Het moment waarop je je realiseert : er zit geen reverb op......

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Een filmpje met een knipoog in het 'nieuwe' #shorts formaat van youtube (beter geschikt voor smartphones, schaamteloos gejat van andere platformen natuurlijk).
Liggend blijft het geluid hetzelfde, dus dat mag natuurlijk ook :)

Ik ben zelf echt een 'sucker for reverb'. Dus moet e.e.a. in de mix vaak terugschroeven. Maar zo op één lijntje kan ik er erg van genieten (met Reverb).
En die Peak heeft toch wel een heerlijke reverb.

 
Laatst gewijzigd:
men zegt 'zet m minder tot ie weg is, en dan een heel klein beetje meer'
maar dat lukt me ook niet. Ik smos er ook meer mee als ik 't gebruik
 
men zegt 'zet m minder tot ie weg is, en dan een heel klein beetje meer'
maar dat lukt me ook niet. Ik smos er ook meer mee als ik 't gebruik
Ja joh. Ze kunnen me de spreekwoordelijke potmeter op!
Als ik aan het jammen ben, mag ik graag een laag reverb erover gieten.
Dat terugdraaien komt wel zodra er meer gaat klinken qua partijen.
En zelfs dan zal het nog wel teveel zijn. Ik ben gewoon verzot op die klank.
 
toch is reverb net als zout.
een goede kok kan ook zonder zout heerlijk eten maken.
Daarom bij sounddesign veel zonder delay/reverb werken en pas later na smaak toevoegen is mijn mening.
Jazeker.
Het hangt helemaal van de mood die ik heb of wil maken.
Maar bepaalde geluiden doen het voor mij gewoon beter met reverb.
Die sfeer kan ik niet zonder namaken.
 
Ik begin normaal ook zonder...
Jammen zonder reverb is voor mij als patat zonder saus.
Best lekker, maar ik heb liever met.
Sounddesign is een ander verhaal. Maar in dit geval was ik aan het jammen toen ik me realiseerde dat er geen reverb op de patch zat (wat me inspireerde om even een filmpje te maken, want ik verwacht dat meer mensen dit hebben :) )
 
Ik heb meestal geen idee wat er aanstaat op de send fx en draai wat knoppen en faders tot iets al dan niet klinkt (in de mix)

trekt t op niks, dan duw ik op wat 19 inch fx wat andere presets en go. Allemaal geen hoogmis hier 😂
nadeel: de volgende opname, dezelfde gear, dezelfde midi, klinkt anders dan de vorige. Want na een power off staat een boel outboard anders eens t aanspringt. Nogmaals, zo eens iets anders elke keer ha
 
Ik heb meestal geen idee wat er aanstaat op de send fx en draai wat knoppen en faders tot iets al dan niet klinkt (in de mix)

trekt t op niks, dan duw ik op wat 19 inch fx wat andere presets en go. Allemaal geen hoogmis hier 😂
nadeel: de volgende opname, dezelfde gear, dezelfde midi, klinkt anders dan de vorige. Want na een power off staat een boel outboard anders eens t aanspringt. Nogmaals, zo eens iets anders elke keer ha
Hahahahahahaha.
Deze autist legt alles vast ofwel in presets ofwel in tekst.
 
zou ik beter ook doen maar vergeet 't elke keer :D
Zelfs mijn 'gewoon geknoei' zou ik moeten vastleggen. Zo dom. Tja
 
Hahahahahahaha.
Deze autist legt alles vast ofwel in presets ofwel in tekst.

De slacker in mij is sterker dan de autist ;) Ik vind het ook wel bij muziek maken passen, definitieve keuzes maken en dan gelijk toepassen anders is het weg.

Reverb bij mij is wel iets wat integraal onderdeel is van de soundesign. Alles wordt nat opgenomen en in mijn daw zelf gebruik ik nauwelijks send fx.

Overigens denk ik dat een goede reverb het geluid niet laat verzuipen. Tenzij je dat wilt wilt.
 
Back
Top