Dtronics dt-300

De ‘Stereoping Synth-controller’ is wat mijn ervaring betreft ook een erg bruikbare kandidaat om de alpha juno mee te programmeren. (Via deze controller kan je eveneens ,indien gewenst natuurlijk , via midi cc’s de juno parameters direct aansturen vanuit je DAW.
Toen ik laatst bij Turnlab keek voor een stereoping controller iets.
Was er een en daarnaast koop je overlays.

Is de controller veranderd dat je die voor alles gebruiken kan, gewoon overlay switchen.
Ik heb een voor Matrix.

Of kan die Matrix eigenlijk stiekem al iets anders dan Matrix synths doen.
En overlays kan kopen ...

Da's een voordeel als je die controller voor meerdere oude dingen kunt gebruiken.


Ik heb al lang geen Alpha Juno meer gezien voor 300.
Zelf in Tokyo zijn ze 400.

Koop anders die Hippe Alpha 2 van 2400.

Ik heb die voor de JX-3P maar die werkt niet met sysex ofzo.
Die is ok. Faders die zo scherpe kubbusen zijn zijn wel vervelend, tenzij je er iets voor grip op kan steken.
 
Iemand ervaring met Dtronics DT-300 V2 en de duurdere Retroactive MPG-50 mkII? Is die laatste het geld waard?
 
Ik heb een MPG-50 mkI, enige verschil met de mkII, is dat de MKI 1 midi ouput heeft, de MKII heeft er 2.

Het is een supervet apparaat:
  • Je kunt er patches op storen.
  • Chord memory kun je zelf de noten instellen, dus ook unison, dat kan normaal alleen voor de mks-50, maar het werkt nu dus ook voor de Alpha Juno. Dan bedoel ik dus bijvoorbeeld alle 6 voices op C-3, dat red je normaal niet op een Juno.
  • Hij heeft nog 2 sliders, waar je meerdere parameters onder kan zetten, zodat je die allemaal tegelijk kan aanpassen.
  • Hij vertaalt ook midi-cc naar sysex en vice versa.
  • En je kan meerdere mks-50's en juno's stacken.
  • Hij is gebouwd als een tank, met dustcovers onder knoppen etc.
Ik ben waarschijnlijk nog wel wat vergeten.

Enige minpunt is de OLED, ik kan die bijna niet lezen, zo klein is ie.

Oh ja, je kan random patches laten genereren. Dan kies je een categorie, bijvoorbeeld pad en druk je op enter en genereert ie een random pad, of een pluck of weet ik het. Echt wel cool. Categorie Hoovers staat er overigens niet tussen, maar misschien dat je zelf wel wat kan instellen, waardoor die dat ook doet :)
 
Laatst gewijzigd:
Iemand ervaring met Dtronics DT-300 V2 en de duurdere Retroactive MPG-50 mkII? Is die laatste het geld waard?
Leuke feature set in elk geval die laatste

Ik heb een tijdje de midiclub controller gehad, wordt niet meer gemaakt nu maar deed het wel goed en was goedkoop
 
Chord memory kun je zelf de noten instellen, dus ook unison, dat kan normaal alleen voor de mks-50, maar het werkt nu dus ook voor de Alpha Juno. Dan bedoel ik dus bijvoorbeeld alle 6 voices op C-3, dat red je normaal niet op een Juno.
Kan dat niet met octave down + function + power button op de AJ2? Of is dat niet hetzelfde?
 
Function button? Ik ken alleen de alpha Juno 1, maar die zit daar niet op volgens mij. En dan ook de powerknop er nog bij, ik vind het een bijzonder verhaal :) maar ik vergis me heel vaak, dus misschien heb je wel gelijk.
 
Ik zie nu ook de function button op de AJ1 :) Excuus voor mijn gebrek aan vertrouwen.

Wat een ingewikkeld proces, wel vet.

Maar c-3, c-3, c-3, c-3, c5, a1, gaat dus niet? Dat is wel geinig op die MPG-50, dan kun je dus heel makkelijk de noten voor de chord memory op een rijtje zetten.
En UNISON op een preset tone uit een userbank?

Wel cool dat ie echt in een hele andere modus komt. Jammer dat er geen detune van de voices mogelijk is, of weet je daar ook een oplossing voor?

Thanks voor de informatie, echt leuk om te zien.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zie nu ook de function button op de AJ1 :) Excuus voor mijn gebrek aan vertrouwen.

Wat een ingewikkeld proces, wel vet.

Maar c-3, c-3, c-3, c-3, c5, a1, gaat dus niet? Dat is wel geinig op die MPG-50, dan kun je dus heel makkelijk de noten voor de chord memory op een rijtje zetten.
En UNISON op een preset tone uit een userbank?

Wel cool dat ie echt in een hele andere modus komt. Jammer dat er geen detune van de voices mogelijk is, of weet je daar ook een oplossing voor?

Thanks voor de informatie, echt leuk om te zien.

Ik moet zeggen: ik had ook maar een klok horen luiden zonder precies te weten waar de klepel hangt. Ik had de video jaren geleden een keer gezien, maar heb het nooit uitgeprobeerd op m'n AJ.
Het ging hier over unison op een AJ en ik moest aan die video denken.

Ik vermoed sterk dat de chord die jij aangeeft inderdaad niet kan. Unison op een preset denk ik wel, de video zegt dat je toegang hebt tot al je patches.

Detune: ik denk het niet, gezien de synth 1 oscillator heeft en de unison slechts in de testmodus kan. Het is dus niet 'echt' een functie. Sterker nog: die unisonfunctie staat niet eens in de service manual aangegeven. Het is een verstopt dingetje dat iemand heeft gevonden.

De optie uit een video is dus in de testmodus, sowieso niet ideaal. De MPG doet het beter.

In die testmodus kan je meer dingen doen, bijv al de factory patches naar RAM kopiëren en 'rotary mode'. Staat in de service manual.
 
Zonder detune op een strakke synth als de AJ is het ook niet zo spannend.
 
Back
Top