Dtronics dt-300

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Zit er aan te denken om de dt-300 aan te schaffen.
Edit alpha juno nu met een ctrl panel maar nu ik steeds meer met mpc werk denk ik dat ik een hw controller wil.

Werken hier mensen met mpc en de dt-300? Ivm opnemen automation.

Is de dt-300 het geld waard??(zunige hollander modus)

En laatste vraag... zijn er nog alternatieven die ik over het hoofd heb gezien??
Die Retroaktive is me een beetje te prijzig en koop liever een nederlands product...
 
Ik heb presets gemaakt en getweekt met redominator en dan repatch to .syx

in ableton met verschillende ajuno max plugins, had ik de UC 32 geassigned, maar ableton was elke keer de midi automation kwijt,

't beste vind ik de ajuno samplen voor hoovers,,
 
De ‘Stereoping Synth-controller’ is wat mijn ervaring betreft ook een erg bruikbare kandidaat om de alpha juno mee te programmeren. (Via deze controller kan je eveneens ,indien gewenst natuurlijk , via midi cc’s de juno parameters direct aansturen vanuit je DAW.
 
Met de BCR2000 gebruikte ik de MKS50 niet veel. De DT300 is stuk overzichtelijker wat gebruik van de synth bevorderd. Kortom ik ben er blij mee.
Lekker compact en ziet er ook nog goed uit tussen de rest van desktop spul.
 
Ik heb presets gemaakt en getweekt met redominator en dan repatch to .syx

in ableton met verschillende ajuno max plugins, had ik de UC 32 geassigned, maar ableton was elke keer de midi automation kwijt,

't beste vind ik de ajuno samplen voor hoovers,,
Maar de uc niet in"standalone"? geassigned aan editors in ableton?
Ik heb geen idee hoe dat ding werkt.
Gebruikte m alleen voor fadertjes ed in anleton
 
Met de BCR2000 gebruikte ik de MKS50 niet veel. De DT300 is stuk overzichtelijker wat gebruik van de synth bevorderd. Kortom ik ben er blij mee.
Lekker compact en ziet er ook nog goed uit tussen de rest van desktop spul.
Ik denk dat ik er wel een ga aanschaffen. Verbaas me iedere keer weer hoe goed dat ding klinkt.
Laat de hipsters maar 3500 voor een Juno 60 betalen ik koop denk ik nog een tweede alpha erbij voor 300 :)
 
Als ik me niet vergis is er ook een template voor de Alpha Juno voor de Electra One. Wel prijzig, maar enorm flexibel. Heb er zelf 1 en ben er erg tevreden over.
 
Als ik me niet vergis is er ook een template voor de Alpha Juno voor de Electra One. Wel prijzig, maar enorm flexibel. Heb er zelf 1 en ben er erg tevreden over.
Die kende ik nog niet. Lijkt me een fijn alternatief voor de stereoping. Geen overlays meer.
 
Ik heb een bcr gehad, maar dat was ook niet alles. Ik heb nu een Novation Zero SL MK1 voor mijn MKS50, die werkt wel mooi, heb je ook twee lcd schermpjes, waar je de namen van de parameters kan aflezen. Maar zo'n DTronics zal wel supervet zijn.
 
Ik heb een bcr gehad, maar dat was ook niet alles. Ik heb nu een Novation Zero SL MK1 voor mijn MKS50, die werkt wel mooi, heb je ook twee lcd schermpjes, waar je de namen van de parameters kan aflezen. Maar zo'n DTronics zal wel supervet zijn.
Dat is best een mooi ding! Wat vond je niet lekker werken aan de BCR? Het is eem bakbeest, maar met een beetje logisch ongedeelde overlay is het prima te doen, toch?
 
espen kraft heeft een video gemaakt over de retroaktiv MPG 50 mk2

zal midden deze werkweek free op yt staan, nu staat het op z'n patreon
 
Dat is best een mooi ding! Wat vond je niet lekker werken aan de BCR? Het is eem bakbeest, maar met een beetje logisch ongedeelde overlay is het prima te doen, toch?
Geen idee, was hem toch zat na een tijdje.
 
ik vond het voor een controller vooral belangrijk dat hij CC's kon omzetten.. al gebruik ik die feature veel minder dat ik gedacht had :)
Hiervoor heb ik mn PG-300 aan de kant gezet en een "midi club juno ctrl" in de plaats gezet. Hij zal geen schoonheidsprijs winnen, maar doet het wel perfect. Ze zijn er mee gestopt, maar hebben wel alles open source achtergelaten, netjes zo :) GitHub - midiclub604/JunoCTRL-1.3: Alpha Juno Hardware Controller
 
Ik had met de bcr ook het idee dat ik cc kon opnemen, maar zover ik het kon uitvogelen, bleven de knoppen in sysex mode staan. Ik kon hem dus alleen gebruiken om de mks50 te programmeren, maar niet als sysex to midi converter.

Het programmeren van de mks werkte overigens perfect. Ik heb nog een template voor de bcr, mocht iemand die willen.
 
Om deze thread even aan te wakkeren: die DT-300 doet niet aan cc naar sysex vertaling, toch? De MPG-50 sowieso wel.

Ik ben nu ook in de markt voor een andere AJ-controller en ik zou graag CC's uitsturen van m'n Pyramid of Live naar de AJ, die ze als sysex moet ontvangen.
 
Om deze thread even aan te wakkeren: die DT-300 doet niet aan cc naar sysex vertaling, toch? De MPG-50 sowieso wel.

Ik ben nu ook in de markt voor een andere AJ-controller en ik zou graag CC's uitsturen van m'n Pyramid of Live naar de AJ, die ze als sysex moet ontvangen.
De DT-300 kan in Sysex mode werken of in MIDI CC mode.
 
Back
Top