd blijkbaar zonder nieuwe features voor het volledig gamma, is de "love affair" volledig weg. C'est la vie.

Tussen haakjes, om maar te verhullen welke idiote psychologische factoren kunnen meespelen bij het geilen op bepaalde gear, ik vind de "Hydra" prefix in de naam echt heel aantrekkelijk.. alsof het me magische muzikale krachten zou geven. Gelukkig op tijd doorgehad dat dit je reinste zever is..
 
Ben super happy met m’n OB6 module, vette bak hoor
Ja is het ook, is ook lastige keuze want die sound is erg mooi maar de t5 heeft daarentegen weer meer modulatie mogelijkheden, duidelijk display met patchnamen e.d. dus op deze manier heb ik een aardige combi en ik kan de filters ook bij andere synths gebruiken. Ach ja de meeste sequential bakken zijn prima. Maar ik heb nog een week om te twijfelen 😊
 
De patchnamen komen ook naar boven in iedere sysex editor zoals Soundtower, of de gratis knobcraft.
In Cubase maak ik zefl patchscripts en wanneer ik jam denk ik in nummers 503, of 619 etc.
Wat ik van de OB fijn vindt is dat hij heel behapbaar is. Geen dubbele functies onder knoppen en geen modulair geneuzel. WYSIWYG
Maar de 5 is zeker ook tof, Ik heb al een P10 Rev4, samen met de OB6, kan ik de five moeilijk er nog bij nemen :D
 
Barp 2600 toch wel beetje..





..o, wacht dit is nu off-topic geworden (stomme Demian 😁 )
 
Beetje rare draad wel….je laatste bijna aankopen…
Doet me denken aan dat ik bijna elke dag sex heb: maandag bijna, dinsdag bijna, woensdag….
Het is een knipoog naar de bestaande 'laatste 3 aankopen' thread en een beetje bedoeld als 'GAS' ontluchter.
(voor mij i.i.g.).
Ik zie iedereen allemaal mooie spullen kopen.
Maar wat ik niet zie (zag) is wat er allemaal bewust niet gekocht wordt.

En als ik naar mijzelf kijk, dan zitten daar best wel wat 'bijna' aankopen bij. Dingen die het 'toch' (nog) niet zijn geworden.
En ik was (ben) benieuwd of ik de enige daarin ben en wat er zoal 'niet' aangekocht wordt (en waarom).
 
Ik heb de Behringer Deepmind-12 na drie dagen teruggestuurd. Klank, keyboard en knoppen vielen me tegen.

(Dit is geen Behringer bashing. Ik heb nog steeds een Neutron, Pro-1, Monopoly en Model-D waar ik heel tevreden over ben)
 
Soma lyra-8 black
Soma lyra-8 white
Soma lyra-8 pink
GAS blijft maar iets in me zegt dat ik er na 3 maanden net zo veel mee ga doen als de didge en klankschaal die ergens in mn huis stof happen.
 
Ik heb de Behringer Deepmind-12 na drie dagen teruggestuurd. Klank, keyboard en knoppen vielen me tegen.

(Dit is geen Behringer bashing. Ik heb nog steeds een Neutron, Pro-1, Monopoly en Model-D waar ik heel tevreden over ben)
Interessant. Dus als ik zeg dat ik mijn moog sub 37 en minimoog liever niet had gekocht is 't wel bashing? Ik heb nl geen andere moogs.
 
Soma lyra-8 black
Soma lyra-8 white
Soma lyra-8 pink
GAS blijft maar iets in me zegt dat ik er na 3 maanden net zo veel mee ga doen als de didge en klankschaal die ergens in mn huis stof happen.
Ah leuk, nog een didge blazer op het forum. Ik probeer al heel lang een drone met mijn synth te produceren die net zo lekker in het gehoor als een didgeridoo, maar krijg het niet voor elkaar 🥴
 
Ah leuk, nog een didge blazer op het forum. Ik probeer al heel lang een drone met mijn synth te produceren die net zo lekker in het gehoor als een didgeridoo, maar krijg het niet voor elkaar 🥴
Eens. Kan ook geen enkele recording noemen die de live ervaring van een didge door speakers kan reproduceren. 1 of 2 goeie didge spelers live in de juiste ambiance kunnen meer trance brengen dan het hele genre. En toch hapt ie stof. Shit een lyra op MP sinds vanmorgen… gaan we weer
 
Back
Top