Roland JDXI opgeslagen klank (TONE in PROGRAM) terugvinden

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
9.983
Locatie
-
Heb afgelopen week een JDXI geregeld om eens te proberen. Even in het kort:
Hij heeft een 4 track sequencer voor de 3 synth parts en de drums. Je kunt per part een klank selecteren of een drumkit. De klanken (TONE's) en drumkit zijn ook te editen. Deze kun je een naam geven en worden in een PROGAM samen met de sequence data opgeslagen en dat is me al redelijk gelukt inmiddels.

Nu was ik bezig in een ander preset PROGRAM, ff wat ingespeeld en dacht, ff dat klankje wat ik eerder heb weggeschreven zoeken.. Alle klanken in de category waar ie opgeslagen was nagelopen maar nergens meer te vinden, terwijl ie in het PROGRAM wel gewoon wordt geladen.

Natuurlijk geef ik het niet zomaar op en de manual nagelopen.. Niks.. op YT kom ik het videootje hieronder tegen wat mijn vermoeden bevestigd dat je dus niet TONE's per part uit je eigen presets PROGRAM's kunt laden.. behoorlijk cunt dit. :( Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie. Ik heb em pas 2 dagen dus.. Iemand ervaring met de JDXI op dit vlak?

 
Laatst gewijzigd:
tja, ik vind de jdxi erg goed als vocoder, stem effect
maar 't is idd erg lastig alleen de full 4 part programs te kunnen saven,,


Ik heb een ctrlr editor voor de JDxi, en ik kan zelf wat sysex data dumpen, en er zijn nog editors,
maar ik pas om de jdxi nog voor iets anders te gebruiken dan vocoder met de 4 effecten

de jdxa gaat mss wel in part/tone kunnen saven ???
 
is een program niet 1 die uit 4 tones bestaat?
dus eigenlijk een tone 1 layer is?
zo werkt het tenmiste meestal bij roland
 
is een program niet 1 die uit 4 tones bestaat?
dus eigenlijk een tone 1 layer is?
zo werkt het tenmiste meestal bij roland
Ja en nee. In een TONE heb je 3 PARTIAL's. PARTIAL kon ik volgens mij in mijn FA ook zelfs kopiëren. In ieder geval kan ik in een sequence op de FA mijn klanken die ik eerder gemaakt had terug vinden.. En dat lijkt op deze synth onmogelijk.
En als het nu lekker werkt met editen, ok.. maar je moet via 2 cursor knopjes door het menu navigeren. SHIFT helpt in het verspringen naar de onderdelen (FILTER, AMP etc).Er is verder geen slider of encoder voor de waardes, alleen 'n + en - knopje. (Via shift komt +10 /-10). Dit maakt geluiden editen niet echt heel makkelijk op dit ding. ;)
 
Laatst gewijzigd:
tja, ik vind de jdxi erg goed als vocoder, stem effect
maar 't is idd erg lastig alleen de full 4 part programs te kunnen saven,,


Ik heb een ctrlr editor voor de JDxi, en ik kan zelf wat sysex data dumpen, en er zijn nog editors,
maar ik pas om de jdxi nog voor iets anders te gebruiken dan vocoder met de 4 effecten

de jdxa gaat mss wel in part/tone kunnen saven ???

Ok.. die editor zou dan misschien kunnen helpen.. maar moet je alsnog een computer aanzetten :D Kun je daarmee ook één TONE ophalen binnen 'n PROGRAM op de JDXI?
 
Laatst gewijzigd:
ik heb alleen die ctrlr editor gebruikt, en die heeft total program receive,, maar ik weet niet hoe in ctrlr presets te saven
Die mannen zijn gestopt,, en kweet ni of ik zomaar mijn versie mag weggeven

Er zijn verschillende nieuwere jdxi editors,, maar die heb ik niet,,

tja, de jdxi is eindeloos utigebreidt, maar 't is allemaal in menu's te scrollen,

Deze editor heb ik
 
Deze lijkt beter én ook voor de vocoder


Kan iemand mij zeggen met welke exec de editor files te runnen ?? Ik denk niet Ctrlr ?? De download heb ik gevonden,,

aan ja, hier zit een .exe bij



maar ik moet iets van framework installeren denk 'k,, de exe doet niks
 
Laatst gewijzigd:
Hmm.. als het via sys-ex in de computer geladen kan worden is dat al een optie.. alleen dan blijft het wel een last dat je er een computer aan moet hangen als je je even wilt terugtrekken met je JDXI om wat te spelen.

