Waldorf M, Wavetable Synthesizer

waldorf-teaser-synthesizer-microwave.jpg


Als je een rode knop op een marineblauwe oppervlakte ziet, denk je natuurlijk meteen aan de datacontroller van de Microwave of Microwave II. Maar lijkt het bij nader inzien niet meer op een knop? En waar is de ergonomische inkeping voor de vingertop? Even afwachten dus, wie we als oude vriend mogen verwelkomen.

bron: https://twitter.com/waldorfgmbh?lang=en

Update 14 september​

door: @theemagician

M_Banner.jpg


Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots. Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF (SSI 2144 Improved Ladder Type) met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO.

De M is 8-stemmig polyfoon en gaat 1799 euro kosten.



bron:
 
Laatst gewijzigd:
Heb hier alleen een Waldorf Pulse - heerlijk schreeuwend filter :P - Dus ben heel benieuwd...
 
Ik heb mijn Blofeld keys weg gegeven aan mijn buurman.
Leuke bak leuke sounds op gemaakt maar klinkt als een vst.
Wel het fijnste keyboard dat ik ooit had :)
ja heb m ook helemaal ram vol geprogrammeerd... maar op een of andere manier blijft t moeilijk staan.
 
Pfwah als dit een knobby reproductie wordt van de Wave / MicroWave I dan is het een instabuy. Zeker met de Wave multimode filters. Sorry Peak. Maar Waldorf heeft al vrij lang niks meer uitgebracht waarbij ik een piek in mijn kerstboom kreeg, dus ik weiger voorlopig echt enthousiast te worden.
 
Ik vermoed dat het toch iets hybride zal worden....wavetable oscillatoren met analoge filters. Als het een directe reproductie van een MW1 is laat ik deze schieten maar een MW 3 zie ik wel zitten. Anyway...paar dagen geduld hebben :D

Ze mogen van mij alle toeters en bellen er op pleuren die ze maar willen maar de oscillatoren moeten ook gewoon weer goor 8bit kunnen klinken net zoals het origineel en dan door een mooi filtertje heen gehaald kunnen worden. Een HiFi mode of 2TB aan samples inladen is allemaal mooi meegenomen maar gaan het voor mij niet uitmaken. Het mooie is natuurlijk dat analoge en digitale techniek tegenwoordig zo ver vooruit gegaan is dat je voor een redelijk bedrag een hele complexe digitale synth door een paar analoge filters kunt laten gaan.

Maar ik heb echt wel zin om die PPG oscillatoren door een per pole instelbaar filter heen te halen, niet alleen een suffe 24dB lowpass.
 
Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots: Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF — SSI 2144 Improved Ladder Type — met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO. De M is 8-stemmig polyfoon en gaat ongeveer 1880,- kosten.

productpagina op de Waldorf website met meer: Overview

M_Banner.jpg

Filmpje:

 
Microwaaaaave PPG M Wavetable Synthesizer ! Met analoge filters ( SSI 2144 Improved Ladder Type)



 
Microwaaaaave PPG M Wavetable Synthesizer ! Met analoge filters ( SSI 2144 Improved Ladder Type)




Ok 8)! Die zou hier best eens kunnen komen te staan, toch nog maar ff niet de Wavestate aanschaffen:P
 
Mmm het filter valt mij behoorlijk tegen in de sounddemo. Veel minder levend dan de oude. Er staat in de manual dat er saturation op zit, die zou hoorbaar zijn bij 70+ % volume op de oscillators in de mixer. Even afwachten op de review. Misschien aan de cleane kant zoals bij veel moderne Waldorfs.
 
Back
Top