iemand die 'Beryllium' kent?

Is dat zo vanzelfsprekend? Vertel eens dan want ik zou niet weten waarom..

het is een klein indie label;

een gedeelte uit de konversatie, want je denkt altijd spam, maar ik zag dat ze echt geluisterd hadden, of ze, 1 van hun;

"Sure, its not spam. Somethimes I or our guys surf the soundcloud and stumble upon great stuff. We are an indie label a(non-commercie) and a community of live-artists based in Moscow(RU) releasing other digital stuff in industrial, techno and various related genres, united by dark themes of worldwide. We do not pursue commercial goals (this is still the specifics of these genres), but we share our music and help to expand the audience (we implement only at the bandcamp, which allows us to maintain accounts). This is not our main occupation, but we try to develop our platform in our free time."
 
Eh...? Ik begrijp hem nog steeds niet. Ze hebben jou benaderd via soundcloud om iets te releasen?
 
Eh...? Ik begrijp hem nog steeds niet. Ze hebben jou benaderd via soundcloud om iets te releasen?

yep, het is een klein iets. maar. toch. is het het waard om te doen. ze vragen wel een bijdrage, zeer weinig, per track. echt heel erg weinig, een ijsje, half ijsje.

een klein iets, een klein label, maar hun instelling bevalt me wel. maar ga nog onderzoeken en heb de tijd, geen haast. maar een groter publiek is altijd fijn, voor het geld hoef ik het nooit te doen.

dus wellicht??

wellicht waarom je het niet begrijpt, ik ben zeer voorzichtig. het is soundcloud, veel labels, dit is meer een community, ze doen het voor zichzelf en anderen, wat me wel bevalt.
het is niet grooot, maar dat maakt me niet uit. het zal wel meer luisteraars trekken, en ze hebben interesse in sadà\exposadà én EYMH-entanglement.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
 
Nou leuk toch? Waarom niet zou ik zeggen!

ja, inderdaad ik heb al positief gereageerd, eerst uitzoeken, wat voor 'albums', volgorde, dan levellen, mastering zit wel goed, maar heb ook alles ongemasterd, ik master sowieso in de mix, maar LUFS stem ik later af. dus ik neem mijn tijd.

ja waarom niet, sja, het lijkt legitiem, en wel leuk, rusland... en zoals al gezegd bevalt me de instelling wel, ik heb ooit met iemand, uit belgië, platformplee opgericht, voor poëzie, kunst, muziek etc. zonder dat wij redakteur spelen, een open platform, ging wel eerst met uitnodigingen, dus een zeer kleine ballotage.
werkte erg goed, is nu wat ingestort, blijft bezocht worden, niet meer zoveel als in het eerste jaar. ligt ook aan het kleine aandeel van 'auteurs' die iets publiceren, ik doe dat ook weinig, maar ik werk traag....

goed..

nou ja.
 
Heel leuk als blijkt dat ze iets voor je kunnen betekenen. :) Maar, blijf op je hoede. Als ik lees dat ze uit Rusland komen gaat er toch iets van een rood vlaggetje omhoog. Wat wel weer aardig is, gezien de geschiedenis van het land. ;) Maar serieus, check en dubbelcheck dat het inderdaad allemaal legitiem is.
 
Heel leuk als blijkt dat ze iets voor je kunnen betekenen. :) Maar, blijf op je hoede. Als ik lees dat ze uit Rusland komen gaat er toch iets van een rood vlaggetje omhoog. Wat wel weer aardig is, gezien de geschiedenis van het land. ;) Maar serieus, check en dubbelcheck dat het inderdaad allemaal legitiem is.

doe ik ook, zeker, ik neem mijn tijd, het lijken me juist aardige russen, en hoe hij nu dingen vraagt, over artwork en zo, klinkt goed, en precies zoals ik het wil.
ik kan zelf artwork aanleveren, ik was vergeten dat ik al artwork had, ik heb gewoon vrienden en mijn liefde, die dat voor mij kunnen maken, precies zoals het bij mijn 'muziek' hoort.

het voelt toch goed. hoe hij schrijft gaat vooral over de presentatie, mastering, levels (en geen vraagprijzen.......), mastering lukt me wel, levels. ik master in the mix, levels doe ik wat anders.
mastering is een vak, ik weet het, ik wilde hier nog eens een thread over openen, want mastering is ontstaan op een bepaald moment, en ja zoals je verwacht, maar eerder dan ik dacht...
en ontstaan vooral vanwege limitaties (?? waarom limitaties schrijven...).

goed, en geeft me ook de push om wat projekten af te maken, die het waard zijn, ze moeten nog vocals krijgen....

dus, tot nu toe, geen vreemde dingen. 1 of 2 dollar per track. nou ja, daarom plaatste ik het ook hier, vanwege, sja... spam, SC, etc.