Deze lijkt het ook te kunnen:
 
tja, idd, 't is met computer, als je niet eindeloos in menu's wil bladeren

mss vind de ik Jdxi wel op de MC-303 lijken, kwa genre mogelijkheden
 
Als het het zo hoor is een PROGRAM een performance en een tone een patch
de gewijzigde tones kan je in een nieuwe PROGRAM bewaren, maar de individuele tones (patches) worden niet aan de tone library toegevoegd, om in andere PROGRAMS te kunnen laden.
je zal dus of de tone opnieuw moeten maken in de huidige program, of je gesavede program als startpunt nemen.
 
Als het het zo hoor is een PROGRAM een performance en een tone een patch
de gewijzigde tones kan je in een nieuwe PROGRAM bewaren, maar de individuele tones (patches) worden niet aan de tone library toegevoegd, om in andere PROGRAMS te kunnen laden.
je zal dus of de tone opnieuw moeten maken in de huidige program, of je gesavede program als startpunt nemen.
Zover was ik inmiddels ook ja :( Het is idd een structuur ding dat een PROGRAM bestaat uit 3 x TONE en 1 x drumkit bestaat. Maar als je een sequence als uitgangspunt neemt heb je dus niks aan je eigen presets (TONES). Enige manier is via die editor.
 
Ja en nee. In een TONE heb je 3 PARTIAL's. PARTIAL kon ik volgens mij in mijn FA ook zelfs kopiëren. In ieder geval kan ik in een sequence op de FA mijn klanken die ik eerder gemaakt had terug vinden.. En dat lijkt op deze synth onmogelijk.

Gisteren ook nog even achter de FA gezeten. Die kan gewoon PARTIALS kopiëren binnen een TONE en zelfs uit andere TONE's. Het aan/uitzetten en selecteren van de PARTIALS gaat op de JDXI wel handiger, via de STEP toetsen. Maar ik kwam er gisteren achter dat je de PADS op de FA ook aan de PARTIALS select en on/off kunt toewijzen. Ik dacht dat het op de MC707 ook wel makkelijk ging. Een editor ontkom je niet aan als je serieus iets wilt maken met de JDXI.
 
Owww, ik ben ineens FAN vd JDXi

De full Song met 3 Parts & Drum is heel misleidend en dom, maar de JDXI heeft betere en veel meer FX dan de System-1

De Midi Quest JDXI editor is goed, maar nog wel veel fouten in,,

Die gihthub JDXI editor begrijp ik niet hoe die source code in te laden
De JDXI manager zal ik later verder eens testen
De patchbase editor is ook voor later,
Die van Memory splice had ik al vele jaren geleden

k weet niet of er nog andere JDXI editors zijn, maar da's wel moest voor de JDXI


't is wel prutsen om presets te saven,,

maar 't is best veel beter dat de preset settings vd FX settings er bij in zitten,,
Dat vind ik nu zo cool bij de AN1X, ipv een FX 1&2 send bus, zoals in de MC-909,, die zal nooit een perfermance synth kunnen zijn,

Je kan ook het midi receive channel van Part 1,2 en analog ook installen het zelfde kanaal,,

tja, de JDXA zal nog veel meer kunnen,, maar k weet niet of daar editors voor bestaan ?
Ik denk dat de JDXA beter is dan de System-8, die eerder weer die Juno, Jupiter, JX namaak marketing features heeft,,

De OSC vd System-1 is altijd Mono,, dat vind ik heel beperkt,,

okeyy
 
Back
Top