Kan een tape echo als send fx in de mix mijn laag opvreten?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.570
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb t idee dat een tape delay als send op de mixer terug op n ander kanaal, mijn laag uit de mix kost.
is het mogelijk dat hij phase issue veroorzaakt? kent iemand daar iets van?
andere tape delay gaf me dat niet.
 
dat hoor je toch of je laag verdwijnt als je de send open en dicht draait?
Ik denk dat je eerder meer modder (rond 200 - 500hz) je mix in trek en daardoor het idee krijgt dat je sub laag verdwijnt.
Anyhow een highpass op tape sends zijn geen slecht idee. ook niet op reverb.
 
ik hoor dat inderdaad, hij doet 't, de vraag is waarom... mss hierom:


hoewel dat enkel is bij bepaalde waarden. Heb de indruk dat ie 't altijd doet, moet t nog eens testen. Tech zegt me m dan als direct te gebruiken, maar dan krijg ik mss issues in de mix met de rest die er niet door gaat als 't out of phase is... ?

Ik doe altijd return op de mxer op een apart kanaal, kan dus de eq gebruiken om zo geen laag ellende te hebben... maar dit is anders, dit hapt de rest precies op, mix klinkt als een blikken doosje bij fader omhoog vd tape delay .
 
kan het zijn dat je via de return een deel van het originele signaal terugkrijgt, maar dan uit fase? Staat je tape delay 100% wet?
 
goeie vraag, ik weet niet of ik dat kan instellen, is n oude bak

2.jpg
 
Heb m'n tape delays altijd als send gebruikt en het kan in sommige gevallen inderdaad je laag dichtsmeren zoals flyweight zegt door extra rumble die je sub kan wegdrukken.
Gebruik zelf bijna nooit de PA output, dus altijd stukje droog signaal erbij voor de input overdrive saus.

Je kan ff proberen een HPF ertussen te zetten, eerst tussen send in tape input en vervolgens tussen tape output en mixer kanaal om te zien wat het beste klinkt.
Overigens stuur ik mijn tape delays altijd naar een eigen kanaal en nooit naar de return, omdat ik uitgebreid wil kunnen EQ-en, pannen en opnieuw naar een send sturen.
 
Klopt. Maar deze heeft/ had nog geen enkel draaiuur na renovatie dus dat is nog niet aan de orde.
ondertussen heeft ie 2 a 3 draaiuren. Kan er nog wel even tegen
 
Benieuwd of die output als send ook t laag weghaalt. En indien ja, dat dan “flanging” is. Merk op dat er echt wel R.A. staat op de multivox :)

mss moet ik eens n video doen met mijn 3 tape dozen vs elkaar.
 
Back
Top