Prophet rev2. Mijn eerste moderne analoge bak. Spannend...

@Vic super leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent :okdan: Heel veel plezier met je Rev 2 en neem vooral de tijd om #4 in te vullen, ik denk dat er de komende twee jaar nog heel wat nieuw en vernieuwend spul op de markt gaat komen.
 
De Moog One is echt zo'n bak die ik koop zo gauw ik de loterij gewonnen heb. Verder ben ik eigenlijk al wel een tevreden mens. Maar die 16 voice lijkt me ook echt een heerlijke bak om uit te pluizen. Je houdt met een layer gewoon nog steeds 8 voices poly over. Dat is meer dan nice.
 
Moog one is mooi. Zou wel kunnen als 4e synth. Maar duurder is niet altijd beter he. De korg prologue heeft ook wel wat.

Wat zou meer plezier geven in euro per uur ?

De duurste synth is deze die 300 euro kost en waar je maar 1 uur plezier aan beleeft.

De synth van 5000 euro die je na 1500uur nog niet beu bent is heel goedkoop.
 
Nice, ik kan je deze twee tutorials van Abel de Beer aanraden. Laatst gedaan en erg leerzaam, met toffe sounds



 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Eerste indrukken...

Het probeert een oude analoog te zijn en faalt daar helemaal in. Daardoor is het echt wen eigen ding, het klinkt gewoon eigentijds modern, wat strakker en kouder en toch heel dynamisch. Ben daar heel blij mee. Past mooi bij jaren 90 synths.

Die slop knop is het beste voorbeeld daarvan, draai eraan en het klinkt juist minder als een oude vco bak. Het is iets nieuws en cool.

Ik mis een panel of manual knop.

16 voices en bitimbraal is wat de synth elke cent waard maakt.
4 lfo per voice...wow mega creative tool in combi met die modmatrix.

De rev 2 mag blijven
 
aleez, 2 schuiven omhoog dan maar.

20210907_192951.jpg
 
synth 2 van de 4 is besteld.

Dat wordt dan een klein mono synthje, de Behhh MS01 black.
De reden waarom synth nr2 geen moog one is omdat ik een modular aan de muur hangen heb waar ik niets mee doe :o: . Het idee is als ik daar nu een klein mono synthje onder plak dan gaat vanzelf die modular meer gebruikt worden. 8D

Ooit had ik zelf een Roland SH101 in huis (stond hier op logement) en dat was wel een tof bakje.
 
De 2de synth is er, Behringer MS-1. nu onder mn zelfgemaakte modular geplaatst.

Nu staan de Deepmind12 en Prologue16 op mn radar.

20210914_203939.jpg
 
Wel benieuwd hoe lang die ms zal blijven. Zie m vaak te koop.

have fun!
 
Back
Top