het is geen groot label, integendeel, het is eerdere een community, maar dat bevalt me wel. het is zelfs geen groot indie label, want groot in die zin blijft klein, het is klein, maar wellicht, alleen voor een groter publiek, en een stok achter de deur, om eens de albums samen te stellen, 3 projekten af te maken, etc.

maar goed dat je het zegt, ik blijf op mijn hoede. het lijken me meer russen, die in rusland, nou ja, niet zo lekker liggen...
 
een label die een bijdrage vraagt voor elke track dat je geeft aan hen?

het kan toch niet gekker 8D

ja dat is wel opvallend, dat moet ik zeker toegeven. het is meer een community dan een echt volledig label. dus dan niet zó vreemd.

dat vond ik wel opvallend inderdaad. goed ik gebruik het gewoon als een soort doel en zie wel. en ga op onderzoek uit.
 
Volgens mij is er in deze scène vrij weinig te verdienen. Zeker in Rusland lijkt me. Vind het zo raar. Krijg je er ook wat voor terug als het wél een succes wordt?
 
Betalen aan een label klinkt mij erg vreemd! en dan moet je ook nog eens zelf de mastering verzorgen? en ze krijgen jou bandcamp donaties+verkopen? Ik zou het niet doen! Een normaal label regelt alles voor je van mastering,coverart tot promotie! Meestal is er wel een deal dat de kosten eerst terug verdiend moeten worden voor ze gaan uitbetalen.
 
al je wil dat ik 't even door ozone 9 mik hoor ik 't wel, vink...
 
Betalen aan een label klinkt mij erg vreemd! en dan moet je ook nog eens zelf de mastering verzorgen? en ze krijgen jou bandcamp donaties+verkopen? Ik zou het niet doen! Een normaal label regelt alles voor je van mastering,coverart tot promotie! Meestal is er wel een deal dat de kosten eerst terug verdiend moeten worden voor ze gaan uitbetalen.

klinkt vreemd, en dat is wel een signaal. je hoeft niet zelf voor mastering te zorgen, ook niet coverart of promotie, dat zouden ze zelf doen, maar ik kan dat zelf regelen. behalve de promotie.
coverart, ik heb vrienden die beeldend kunstenaar zijn, en perfekt werk voor mijn werk kunnen maken, en hebben dat al gedaan. no-budget. gewoon vrienden onder elkaar.


Volgens mij is er in deze scène vrij weinig te verdienen. Zeker in Rusland lijkt me. Vind het zo raar. Krijg je er ook wat voor terug als het wél een succes wordt?

ja.. daar wordt niets over gezegd. maar ga ik zeker vragen.
wellicht is de bijdrage louter bedoeld, nou ja, dan kunnen ze aantal kosten dekken, het lijkt me -maar kan dat niet met volle zekerheid bewijzen- een community van musici, die door hun eigen platform te vergroten, ook hun eigen muziek onder de aandacht te brengen. dus een soort van win-win.

dus mastering zou degene doen, die ik sprak. ook zouden ze zelf coverart, en tekst leveren. maar aangezien ik dat zelf wil doen, er staat ook wat meer in de spoiler.

toch, ik blijf op mijn hoede, maar de muziek is goed, vind ik zelf, die ze hebben, het is meer een vriendenkring, zoals ik dat herken toen ik nog in götterdämmerung, zat, bevriende bands, of bands die je op 'festivals' tegen kwam, dat je elkaar hielp met optredens, labels, en sowieso op andere wijzen.

goed.


al je wil dat ik 't even door ozone 9 mik hoor ik 't wel, vink...

dan HOOR je het zeker! :D :beard:
 
Iets vragen al is het 2 cent is een dikke red flag.
Nooit je muziek weg geven ,,,,,hoe zit het met de rechten ...hoe krijg je betaald als er inkomsten zijn>
En wat als ze niet betalen ...hoe kom je aan je geld?
Ze krijgen je muziek voor noppes en dan moeten ze nog een bijdrage?Sorry hoor, moet niet gekker worden.
Je muziek waar je je hart en ziel in gestopt gee je zo weg?.Breng het dan via een distributor uit die het op de streamingservices zet ..weet je iig waar je aan toe bent en je houd alle rechten.
Das mijn opinie.Anders geef je ze 1 track ofzo en kijk je de boel even aan.
GL iig.
 
