Why Not Magic Pixie [Dub Techno]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.706
Locatie
Nijmegen
Hey, 2e poging tot Dub Techno. Ik wil morgen nog naar wat details kijken, maar ik hoop op nog wat luisteraars en vooral feedback, zodat ik dat nog kan meenemen in de laatste aanpassingen.

 
Dat was mooi. Alleen was ik geen fan van die slaande deuren en er mocht wat meer variatie op de 4x4 kick. Verder puik werk! Keep it up :)
Ah die deuren vind ik juist cool, maar misschien nog wat verder doseren. Ja de kick is 1 van de details waar ik nog ff naar wilde kijken, nog wat extra ghost notes toevoegen hier en daar. Thnx voor de input.
 


Hier de definitieve versie, best nog wat details aangepakt. Nog ff wat extra info, de pads en de dub stabs zijn custom patches uit respectievelijk de Summit en de OB-6, de bass is een preset uit Pigments, dat was eigenlijk 1 live take/jam-sessie op de basis, uiteraard wel wat verkeerd ingespeelde nootjes gecorrigeerd...
 
Super chill, liked it a lot.. Alleen staan bepaalde losstaande samples en effecten nog veel te luid, ook bvb die slaande deuren.. nog een beetje beter afmixen zou ik durven zeggen. Succes! Jan.
 
Alleen staan bepaalde losstaande samples en effecten nog veel te luid

Ja, dat gevoel heb ik ook. Alles staat wat op de voorgrond qua klankbeeld, als het ware. Het is dub, dus alles wat maar reverbed en delayed mag veel meer naar achteren en in de diepte. Verder wel een leuk nummer. :)
 
Ah ok, ik zal het ff een paar dagen laten rusten en er dan nog eens vers naar luisteren, hoor ut nu blijkbaar niet meer goed. Thnx voor het luisteren en de feedback allen!
 
ik zal het ff een paar dagen laten rusten

Luister (nog?) 'ns naar U.F. Orb van The Orb. Wat mij betreft een schoolvoorbeeld hoe iets kan klinken met breedte en diepte, met geluiden op de voorgrond, andere geluiden bijna onhoorbaar op de achtergrond terwijl het toch iets toevoegt, en met 'lucht', nummers van een kwartier worden niet vermoeiend aan de oren. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat dit één van de beste albums is van de afgelopen 50 jaar, niet alleen muzikaal gezien, maar ook qua productie. :okdan:
 
Luister (nog?) 'ns naar U.F. Orb van The Orb. Wat mij betreft een schoolvoorbeeld hoe iets kan klinken met breedte en diepte, met geluiden op de voorgrond, andere geluiden bijna onhoorbaar op de achtergrond terwijl het toch iets toevoegt, en met 'lucht', nummers van een kwartier worden niet vermoeiend aan de oren. Ik overdrijf echt niet als ik zeg dat dit één van de beste albums is van de afgelopen 50 jaar, niet alleen muzikaal gezien, maar ook qua productie. :okdan:
Hmmm, smaken verschillen… ik heb dat nummer zojuist geluisterd, en ik kan niet zeggen dat ik daar nou onder de indruk van ben, en dan vergelijk ik het ff helemaal niet met mijn stuff, dus gewoon los daar van. De intro van dat nummer zit (te) extreme panning op (tot 2:00) en daarna kinkt het naar mijn oren juist wat vlak (en sowieso gedateerd, vooral qua EQ denk ik), ik denk dat ik gewoon van een andere sound hou.

Los daarvan neem ik jullie opmerkingen wel degelijk serieus, en ik ga er nog een keer met afstand naar luisteren, want je hersenen kunnen je aardig voor de gek houden :P, dus dank voor de suggesties.
 
Ik vind de sfeer heel fijn, en de pads zijn lekker dromerig. Het enige wat ik zou veranderen is de stab die rond 0:45 erin komt. Die valt op een tegentijd, en de echo die erop zit volgt de maat (1/4), wat na een tijd gaat vervelen. Ik zou een iets minder reguliere echo erop zetten (bv 3/16 of iets dergelijks), zodat er wat verrassender accenten in komen te liggen. Of anders kan je de stab zelf 1/16 verplaatsen, dat kan ook. En op mijn speakers is het zapgeluid (bv rond 1:20) behoorlijk scherp en luid.
 
Zitten hele rare overgangen in je nummer alsof loops verkeerd geknipt zijn? Hoor je dat zelf niet?
 
Ik vind de sfeer heel fijn, en de pads zijn lekker dromerig. Het enige wat ik zou veranderen is de stab die rond 0:45 erin komt. Die valt op een tegentijd, en de echo die erop zit volgt de maat (1/4), wat na een tijd gaat vervelen. Ik zou een iets minder reguliere echo erop zetten (bv 3/16 of iets dergelijks), zodat er wat verrassender accenten in komen te liggen. Of anders kan je de stab zelf 1/16 verplaatsen, dat kan ook. En op mijn speakers is het zapgeluid (bv rond 1:20) behoorlijk scherp en luid.
Ah nog wel wat werk aan de winkel dus, ik laat het ff een paar dagen rusten, kijk ik er volgend weekend nog eens naar, want mijn oren zijn er blijkbaar teveel aan gewend dat ik eea niet meer hoor… thnx voor de comments!
 
Zitten hele rare overgangen in je nummer alsof loops verkeerd geknipt zijn? Hoor je dat zelf niet?
Nope, kan je iets specifieker zijn? Welke partijen heb je het dan over? De bass, de pads, of de vocals? Het is allemaal wel vrij los ingespeeld ja, bass helemaal. Heb dus geen sample loops gebruikt (met uitzondering van die ambient achtergrond noise). De vocals heb ik een stukje van een Ted Talk opgenomen en wat gechopped en fx erop gesmeten.

Maar is Dub Techno niet veelal juist organisch?

Edit: of bedoel je misschien die ghost notes op de kick? Die zijn misschien niet allemaal even lekker.
 
Laatst gewijzigd:


Alright, heb jullie feedback verwerkt (de soundcloud link heb ik vervangen door de nieuwe versie), deze dingen heb ik aangepast:

- kick ghost notes eruit of verplaatst + af en toe wat mininmale delay fx erop gezet
- Meeste SFX zachter gezet
- polyrytm op de stabs + delay aangepast (een andere + modulatie d'r op) en wat meer variatie in wel of niet spelen van de stabs
- dan nog wat andere details, zoals wat vocals en bass notes aangepast etc.

Hopelijk klinkt ie zo al weer wat beter, maar hoor je nog steeds wat geks, ik hoor het graag!
 
Back
Top