Waldorf M, Wavetable Synthesizer

waldorf-teaser-synthesizer-microwave.jpg


Als je een rode knop op een marineblauwe oppervlakte ziet, denk je natuurlijk meteen aan de datacontroller van de Microwave of Microwave II. Maar lijkt het bij nader inzien niet meer op een knop? En waar is de ergonomische inkeping voor de vingertop? Even afwachten dus, wie we als oude vriend mogen verwelkomen.

bron: https://twitter.com/waldorfgmbh?lang=en

Update 14 september​

door: @theemagician

M_Banner.jpg


Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots. Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF (SSI 2144 Improved Ladder Type) met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO.

De M is 8-stemmig polyfoon en gaat 1799 euro kosten.



bron:
 
Laatst gewijzigd:
Ik mag hopen dat de designer er inmiddels niet meer werkt, mijn God wat hebben ze toch een paar fugly designs neergezet in die tijd, mag de sound uiteraard leidend zijn, maar mijn oog wil toch ook wel wat :P
 
Ik mag hopen dat de designer er inmiddels niet meer werkt, mijn God wat hebben ze toch een paar fugly designs neergezet in die tijd

Eén van deze toevallig?

Kyra / Quantum / PPG-wave-3.v / STVC / Attack hardware + VST / Wave / Rocket / Streichfett / 2 Pole / Eurorack Modules Line / KB37 / Waldorf Edition 2 / Blofeld desktop + keyboard / 4-Pole / EQ27 / Gekko / Arpeggiator / Microwave 1 + 2 + XT / Q / Micro Q / MidiBay / Pulse / X-Pole / Pulse 2 / Nave (iOS & VST) / iOS Attack / Largo / Lector / Iridium

Daar was Axel Hartmann bij betrokken en die werkt nog steeds voor ze.. }:|:kroon:
 
Eén van deze toevallig?

Kyra / Quantum / PPG-wave-3.v / STVC / Attack hardware + VST / Wave / Rocket / Streichfett / 2 Pole / Eurorack Modules Line / KB37 / Waldorf Edition 2 / Blofeld desktop + keyboard / 4-Pole / EQ27 / Gekko / Arpeggiator / Microwave 1 + 2 + XT / Q / Micro Q / MidiBay / Pulse / X-Pole / Pulse 2 / Nave (iOS & VST) / iOS Attack / Largo / Lector / Iridium

Daar was Axel Hartmann bij betrokken en die werkt nog steeds voor ze.. }:|:kroon:
Gek dan, want die kan het op zich wel (die heeft het design voor de UDO super-6 toch ook gedaan? Die vind ik wel strak), maar zeg nou eerlijk, die synth hierboven vind je dat getuigen van een mooi (jaja, zwaar subjectief) design? En in het rijtje wat je opnoemt, zijn er maar een paar die enigszins bij mij in de smaak vallen (puur op basis van uiterlijk, niks over de sound etc.)
 
Ik mag hopen dat de designer er inmiddels niet meer werkt, mijn God wat hebben ze toch een paar fugly designs neergezet in die tijd, mag de sound uiteraard leidend zijn, maar mijn oog wil toch ook wel wat :P

Ik gok dat Axel Hartmann hier bij betrokken was, of zowaar de 'hoofdschuldige', maar ik vind die eigenzinnige op het aangenaam-lelijke-af Waldorf designs wel gaaf.

Maar iets veel ergers: zowel Waldorf als Arturia hebben diverse modellen met die plakkerige coating ('nexel' ?) en Herr Hartmann heeft ook voor beide bedrijven gewerkt.
Als dit plakkerig gedoe zijn 'verdienste' is dan is fiks straf wel op z'n plaats... :beard:
 
FF snel wat meer bekeken, hier een overzichtje: Waldorf Music | Wikiwand
Hiervan vind ik er welgeteld 2 mooi ontworpen, die retro PPG wave en de Blofeld, een paar anderen gaan dan nog wel, maar met name de kleuren schema's en drukke prints vind ik a big fat NO-NO, like bad 90-ties fashion, maar dat sluit dan waarschijnljk ook naadloos aan ;)
 
Gek dan, want die kan het op zich wel (die heeft het design voor de UDO super-6 toch ook gedaan?

Klopt.. Als ik hier rondkijk zie ik best wat machines om me heen die door hem ontworpen zijn. Ik kijk daar toch best graag naar en ze zitten ergonomisch ook prima in elkaar. Maar het zijn wel vooral machines van de laatste 10 jaar, al zou ik er ook best zo'n oranje, gele of marineblauwe van een tijdje terrug bij willen hebben. Vast een 90's-retrodingetje, inderdaad.. :W
 
Alle smaken PPG en *wave in een Pulse 2 doosje zonder skippende encoders maar mèt MPE, graag.
 
Heb vroeger een oranje Waldorf XTK gehad, verkocht voor een Virus TI, echt zonde.

Gedane zaken, nemen geen keer.

Overigens snapte ik vroeger geen bal van die XTK, maar had er nu wel raad mee geweten.
 
wow vet dit.als mw, blofeld en pulse bezitter kan ik er nog wel warm van worden. al moet ik zeggen dat de blofeld wel een licht traumatische ervaring was in vergelijking met de mw1..
 
wow vet dit.als mw, blofeld en pulse bezitter kan ik er nog wel warm van worden. al moet ik zeggen dat de blofeld wel een licht traumatische ervaring was in vergelijking met de mw1..
Waarom? Ik heb ze allebei. Proggen gaat op de Blo toch wel vlotter dan met de MW. De MW is wel wat grittier, als je dat bedoelt?
 
Waarom? Ik heb ze allebei. Proggen gaat op de Blo toch wel vlotter dan met de MW. De MW is wel wat grittier, als je dat bedoelt?
blofeld programmen gaat redelijk snel ja. microwave is echt editor werk inderdaad.. geen performance bak. hmmm ja de mw1 is een hele andere league man. diep verzonken ranzig en stabby. instant basic channel. blofeld pist in z'n broek als hij dat hoort.
 
Ik heb mijn Blofeld keys weg gegeven aan mijn buurman.
Leuke bak leuke sounds op gemaakt maar klinkt als een vst.
Wel het fijnste keyboard dat ik ooit had :)
 
Back
Top