Waldorf M, Wavetable Synthesizer

waldorf-teaser-synthesizer-microwave.jpg


Als je een rode knop op een marineblauwe oppervlakte ziet, denk je natuurlijk meteen aan de datacontroller van de Microwave of Microwave II. Maar lijkt het bij nader inzien niet meer op een knop? En waar is de ergonomische inkeping voor de vingertop? Even afwachten dus, wie we als oude vriend mogen verwelkomen.

bron: https://twitter.com/waldorfgmbh?lang=en

Update 14 september​

door: @theemagician

M_Banner.jpg


Waldorf keert volgens eigen zeggen terug naar zijn roots. Het bedrijf heeft de M uitgebracht, een Hybride Desktop Wavetable Synthesizer. De inspiratie komt van de classic Microwave en de modernere microwave II. De synth is voorzien van een analoog lowpass 24 dB/Oct VCF (SSI 2144 Improved Ladder Type) met resonance en analoge saturation feature, een stereo analogue VCA met panning opties en nogt veel meer. De synth komt met 2048 presets, verdeeld over 16 banksvan elk 128 sounds. Meegeleverd worden o.a. de klassieke MW1 Factory Sound Set, MW1 Soundpool 1-5, Analogue Bassco en de PPG Wave 2.3. Verder is de M voorzien van een ARP (arpeggiator) en MIDI-syncable global LFO.

De M is 8-stemmig polyfoon en gaat 1799 euro kosten.



bron:
 
Laatst gewijzigd:
Ben ooit begonnen met een MC-505 en een Microwave XT, ik ben wel heel benieuwd dus!
 
Waldorf the Red-Nosed Rack Synth
De 4-pole en de Pulse hebben ze al in moderne versies her-uitgebracht. Hoewel die niet zoveel met de oude te maken lijken te hebben. Wat dat betreft is de Quantum/Iridium misschien wel de "moderne" Wave en krijgen we nu een Microquantum in rack-formaat... maar dan weer met een grote rooie knop.

Misschien was @BlackEyed zijn waldorfsalade dan zo gek nog niet :-)
 
Valt dat dan onder New (micro)Wave?
 
Ik ga er vanuit dat er een oude synth van Waldorf opnieuw wordt uitgebracht.
 
Ben ooit begonnen met een MC-505 en een Microwave XT, ik ben wel heel benieuwd dus!
ik ben ooit begonnen met een mc-303 maar die frustreerde nogal en heb ik destijds een keer een mep gegeven, daarop kreeg ik de middelvinger en vond het apparaat dat ik maar akoestisch moest gaan spelen. dus toen ben ik maar over gestapt op een mc-505 en niet lang daarna een microwaveXT erbij gekocht. de 505 heb ik al jaren niet meer, de microwaveXT heb ik een jaar of 6 a 7 (geloof ik, waarschijnlijk langer geleden, iig rond de tijd dat de DSI tetra uit was gekomen) verkocht en tot de dag van vandaag heb ik er spijt van =(=( tevens ook spijt dat ik die tetra destijds heb gekocht, wat een rampenbak was dat.

ik zou een nieuwe microwave dus ook enorm hard toejuichen, niet dat ik er ooit genoeg geld voor zou hebben maar kan altijd dromen
 
Microwave xt black shadow was ook mijn eerste echte synth. Nog steeds spijt dat ik die heb verkocht. Ik heb nu de budget versie, de Blofeld.
 
Microwave xt black shadow was ook mijn eerste echte synth. Nog steeds spijt dat ik die heb verkocht. Ik heb nu de budget versie, de Blofeld.
yup zelfde hier, maar mist wel echt wat. heb ook een microQ phoenix editie, vermoedelijk de allerlaatste die nieuw verkocht is, jaren nadattie al uit productie was. dit was zo'n naald in de hooiberg, de muziekwinkel waar die vandaan kwam was hem al jaren kwijt in hun magazijn. ik heb 'm dan wel 2de hands gekocht maar hij was net 3 maanden uit de doos en de oorspronkelijke koper wou toch liever wat anders, iets wat ik nog steeds totaal niet erg kan vinden.
 
Back
Top