ASM Hydrasynth Explorer

ASM-Hydrasynth-explorer-deluxe.001-678x381.jpeg

Ashun Sound Machines (ASM) breidt zijn assortiment Hydrasynth wave morphing Synthesizers uit met nog twee versies.
De Explorer is een compacte, op batterijen werkende versie, terwijl de Deluxe je meer poly aftertouch-toetsen (6 octaven) en een bi-timbrale engine met in totaal 16 digitale stemmen geeft.
Dus 8 stemmen meer dan de reguliere Hydrasynths.

ASM Hydrasynth Explorer heeft als prijs 599€ en de Hydrasynth Deluxe gaat 1749€ kosten.

fabrikant:

video:





bron:
 
Last edited by a moderator:
Heeft een van jullie misschien ervaring met de explorer op batterijen?

Hoe lang houdt die dat uit ongeveer? Lijkt mij op zich wel interessant om lekker ergens te pielen zonder aan een stekker vast te hoeven zitten 😁
 
Na een maand in bezit heb ik toch besloten de Hydrasynth Explorer terug te brengen binnen de 30-dagen periode. Reden is (en dat is echt puur persoonlijk) dat ik het echte karakter miste. Ik ben verre van een ervaren synth head, maar een instrument moet me echt pakken, dat ik er bij wijze van spreken ieder vrij moment op wil spelen. Dat heb ik wel met de Moog Grandmother en de Korg Minilogue XD, maar heb ik niet met de Explorer. Terwijl het echt een prima synth is met zeer veel mogelijkheden en die goed gebouwd lijkt en logisch in elkaar steekt. Maar muziek is voor mij primair gevoel en dat had ik niet bij de HS. Toeval of niet, ik heb recent ook mijn Juno DS verkocht en vorig jaar mijn Reface DX, dus misschien ben ik meer van analoog dan van digitaal maar dat is dan mijn afwijking 😬
 
Na een maand in bezit heb ik toch besloten de Hydrasynth Explorer terug te brengen binnen de 30-dagen periode.

Jammer dat het niet werkte voor je.

Ik word eigenlijk steeds enthousiaster naarmate ik de mogelijkheden ontdek en exploreer.
Bij Thomann kon ik even met de Deluxe bespelen en daar werd ik wel hebberig van. 'Gelukkig' heb ik er de ruimte niet meer voor, dus het blijft bij de desktop en de Explorer.
Ik voel zelf helemaal niet de tegenstelling tussen de Hydrasynth en bijvoorbeeld de Matriarch of Minilogue XD.
Ze vullen elkaar prima aan in mijn optiek.

Wat mij nog steeds bijzonder aanspreekt is de interface.
Ik vind bakken als de Modwave en Wavestate echt geweldig klinken (niet persé beter dan de Hydra overigens), maar het is me teveel werk om daar nog helemaal in te duiken. Op de Hydrasynth weet ik inmiddels alles te vinden. Het creatief benutten van al die mogelijkheden is een ander verhaal, maar dat geldt voor elk instrument. ;)
 
Back
Top