De goede producten van Behringer (positiviteit voor de verandering ;))

Als ie geweldig klinkt is dat toch al geweldig. Kans is klein dat die als een echte klinkt, maar da's niet zo belangrijk.
Zelfs de duurste originele reissue's klinken vaak moderner, dikwijls een stuk brighter minder charisma/charme dan de "echte".
Hangt er dan ook enkel van af hoe belangrijk je dat vindt en zal alleszins "arperig" klinken dan een 4 keer zo dure eurorack MS20 clone module.

Ik heb de system 500 van Roland en ik vind die ook geweldig klinken, maar de basis klank van mijn Jupiter 4 of SH-2 lijkt veel meer op de "echte" system 100m.
Doet de system 500 niet minder vet klinken.

Heb zelf net voor de 2e keer de Pro-1 gekocht.
( de eerste keer kreeg ik terug in geld op paypal ).
Deze keer zou moeten lukken, is bij een shop via overschrijving, Turnlab dan nog wel, 245 ipv 220,
vooral bekend om hun duurheid naast duurzaamheid, maar zelf op ebay kon je 2e handse vinden voor bijna 400 euro.

Hun service is wel supergoed, altijd garantie, de kans dat "het postkantoor de Pro-1 zogezegd kapot maakt tijdens het inpakken kan daar niet
want die pakken alles zelf in en die mini module gaat weet toekomen in een doos in een andere doos vol met Geforce vlokken schuim
groot genoeg voor een rangerover en zo dichtgeplakt met van die bruine plakband dat je 10 kuttermessen bit snijdt om door de eerste doos te geraken.
Het is een in nieuwstaat, maar mischien wel eens uit de doos gehaald. Maar wel door hen getest, dus de kans is klein dat je een volledig nieuwe hebt,
maar wel een of ander probleem heeft, een lemon, wat bij Behringer iets vaker voor kan komen dan bij andere brands.

Ik lees dat wel af en toe, oscillators out of tune en ander gedoe, dat pas de 3e van Thomann een was die goed werkte
( maar zulke problemen zijn op het internet vaak overdreven en voor de 3 percent die post dat Behringer DOA synths maakt, zijn er geen 97 percent aan post dat Uli enkel perfect werkende synths maakt,
als je het Macforum leest, maakt Apple ook enkel laptops en computers die niet werken, terwijl je in de werkelijkheid al heel veel mac's mag kopen om een die DOA is te scoren,
wel zijn er gekende probs bij de 3.1 kan je best de temp van de Nordbridge chip in de gaten houden want die staat bekend om te overhitten en als die stuk is mag je de hele CPU trail + xeons opnieuw kopen,
dus als het daar boven de 100 graden wordt kan je de fans best ff laten blazen. Trashcans kunnen stuk gaan als de propriarity GPu's tevaak te warm worden, wordt je trashcan een kachel en tijdens het gamen ofzo zet je de fans ook best dubbel zo hard. Een groot aantal Macbook Pro's met dedicated graphics cards, kunnen niet hard genoeg blazen en die GPU's smelten dan gewoon. ( mijn enige mac die stuk is, is zo stuk gegaan ) en butterfly keyboard macbook pro's waren gewoon echt slecht ontworpen keys zaten heel snel vast en voor 1 vaste key, moest er direct een volledig nieuw moederboard in, een vrij bekend probleem, de enige workaround is de laptop enkel gebruiken met extern keyboard en scherm maar daar kopen mensen niet echt de allerduurste portable computers voor ...

Het goede nieuws is dat die volgens mij niet uit productie verwijnt maar er een tekort is aan bepaalde parts.
Toch is die bij Thomann uit het assortiment ipv. leverbaar over 5 weken ofzo.
Maar andere shops, die 250 vragen zouden vanaf februari terug kunnen leveren, tenzij Thomann dingen weet die zij niet weten.
Er zijn ook shops Bax bvb. die 350 vragen, maar daar ben ik veel t gierig voor. Da's 10 euro meer dan mijn vintage Casio CZ-3000 of evenveel als mijn minte vintage Korg Poly-61.
Liever bij die peperdure Belgische shop en nog een TB 303 van Uli voor gratis erbij bij Thomann. Heb ik meteen 2 Uli synths die ik vet vind.
Als ik er drie heb word ik misschien toegelaten in jullie club. En ik heb ook nog 3 MX400 minimixers die ik geweldig vind( maar dat telt niet echt ), ik heb 8 Rolands, de system 500 1 mono synth,
expension cards voor de JV-2080 tellen ook niet en de 6 jackcables van Roland die ik heb al helemaal niet ( had er dringend nodig en ze hadden in de shop om te hoek alleen jacks van Roland )
net zoals de Karp geen Korg is en ook geen Arp en de adapter wel van Korg is ma al helemaal niet mee telt, de electribe op Ipad ook niet.
Met een Uli 303 heb ik zelfs een nep Roland en noem mezelf dan Roland fan.

