Synthwave/outrun release: The Future Kids - BMX Chase

Apollo82

Stamgast
Lid sinds
26 augustus 2019
Berichten
275
Locatie
Gent
Hey iedereen, ik heb weer een officiële release om aan te kondigen.

Dit is een nummer dat los is uitgebracht, voordat mijn tweede album verschijnt. Het is een soort mix tussen dreamwave en outrun, iets zwaarder dan wat ik normaal doe.

Mocht je interesse hebben om te luisteren hier kan je de links vinden:


Spotify directe link:


Soundcloud directe link:



Er is ook een leuke video voor gemaakt door Robin Lights, op basis van BMX Bandits beelden:



Grappig is dat ik de originele demo voor dit nummer goed twee jaar geleden hier op het forum heb gepost, maar ik voelde dat er nog wat verbeteringen nodig waren. Nu heb ik het gevoel dat alles wel min of meer goed zit. Laat gerust weten wat jullie ervan vinden.
 
Gave track! Alleen die baslijn waarmee het nummer start zou ik denk ik iets anders EQen. Zit voor mijn smaak wel erg veel mid in, maar dat is eigenlijk niet meer storend als hij tussen de andere partijen speelt. Misschien iets meer LP filter erop aan het begin van de track? Ik hoor volgens mij al dat er LP op zit en dat je 'm langzaam openschroeft. Of toch ook een licht volume automation erbij doen, naast het filter.
 
Ja klopt, aan het begin heb ik wat moeten sleutelen, mss had het iets meer EQ nodig
 
Tip,als je heftige filtering doet vul je best op met een opkomende achtergrond noise,dan omzeil je het neven-effect dat er een leegte ontstaat,naar de break/transitie toe.
 
Tip,als je heftige filtering doet vul je best op met een opkomende achtergrond noise,dan omzeil je het neven-effect dat er een leegte ontstaat,naar de break/transitie toe.

Bedankt, da's een goeie tip
 
Back
Top