[Melodic House] Do It Now

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.899
Locatie
Utrecht, NL
122 BPM | F mineur

Weer eens iets anders. Ik vind zelf dat er misschien nog iets ontbreekt in deze song maar weet niet wat.
Ik heb moeite gehdad met de mix. Vind dat er altijd wel een geluid te hard staat.
Wellicht conflicteert er iets?

Ook zou ik misschien een andere kick/snare er in willen want die komen er niet zo lekker uit maar dat vind ik lastig om te doen.
Ik begin mijn songs altijd met de kick en bouw daar het hele nummer op.
het is alsof je een huis bouwt en als het net klaar is besluit je de fundering aan te passen.

Ik weet niet of het echt onder 'melodic house' valt want ik ken het genre niet maar het heeft een house beat en melodie dus heb ik het daar maar onder geschaard.
Anyway ik hoor graag reacties:

 
Lekker funky
Voor mijn gevoel is de baslijn wat te 'helder'.
Ik weet niet of dat klopt, maar hij mist wat in het sub.
Zeker de stukken als er iets van 'overdrive' op zit oid.
(rond 050 bijv.)
Verder voelt het voor mij wat druk (verschillende lijntjes die om aandacht vragen in hetzelfde frequentiebereik). Wat prima een stijlkeuze kan zijn natuurlijk.
Maar als ik hem zou mixen, had ik hier en daar wat lijntjes weggelaten. Vooral die in het midden - hoog bereik zitten.
 
Lekker funky
Voor mijn gevoel is de baslijn wat te 'helder'.
Ik weet niet of dat klopt, maar hij mist wat in het sub.
Zeker de stukken als er iets van 'overdrive' op zit oid.
(rond 050 bijv.)
Verder voelt het voor mij wat druk (verschillende lijntjes die om aandacht vragen in hetzelfde frequentiebereik). Wat prima een stijlkeuze kan zijn natuurlijk.
Maar als ik hem zou mixen, had ik hier en daar wat lijntjes weggelaten. Vooral die in het midden - hoog bereik zitten.

Ik heb de bas wat extra laag geven en waar hij moduleert nog wat extra laag.

Melodielijnen moet ik nog naar kijken want dat is niet zo eenvoudig aan te passen.
Ze vertellen samen een soort verhaal namelijk
 
Ik heb de bas wat extra laag geven en waar hij moduleert nog wat extra laag.

Melodielijnen moet ik nog naar kijken want dat is niet zo eenvoudig aan te passen.
Ze vertellen samen een soort verhaal namelijk
Is hij ook hierboven aangepast? (dat we de nieuwe kunnen luisteren)?

Ja snap ik.
Ik kan er bij videobewerking ook zo tegenaan hikken. Het liefst wil ik alles laten zien (om het verhaal te vertellen)
Maar in de praktijk wordt het product dan te lang en kijkt niemand er meer aan.
Ik moet mijzelf dwingen om in te zien dat 'less is more'.
De kunst van het weglaten zeg maar.
(en wat houdt je tegen om het te proberen?)

Overigens ben jij het brein, dus als jij dit mooi vindt, is het prima.
Maar je vraagt wat 'we' er van vinden. (wat op zich al een kwetsbare positie is, niets zo vervelend als opmerkingen over dat waar je je creatieve ziel in hebt gelegd)
En deze nieuwe luisteraar heeft er moeite mee om er wegwijs uit te worden.
Soms heb je verse oren nodig die nog niet 'verpest' zijn doordat ze het stuk van a tot z kennen, maar dan het liefst wel van iemand waarvan je weet dat hij/zij begrijpt wat je wilt maken.
(ik weet natuurlijk niet of ik dat ben :) )
 
ik weet niet of de aangepaste versie qua bass nu al live staat, maar dat is wat me het meest opvalt in deze track, die speelt nu zo”n ondergeschikte rol… Niet qua partij maar in de mix, mist gewoon heel veel body (sub danwel volume). Ik luister nu op (goede) headphones en de kick heeft wel degelijk body…
 
Ik heb de bas nog meer sub laag gegeven. (zelfde linkje)
Ik hou er helemaal niet van om baslijnen te veel sub te geven.
Als ik nog meer geef wordt het te wollig in het sub gebied.

Screen Shot 2021-09-08 at 17.59.34.png
 
Cool, chill & groovy. Ik zou alleen nu een glitch zetten op die basslijn, want die is wat te eentonig voor mij. Voor de rest echt wel een prima plaat hoor! ;)
 
Ik heb de vorige versies niet gehoord, maar dat wat nu online staat klinkt erg goed hoor. Het is waar dat er veel verschillende elementen in zitten, maar omdat je niet echt naar een uitbarsting of zo toewerkt stoort het niet. Je maakt niet altijd mijn stijl van muziek maar je producet wel erg goed en funky Enige ding dat misschien nog wat werkt vereist is de overgang op 1:03 van de ene baslijn naar de andere, die is nu heel abrupt. Maar anders is ie persklaar.
 
even mijn eerlijke feedback, het is gëën vlees, maar ook geen vis.
dat stabby loopje in het begin schreeuwt om house, de rest is meer lounge. De intensiteit tussen de loops schuurt daardoor.
mede daardoor “kabbelt” het en komt er geen thema los. Ik hoor dus 2 halve ideeën, beide met potentie, indien goed uitgewerkt. Maar samen zijn ze het net niet.
 
Goede feedback zeg, dank daarvoor. Met de mening van @Eclectic ben ik het wel eens.
Ik denk dat ik, of 2 versies ga maken: eentje loungy en eentje met meer energie of ik gooi de boel om.

Ik had in mijn openingspost zelf al gezegd dat ik er een andere kick in wil en dat wil ik nog steeds.
Ik wil eigenlijk helemaal geen lounge muziek maken dus er komt denk ik een house beat in.

Wordt vervolgt!
 
Dromerige house, iets te zweverig nog, maar dat is een smaakdingetje.
Waar ik enigszins moeite mee heb is de eerder aangegeven overgang @ 1:03.
Voor de rest is de sound selection erg goed. Alle geluiden zijn dikke prima. Percussie erg goed, bass synths ook.
Ik denk alleen ook dat als je er 1 of 2 ideeën uithaalt dat het dan een nog sterkere track wordt.
Het is wel lastig om met zoveel HF geluiden door de "soundcloud saturation" heen te luisteren, kun jij niks aan doen daar hebben we allemaal mee te dealen :).
Het stuk tussen 2:53 en 3:09 zou mijns inziens het hoofdgedeelte moeten zijn van de track; daar zitten de mooiste geluiden en meeste power in.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top