Waldorf M, Wavetable Synthesizer

waldorf-teaser-synthesizer-microwave.jpg


Als je een rode knop op een marineblauwe oppervlakte ziet, denk je natuurlijk meteen aan de datacontroller van de Microwave of Microwave II. Maar lijkt het bij nader inzien niet meer op een knop? En waar is de ergonomische inkeping voor de vingertop? Even afwachten dus, wie we als oude vriend mogen verwelkomen.

bron: https://twitter.com/waldorfgmbh?lang=en

Update 14 september​

door: @theemagician

M_Banner.jpg


Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots. Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF (SSI 2144 Improved Ladder Type) met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO.

De M is 8-stemmig polyfoon en gaat 1799 euro kosten.



bron:
 
Laatst gewijzigd:
De prijs is wel stevig. Het enige wat mijn enthousiasme nog enigszins kan bekoelen verder. Betaalde destijds 350 euro voor mijn MicroWave I, ik had gehoopt de zelfde sounds + knoppen voor max 1250 inc BTW, zeg maar een Peak prijsje.
 
Mmm het filter valt mij behoorlijk tegen in de sounddemo. Veel minder levend dan de oude. Er staat in de manual dat er saturation op zit, die zou hoorbaar zijn bij 70+ % volume op de oscillators in de mixer. Even afwachten op de review. Misschien aan de cleane kant zoals bij veel moderne Waldorfs.

Bakken FX in de demo's, hoewel niet overal. Ik hoor wel wat gortdroge sounds die klinken zoals de MW I en overeind blijven. Maar ik wil inderdaad horen hoe het klinkt als je een waveform goed over zijn nek laat gaan tegen het filter.

--- edit ---

Ik lees in de handleiding dat ze een bug hebben laten zitten (configureerbaar) in het volume van de oscillatoren waardoor distortion optreedt. Dat stemt me wel hoopvol. Het lijkt er op dat ze er een hoop moeite in gestoken hebben.

Wel jammer dat het inderdaad een 24-pole lowpass is. De Wave had een multimode filter en veel MicroWave I's zijn met het zelfde filter verscheept.

--- edit ---

Ik kan niks over user waves vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Gaaf. Mijn voorspelling is dus uitgekomen :D Hij is wel erg groot. Als je die hand aan het einde van het filmpje bekijkt tov de synth...Denk dat ie zo groot is als de Iridium. Ben benieuwd wat ie kost.
Het is exact dezelfde kast als de Iridium.
 
Bij Thomann bestelbaar voor 1799 euro

 
Gaaaf,...en dan...stoppen ze er de slechste filterchip die er op de markt is er in haha :dubbel:

Hoe dom je kan zijn...maar het kan!

Ipv een curtis chip er in te stoppen zoals de Microwave!!

En de sound browse knop staat aan verkeerde kant van display,zodat je hand lekker voor het display zit als je een sound zoekt,jeezes,hoe is het mogelijk toch.
 
En de sound browse knop staat aan verkeerde kant van display,zodat je hand lekker voor het display zit als je een sound zoekt,jeezes,hoe is het mogelijk toch.
vast ontworpen door een leftie..zou voor mij juist eens een keertje goed zijn ;-) maar ik heb al een XT en een microQ en hoor nu nog niet direct dingen die daar niet uit zouden kunnen komen. maar verder coole bak wel!
 
Mijn Blofeld voldoet nog prima voor het PPG/*wave geluid (en is bruikbaar na het laten vervangen van de encoders).
1800 euro is meer dan de Hydrasynth Deluxe, ik wens ze succes met de verkoop.
 
Zou er nog een dag komen dat Waldorf naast goede specs en fraai interface design eindelijk ook het allerbelangrijkste, namelijk de sound, op orde krijgt?
 
Gaaaf,...en dan...stoppen ze er de slechste filterchip die er op de markt is er in haha :dubbel:

Hoe dom je kan zijn...maar het kan!

Ipv een curtis chip er in te stoppen zoals de Microwave!!

En de sound browse knop staat aan verkeerde kant van display,zodat je hand lekker voor het display zit als je een sound zoekt,jeezes,hoe is het mogelijk toch.
Omdat ze de Wave 2.2/2.3 sound willen? Geen idee verder hoor.
 
Back
Top