De Pro 800 wil ik ook echt graag.
Dat zou mijn 2e namaak sequenial zijn.

Gaat die UB8 over die UB802 mixer ofzo?
En wat is daar cool aan, tegenover andere mixer van Behringer of bvb. een Soundcraft, Mackie en co?

Of gaat het over de ObXa clone of een Ob8 synth clone?

Ik zag een hoop mooie Synthi eurorack modules bij SL.
Die interpreatie van E vind ik ook keivet, ok kost bijna 3000 euro,
maar tegenwoordig is dat goedkoper dan 2 vintage mono's of OB-6 met keys op.
Zou ik liever hebben dan een echte.
Ze verkopen de mod matrix ook apart in eurorack.
Geen idee of je zo een volledige VCS3 kan bouwen.

Als er nog eens een VCS3 passeert ga ik die wel eens proberen,
ik heb er nog niet willen doen, want als ik die vet vin, wil ik er dan nog een hebben ook
en die zijn gewoon veel te veel te duur
op youtube, zie ik vooral mensen een koffertje monsterdikke protten laten.
De CS-30 kan ook heel flubberige natte diaree scheten laten.
Ma uit Synthi's komen echt van die donder protten.
Wat Eno doet met zijn synthi's vind ik erg vet, maar op youtube zie ik zelden iemand zo een synth solo doen.
On the Run is er ook een dacht ik.
Maar de meeste mensen op youtube maken dezelfde sounds als mijn wekkerradio meerdere posten tegelijk ontvangt.
Momenteel probeer ik synthi's te negeren. Wat ik niet echt ken kan ik ook niet willen hebben.
En bij Behringer duurt het tegenwoordig 5 jaar voor iets dat klaar is in de shops ligt.
 
M’n RD-8 MKII is onderweg, met de illustere BA226 chip.
49cm breed, lijkt me een grote hands-on unit.
 
Wat zit er wel in de 808?
En wat zit er in de gewone RD-8 die al helemaal niet verkeerd klinkt?

Is dat dat mislukte onderdeel dat de originele 808 net zo vet maakt?

Kan er weinig info over vinden.

Da's ongeveer zo breed als de Karp module, voor handig live is dat een ideale maat.
Je bedoelt toch de lengte, niet dat ie 49cm diep is en 70cm lang ofzo?

Mijn Yamaha RX5 is bijna 50 op 45 ofzo groter dan mijn 16 channel Mackie mixer.

Wist niet dat er een nieuwe was. Ik wou wel nog een RD-8, ik heb Uno Drum, die heel dikke analoge 808 en 909 sounds doet
maar op een thermostaat kan je beter jammen dan op Unodrum.

:)
 
Laatst gewijzigd:
De oude RD-8 had compleet andere opbouw en een aantal bugs, deze heeft exact de 808 PCB lay-out met iedentieke chips.
en daardoor dus de goedkoopste kloon. Voor 350,00 te cheap om te laten liggen.
 
De oude RD-8 had compleet andere opbouw en een aantal bugs, deze heeft exact de 808 PCB lay-out met iedentieke chips.
en daardoor dus de goedkoopste kloon. Voor 350,00 te cheap om te laten liggen.
Zou er ook een rd-9 MKII komen dan ?
 
Cool ik denk dat ik em ook wel koop.
Ik heb een paar drumdozen.

Yamaha RX5 op z'n Yamaha veel knoppen en + en - doen om in te stellen.
Omdat dit het top model is of toch bijna.
Heeft ie wel faders, voor tempo enzovoort
en ook al de volumes van de verschillende sounds per output.
Het coolste zijn die USB kaarten, dat je der Oberheim en Linn sounds op kunt zetten.
12bit heeft iets, de jam knoppen zij wel goed.