Ik zou het persoonlijk niet zo zwaar nemen... no offense, maar in de muziek die jij maakt (ja ik luister af en toe mee) en de hele scene eromheen - ik weet het uit ervaring - zit gewoon geen geld. En ook al was het vroeger allemaal anders, zo ziet het landschap er tegenwoordig uit. Als het een half ijsje kost, en als het aansluit bij je ambities, zie het als een mogelijkheid tot promotie van je muziek en probeer het gewoon... rijk en gelauwerd zul je er toch niet van worden. Wordt het een succes, mooi toch? En blijkt het één grote scam, nou... dan moet je de komende twee maanden geen ijsjes eten. Oh, en het idee van een community, als dat het is, kun je ook als charmant, eigenzinnig en non-establishment zien.
 
Dit “label” is gewoon iemands hobby met 60 clicks per track. Als het je een goed gevoel geeft hier een paar tracks aan bij te dragen, doe het dan gewoon. Is toch leuk? Niemand gaat je oplichten en een ton verdienen over jouw rug.
 
Ik zou het persoonlijk niet zo zwaar nemen... no offense, maar in de muziek die jij maakt (ja ik luister af en toe mee) en de hele scene eromheen - ik weet het uit ervaring - zit gewoon geen geld. En ook al was het vroeger allemaal anders, zo ziet het landschap er tegenwoordig uit. Als het een half ijsje kost, en als het aansluit bij je ambities, zie het als een mogelijkheid tot promotie van je muziek en probeer het gewoon... rijk en gelauwerd zul je er toch niet van worden. Wordt het een succes, mooi toch? En blijkt het één grote scam, nou... dan moet je de komende twee maanden geen ijsjes eten. Oh, en het idee van een community, als dat het is, kun je ook als charmant, eigenzinnig en non-establishment zien.

en idd zit gewoon geen geld, en dat is ook geen enkel probleem. ook wat ik publiceer in boeken zit geen geld, alleen reputatie...
dus ik weet de weg die ik gekozen heb.

het is inderdaad eerder een projekt van een aantal mensen, betalen voor de tracks, een red flag, @just a dude , ja zeker, maar de rest van de konversatie gaat niet over, dromen, maar echt heel realistisch, zeer eerlijk hoe het gaat.

over de rechten moet ik het natuurlik nog hebben, al gebruik een specifiek creative commons licentie, dat blijft een recht. en dat wil ik zeker behouden, zoals ik dat ook met de boeken gebeurt, ik ben volledig onafhankelik en mag doen wat ik wil, van mijn uitgever. zal er niet blij mee zijn en hoeft ook niet, hij doet al wat ik wil. ik heb m nogal wat in de maag gespiltst.... goed, het corpus/werk is nu geheel uitgegeven, dus dat staat!

tegen de stroom in, tegen 3 angststoornissen en ernstige depressie in, dit toch bereikt, met weinig tijd, en energie. dat even terzijde.

dit is anders, zoals ook @Warius , zegt, het gaat meer om het bijdragen, het elkaar ondersteunen, zoals ik al aangaf, dat ik ook 'lokaal' met platformplee probeerde, samen met dirk vekemans. kwamen samen, tijdens het gesprek op hetzelfde moment tot dit idee. ja met wat ik maak, een ton verdienen??? dan moet er wel iets erg ekstreems gebeuren................
goed, dat is voor mij irrelevant. het gaat puur, ik schrijf dit nu later, dan de komende zinnen, dus ik herhaal; publiek, aandacht voor het werk,

wel een probleem, elkaar blijven ondersteunen, doen een aantal, maar. jammer, je moet elkaar ondersteunen in de marge, of periferie, of moet.... soll! geen mussen maar sollen! sorry, net uit een filosofisch gesprek. niks mussen of sollen. het lijkt me juist belangrijk, en dat heeft niet iedereen vanzelfsprekend te vinden.

@Dr van Lansberg weet wat ik bedoel denk ik...

goed, de konversatie verloopt heel persoonlik, realistisch, geeft ook de beperkingen aan, wat ze proberen, dat het proberen is, een aktiviteit in de vrije tijd. dus in die zin.

inkomsten, ik wil onafhankelik blijven, en zoals al gezegd, onrealistisch, en het gaat me werkelik echt om luisteraars/lezers/publiek voor het werk. niet voor mijzelf, of voor mij. voor het werk zelf.
toch zal ik er naar vragen, gewoon hoe te weten hoe ze erin staan, hoe het allemaal precies werkt.

dank iedereen voor de opmerkingen! ook de skeptische, vanzelfsprekend, je moet blijven opletten, b.v. over rechten. goed, daar heb ik al ervaring mee. mijn uitgever heeft alleen de distributierechten zo gezegd. en de artwork voor voorkant/achterkant heb ik zelf aangeleverd, ik heb mensen om mij heen, die erg mooi en goed werk maken, en ook artwork voor mijn werk kunnen én hebben gemaakt, dat werkelik prachtig is..

het is een kleine eer. voor het werk, nooit voor mij. gelukkig.
 
Back
Top