Slide in to the 80s- Work in Progress

rambambambam

Stamgast
Lid sinds
6 september 2021
Berichten
100
Locatie
Limburg
Ik heb een beginnetje gemaakt aan een nummer.
Ik wilde wat doen met upper extensions van harmonieen. Dus 11/13 dominished enzo. Hij is nog lang niet af en ik vind dat er te veel wobble op de synth zit en iets te lang slide, maar verder... ben ik wel content. ;)

 
Daar valt zeker wat van temaken!
Als je de compositie af heb kun je aan de mix gaan werken.
Ik heb de boel wat in balans gebracht maar veel kan ik er zo niet echt aan doen.Maar het is work in progress dus not important , maak de track af en richt je daarna op de mix uiteraard.
Wel zit er iets dat helemaal onder 20Hz door rommelt....cut dat eruit....das allemaal rumble waar je niks aan hebt maar wel de boel verzuipt in de low end.
Ik heb even snel wat balans erin gebracht zover mogelijk....
Afmaken die hap zou ik zeggen,:okdan:
 

Attachments

  • untitled.mp3
    2,2 MB
Yup. Lekker retro. Idd die wiebelige tapijten op de achtergrond straktrekken of weghalen. Netjes verder. Keep it up!
 
Daar valt zeker wat van temaken!
Als je de compositie af heb kun je aan de mix gaan werken.
Ik heb de boel wat in balans gebracht maar veel kan ik er zo niet echt aan doen.Maar het is work in progress dus not important , maak de track af en richt je daarna op de mix uiteraard.
Wel zit er iets dat helemaal onder 20Hz door rommelt....cut dat eruit....das allemaal rumble waar je niks aan hebt maar wel de boel verzuipt in de low end.
Ik heb even snel wat balans erin gebracht zover mogelijk....
Afmaken die hap zou ik zeggen,:okdan:
Oh haha, wat heb je gebruikt? Ik moet nog even wat doen inderdaad aan de mix. Ik gebruik al een 20hz cutoff op de bass, maar die glidy synth heeft veel lowend. Het zijn extended structures die beginnen op C1, dus daar moet ik misschien even wat aan doen.

Verder gebruik ik smooth operator voor de drums. Die is wel lekker. Maar wat sidechain op de kick naar de bass lost misschien ook de dynamiek problemen wat op.

Thanks voor de tips!
 
Back
Top