Hallo allemaal

Mradditive

Nieuwkomer
Lid sinds
13 september 2021
Berichten
3
Locatie
Den Helder
Mijn naam is Pieter, 69 jaar oud (waarschijnlijk niet het jongste lid van dit forum 8)) en maak, samen met met broer Henry, al heel lang synthesizer muziek, en hebben samen al aardig wat gear vesleten. Oa de Apple II sampler Greengate DS3, ARP 2600, Dr. Bohm Ritmebox (zelfgebouwd!), Avatar gitaarsynth, Roland gitaarsynth, en heb nu nog staan de Kawai K1, Korg Prophecy, Kawai K5000s, en de E-MU Morpheus.
Ik volg dit forum al enige jaren, en besloot nu maar eens lid te worden, better late than never :doei:
 
Welkom! Ik mag hopen dat ik op m'n 69e nog actief met de synths bezig ben.... Lijkt me een leuk vooruitzicht!
 
Die Apple II komt me zeer bekend over vanaf 1979 tot 1987 was ik er intensief mee. In 1987 heb ik er min of meer afscheid van genomen toen ze de commerciële kant opgingen door de klant als melkkoe te gebruiken met hun Mac `s. (niks meer te makken) In 1982 koppelde ik een synthesizer (Roland SH-1000) aan dieApple2 computer. Twee jaar voor dat midi pas goed los kwam. Het was monofoon. En dat vond ik ook maar zozo want ik kon toen al orgel spelen met minstens vier vingers gelijktijdig op de toetsen. Met de Apple2 maakte ik alle software zelf want in die tijd was er nog niks. En als je al wat kocht was het onbetaalbaar of het werkte niet. Dat was echt balen.
van Bohm heb ik nog veel spul om weg te geven voor de eerste beste liefhebber. Vanwege geen tijd om moeilijk te knutselen. Zo vraag ik me af wie er tegenwoordig nog wel eens langdurig aan het solderen is.? Ik alleen het noodzakelijke.
WELKOM.
 
Back
Top