ASM Hydrasynth Explorer

ASM-Hydrasynth-explorer-deluxe.001-678x381.jpeg

Ashun Sound Machines (ASM) breidt zijn assortiment Hydrasynth wave morphing Synthesizers uit met nog twee versies.
De Explorer is een compacte, op batterijen werkende versie, terwijl de Deluxe je meer poly aftertouch-toetsen (6 octaven) en een bi-timbrale engine met in totaal 16 digitale stemmen geeft.
Dus 8 stemmen meer dan de reguliere Hydrasynths.

ASM Hydrasynth Explorer heeft als prijs 599€ en de Hydrasynth Deluxe gaat 1749€ kosten.

fabrikant:

video:





bron:
 
Last edited by a moderator:
Nice!
Die Deluxe is wel fraai, maar te weinig reden (en ruimte) om er mijn desktop voor te vervangen.
€ 1749,- is wat mij betreft wel een mooie prijs

Die Explorer vind ik voor € 599,- wel verleidelijk.
Poly aftertouch en in een formaat waarop ik hem makkelijk kwijt kan of mee kan nemen.
 
Handleidingen staan al online:
beide hebben blijkbaar ook release (note off) velocity, dus dat zit er waarsch ook aan te komen voor ons huidige hydrasynth eigenaren 😃 dat is iig nice.
In de handleiding van de "oude" hydrasynths staat dit:
[2] Incoming Note Off velocity messages are recognized, but the Hydrasynth keyboard does not generate them.

Ik ben bang dat dit een hardware beperking is van het keyboard. Het kan best zijn dat alleen het nieuwe keyboard daadwerkelijk note-off velocity kan genereren. De sound engines zijn echter 100% compatible. Ik hoop natuurlijk dat ik er naast zit.... maar ook zonder dat: ik ben superblij met de huidige hydrasynth...
 
Gordon Reid ook weer blij dat er niet een maar zelfs twee octaafjes bij komen.
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
In de handleiding van de "oude" hydrasynths staat dit:
[2] Incoming Note Off velocity messages are recognized, but the Hydrasynth keyboard does not generate them.

Ik ben bang dat dit een hardware beperking is van het keyboard. Het kan best zijn dat alleen het nieuwe keyboard daadwerkelijk note-off velocity kan genereren. De sound engines zijn echter 100% compatible. Ik hoop natuurlijk dat ik er naast zit.... maar ook zonder dat: ik ben superblij met de huidige hydrasynth...
Ja ik zag het ook later. Ben idd bang dat het niet gaat komen voor de HSK..
 
Nee,ik blijf erbij,kan die sounds niet echt tot mijn smaak brengen.Pro is wel die 6 oktaafs.
 
Is mijn smaak niet kwa sound.
Maar als deze synth in je straatje past is het natuurlijk leuk als je kwa formfactor kan kiezen.
 
3-4 uur op twee pakken Duracell is wel een beetje een dooie mus, zowel qua groen als qua duur.
Even naar de Ikea voor 4 x 4 oplaadbare Ikea Ladda 2450 mAh batterijen (rebranded Sanyo Eneloops) a €24.
Een oplader voor 8 batterijen kost ook niet zo veel meer. Desnoods 2 Ladda laders a €10 per stuk (die laadt ze op in 2,5 uur).

Ik vind het zelf in ieder geval een enorm selling point. Had natuurlijk liever gehad dat ie 10+ uur mee kon op 4 AAtjes zoals de MC-101, maar ja gezien de power in dat ding kan ik niet al te droevig zijn. En de meeste synths gaan niet super lang mee en gebruiken ook al 6 batterijen.

Ik ben nu in ieder geval best blij dat de MicroKorg maanden vertraagd was en ik net mijn order heb gecancelled. Ik had geen poly synth met keys meer en was toch weer op zoek, maar de meeste 3 octaafs portable poly synths spraken me toch niet zo enorm veel aan. Dit wel! Zelden zo veel Gas gehad.

(Nu nog een Modal Argon8 met 3 octaafs minikeys. Maar wel even een jaartje wachten zodat de bankrekening weer kan groeien graag!)
 
Beste stap die ze konden maken, dit is gewoon een hele sterke aanbieding voor mensen die niet een flink bedrag op tafel kunnen/willen leggen.
Als je op digitale synths kickt dan heb je nu een mooie keus erbij in ieder geval want ik vond die eerdere compacte toch niet helemaal je dat.
 
slim hoor, zon kleintje voor bijna dezelfde prijs als de wavestate. die heeft op zijn beurt net weer een grote OS update, dus die kunnen lekker head-to-head..
 
Heeft toch niet zoveel met de wavestate gemeen? Eerder met de modwave of die modal wavetable synth.
 
Even naar de Ikea voor 4 x 4 oplaadbare Ikea Ladda 2450 mAh batterijen (rebranded Sanyo Eneloops) a €24.
Een oplader voor 8 batterijen kost ook niet zo veel meer. Desnoods 2 Ladda laders a €10 per stuk (die laadt ze op in 2,5 uur).

Ik vind het zelf in ieder geval een enorm selling point. Had natuurlijk liever gehad dat ie 10+ uur mee kon op 4 AAtjes zoals de MC-101, maar ja gezien de power in dat ding kan ik niet al te droevig zijn. En de meeste synths gaan niet super lang mee en gebruiken ook al 6 batterijen.
Misschien kun je ook wel een USB -> DC barrel jack verloopkabel vinden met het juiste voltage zodat je hem op een lithium ion powerbank kan aansluiten. Als hij op 8 AA batterijen kan, dan moet dat qua amperage ook zeker kunnen. Hier kun je veel van zulke kabels vinden: Songbird FX | USB Power for Audio Devices Weet alleen niet of ze de juiste ook hebben.. Volgens mij is het stekkertje van de Hydrasynth groter...

Zo heb ik ook zo'n kabel voor mijn MC-707, kan er een hele dag mee jammen met een powerbank van iets van 25000 mAh en dan is ie nog niet op.
 
  • Duimpje
Duimpjes: 154
Ja dat is natuurlijk ook nog een optie. Ik vind die Ripcords van MyVolts wel prettig. Ik merk wel dat veel powerbanks net iets van 4,8 v leveren en dan is het voltage dat uit de DC Barrel jack komt 8,64 v ipv 9v. En in het geval van de TD-3 komt hij dan niet door de start-up sequence. En bij de meeste powerbanks staat er 'kan maximaal 5v leveren' oid. Smartphones zijn niet zo kieskeurig. Maar als je een dure beefy powerbank hebt moet het wel goed komen.

(Je kunt zoeken op powerbanks die geschikt zijn voor de Raspberri Pi, die heeft 5.1 v nodig)
 
Ik heb mijn virus ti verkocht en mis de (wavetable) pads die daarin zaten enorm. En ik zit dus ook te twijfelen tussen een wavestate en deze, de wavestate geluid demo's zijn zo indrukwekkend. Maar de interface van Hydrasynth is weer interessanter.

Zat al een tijdje te twijfelen tussen een desktop en een keys, ik vind de toetsen wel handig, maar die is ook gelijk een stuk duurder. Dit is wel heel goed nieuws dan :)
 
Back
Top