Digitakt die kan zoveel dat het niet super handig is zolang je niet one bent met de Elektron way van dingen doen.
Vind em wel supervet. Maar veel van wat die kan kan ik nog niet.
Was 450 euro 2e hands als nieuw, kon ik niet laten liggen, dies keiduur normaal.

Uno Drum, kost echt niks en hele verzamling Roland sounds, 8 analoog 8 sample, en 4 sounds per knop, dus 16 x 4 Roland sounds. Ook via de site kan je der 40 andere drumcomputers op zetten.
Klinkt supergoed. Maar heel onaangenaam in gebruik. Komt ook in Bad Gear. Voor de fantastische klank tegenover de afschuwelijke workflow.
Sinds de nieuwe firmware is die wel bruikbaar.

Electribe ER-1, de enige drumdoos die ik heb die zichzelf uitlegd.
Kan echt coole sounds, Legowelt heeft er een samplepack mee gemaakt, met veel vettere sounds dan de gene die ik eruit haal.
Ma die vette sounds gaan mij ook nog lukken.
Heb er nog amper tijd ingestoken omdat ik pas na 6 maand die Yamaha echt snapte
en daar vooral mee bezig was.
Lukte mij superlang niet om te syncen, alleen via electribe wou die ritmes spelen.
Gelukkig heeft die wel een manual van meer dan 200 pagina's en nu ben ik soort Professor Doctorandus voor Yamaha drumdozen.

Alesis HR-16 16 bit, lijkt op een faxmachine. De laatste Alesis waar je de samples kon aanpassen zoals de kick lager zetten etc ...

DFAM ook maar dat noem ik geen drumcomputer, meer een ritme voice voor modulaire synthesizers.

Maar een Roland genre TR heeft zo een inspirerende interface. Electribe ook wel ma die is minder geschikt voor claps en dikke kicks.
Eerder voor rare ritmische sounds. Ook is een TR cool om sequencers zoals die van de 303 of JX-3P te triggeren.

Maar ik doe drums vooral op de DAW. En ben weinig met drumcomputers bezig.
Wel met synthesizers, de drumcomputers komen later.
DFAM wel in modular jams en Digitact ook ma ik slap enkel op de kick voor zware club boenks.

Maar er is nu een modulaire 606 voor eurorack die echt vet lijkt, want de gewone kan niet zoveel.
En je kan er ook nog swing modules aan hangen. Want de 606 of de Behringer versie hebben allebij geen swing.
Ben redelijk fan van die iets rustigere 606 en 707 sounds, da zijn ook de gene die ik meestal gebruik van uno drum.
Layer zo een chille Roland kick onder een Linnkick en maak zo een Linnclub ipv Linndrum yeaha!
 
Ik heb ook al een Acidlab Drumatix, een Erica Synths LXR-02, een Toriaz SP-16 en een Roland TR-8s, tis dus puur omdat het kan :D (geen noodzaak)
 
Dat zijn wel knappe drumdozen voor zover ik weet.

Ik wou om een of andere reden al de meest foute vintage drumdozen voor ze een vintage status kregen.
Allez meest foute, fake Linn drums en Oberheims of Electribes die de vetste zijn en mensen momenteel nog vergeten zijn.
Erica Synths heeft echt wel vette spullen, ik heb er geen van.
Mijn maat heeft die TR-8s en da's wel een vette drumbak, klinkt minder goed dan Uno Drum, of iemand het echt merkt tenzij je one on one sounds vergelijkt weet ik ook niet.
Maybe dat de analoge 808 monsterboom in een mix merkbaar is, rest gok ik van niet.
Ma die heeft wel een interface die bruikbaar en inspirerend is, voor zover ik weet.

Die Drumatix is ook een 606 achtige

Ik dacht aan deze wel duur. Moet hem nog eens bestuderen.
Maybe is die Drumatix cooler geen idee ...
Vermona heeft ook een random drum module, lijkt me cool voor high hats en clicks
op een modular maak je daar dan ook makkelijk organische spetters van ofzo
voor repitieve highhats, ticks enz ... steek ik wel een drumdoos in een input.

606

en een 303 die voor een keer niet als een clone klinkt

303

En 400 euro, voor zoiets is dat cheap, een oscilllator van Roland kost evenveel,
ook Heinbach die de movie doet, altijd cool.
Tis vooral die 303 die ik graag wil, omdat die zo liquid klinkt niet de zoveelste 303 die 95 percent op de echte lijkt en een hoop extra sounds.
Voor typisch 303 gedoe koop ik die van Uli wel.
 
