DnB jam Roland MC-707 + Friends

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.332
Locatie
Gelderland
Via Facebook stelde een gebruiker een vraag waarom hij zo weinig DnB jams voorbij zag komen.

Dat triggerde mij om er één in elkaar te timmeren met m'n setup.
Ik was even vergeten hoe lekker dat genre kan zijn.
En (sorry), ik was ook vergeten hoe snel de tekst voorbij zou schieten......
Zal daar volgende keer beter op letten jongens (en meisjes).

De MC-707 speelt sequencer, drum machine, sampler en synth.
Peak doet (met 1 patch) een chord dingetje en aan het eind nog wat lead spul.
Minitaur + Zoom B3 spreekt voor zich (bassssss)
En de S37 + Collider spelen een plucky sound met een arp uit de 707.

Enjoy!

 
Dit soort synth-achtige DnB vind ik heel fijn. Tijdens de hoogdagen van jungle was het toch vooral sample-based (en ook heel veel time stretch) en je merkt dat toch in de klankkleur. Er waren enkele uitzonderingen van producers die wel veel synths gebruikten (John B bv, en Goldie ook maar dan vooral de pads). Dus heel goed gedaan. Ik zou wel denk ik hhat die 16de noten speelt gebruiken ipv de 8, ook al omdat naar DnB normen een vrij traag nummer is ;-)
 
Dit soort synth-achtige DnB vind ik heel fijn. Tijdens de hoogdagen van jungle was het toch vooral sample-based (en ook heel veel time stretch) en je merkt dat toch in de klankkleur. Er waren enkele uitzonderingen van producers die wel veel synths gebruikten (John B bv, en Goldie ook maar dan vooral de pads). Dus heel goed gedaan. Ik zou wel denk ik hhat die 16de noten speelt gebruiken ipv de 8, ook al omdat naar DnB normen een vrij traag nummer is ;-)
Thnx man.
Ja idd, ik was zelf meer van de 'liquid' of 'intelligent' dnb (geen idee wie die termen bedenkt...) waar je ook wat meer instrumenten hoort ipv loopjes die heel snel afgespeeld werden met enkel een bas er overheen.
Klopt, daar twijfelde ik nog over.
Het is nu redelijk laid back, mede door die rustige(re) drum.

Wordt zeker vervolgd. Ik wil nog wel een x wat rauwers proberen.
Al vind ik dat vaak lastig om te maken, blijkbaar werkt mijn muzikale brein anders.
 
Klinkt goed en knap gedaan voor een liveset! Het tempo mag voor mij iets omhoog en ik zou iets meer met de beat variëren - zowel qua vaker triggeren van de snare maar ook met verschillende volumes en of pitch.
Thnx man.
Dat tempo en frequentie vond ik zelf wel lekker (beetje laid back gevoel wat ik zocht) maar variatie in de drumgeluiden gaat zeker gebeuren een volgende keer.
Dat vond ik nog wel lastig om goed uit te werken. Random pitch heb ik een beetje toegepast op de snare, maar mag zeker meer.
mute percentage op de drum hits was geen succes trouwens (iig niet hier).
Dan moet ik idd veel meer hebben (zodat er nog genoeg over blijft)

Learning all the time.
De bas mocht ook wel iets meer hebben, alleen is de Minitaur wat beperkter qua opties richting het rauwe.
Misschien toch de Peak daarvoor inzetten.
 
Qua jam klinkt dit erg goed moet ik zeggen, well done!! :halleluja Als ik wat meer afstand neem, dan vind ik (voor het genre) net wat te braaf, dat mag nog best wat rouwer klinken wat mij betreft, dus misschien nog wat meer bitcrushing, saturation etc. aanzwengelen. Maar da’s wel persoonlijk he, verder nix met deze track:okdan:
 
Qua jam klinkt dit erg goed moet ik zeggen, well done!! :halleluja Als ik wat meer afstand neem, dan vind ik (voor het genre) net wat te braaf, dat mag nog best wat rouwer klinken wat mij betreft, dus misschien nog wat meer bitcrushing, saturation etc. aanzwengelen. Maar da’s wel persoonlijk he, verder nix met deze track:okdan:
Thnx man.
Ja, hij is redelijk tam.
Overigens is dit wel waar ik vaak naar luisterde (‘intelligent’ dnb heette dat volgens mij)
Maar ik ben wel aan het kijken of ik de Bas wat meer kan geven en de drum wat meer afwisseling.
 
Lekkere jam hoor. Sounds wisselen elkaar hier en daar mooi af. Beat mag complexer en gevarieerder idd ook wat mij betreft,.
 
Lekkere jam hoor. Sounds wisselen elkaar hier en daar mooi af. Beat mag complexer en gevarieerder idd ook wat mij betreft,.
Thnx voor het luisteren en de reactie.
Helemaal mee eens.
Als het wat koeler is, maak ik nog wat variaties en kijk ik of de Minitaur nog wat rauwer kan.
 
Heel vet! Ik mis alleen een dikke Kick. Maar dat is een persoonlijke voorkeur.

Dikke setup! Ik zou graag een keer met die Peak willen jammen.
Thnx.
Ja, hij is vrij tam.
Maar dat was een keuze.
Chill DnB :)
Ik wil alleen proberen om wat meer variatie in de drums aan te brengen.
Maar dat vereist (veel) meer werk om te doen. Samples uitzoeken, inladen, kit bouwen etc. etc.

Ja man, die Peak gaat niet meer weg.
En als hij gaat, dan is het voor de Summit :)
 
Klinkt goed..
Misschien een idee om de breakbeat meer te 'choppen' ipv losse drum hits zoals nu.. zodat de shakers lekker doorlopen de boel meer flowt..
 
Back
Top