Laatst gewijzigd:
De Vermona DRM4 komt hier ook nog wel, wanneer die eindelijk beschikbaar is. de DR-9 ook en dan eens rustig luisteren waar de nuance en de overlap zit en dan gaat er vast ook wel weer wat de verkoop in.
 
Heb zelf net voor de 2e keer de Pro-1 gekocht.

ik heb die ook in bestelling staan.. maar ga het denk ik cancelen. Ik ben bang dat hij wat te braaf klinkt, te beperkt qua sound palette. Als ik aan analoog denk denk ik aan die lompe Juno 106 'I like to move it' sound en die Teisco synths.. Ik ben bang dat die Pro-1 dat niet kan..
 
ik heb die ook in bestelling staan.. maar ga het denk ik cancelen. Ik ben bang dat hij wat te braaf klinkt, te beperkt qua sound palette. Als ik aan analoog denk denk ik aan die lompe Juno 106 'I like to move it' sound en die Teisco synths.. Ik ben bang dat die Pro-1 dat niet kan..
Is dit ironisch bedoeld? Het is een ontzettend smerige bak. Goed, het zit hem met name in de OSC B routings maar voordat je daar mee uitgespeeld bent....en de basisklank is gewoon goed, lekker snappy met prima oscillatoren. Wat ook ontzettend meehelpt is dat je meerdere waveforms tegelijk kunt selecteren, wat weer ontzettend helpt bij de eerder genoemde OSC B routings.

Met de LFO de PWM moduleren van OSC B terwijl je met OSC B de cutoff moduleert terwijl je de resonantie op 3/4 open hebt staan terwijl er alleen maar ruis uit de mixer komt. Geen idee hoe het klinkt maar je komt al draaiend vanzelf bij een prettig smerige sound uit.
 
Als ik aan analoog denk denk ik aan die lompe Juno 106 'I like to move it' sound
positief is dat Behringer de Deepmind heeft voor juno106 lompeheid met chorus en al.
 
Is dit ironisch bedoeld? Het is een ontzettend smerige bak.


nee, ik was bloedserineus..

ik had hem besteld omdat ik idd dacht dat hij wel rauw klonk.. maar naderhand kwam ik weinig voorbeeldjes tegen die me aanspraken..

Dit zijn de spannendste videos die ik ken.. en ik vind hem eigenlijk nog wat braaf..



 
Laatst gewijzigd:
Is dit ironisch bedoeld? Het is een ontzettend smerige bak.


heb je anders een goed voorbeeld voor me?
 
De Pro-1 echte, doet de Terminator soundtrack en die gitaar achtige synthrif van Robot Rock dat Daft Punk sampled.
Alex Ball laat zien hoe je die riff op de Pro-1 ipv Prophet 5 doet.

Als je een Juno 106 wil moet je helemaal geen sequential kopen.
De Jupiter 6 is de enige Roland die zowat Amerikaans klinkt. Een JX-3P kan ook wel nog hard en smerig klinken.
Juno 6/60 en 106 zijn een poppy sweetspot.

De mono die daarbij past is meer zoiets als de SH-101. De Pro-1 is eerder iets Ody/Minimoog maar van de 80's. Depeche Mode.

Zo poppy Rolands klinken dangerous Juno 60 instant Voldemort Vibes.
SH-101 doet mij automatisch aan Darth Vader denken.

Ja je hebt wel de verkeerde synth besteld.
Voor Juno sounds ben je best af met een 6 of 60 + een Alpha en voor mono de SH-101
Als je je 6 of 60, 66'ed heb je ook nog eens 2e adsr, 2 extra lfo's, sequencer, unison, voices stacken per zoveel, voices detunen, osc drift enz ...
ook de portamento zoals de 106 heeft. Midi en en Out.
De Alpha doet Juno sounds stukken beter dan de Deepmind.
En wil je een cheape Jupiter is er de JX-3P die is wel niet zo snappy of punchy als de Alpha Juno.

Sequential synths na de Prophet 5 rev2 zijn best dark.
De Sixtrack is al niet echt voor pads geschikt, terwijl elke Roland met poly pads net geweldig doet.

De Behringer heb ik nog niet gehoord, maar als Soulwax het de vetste vindt en artiesten op hun label die live gebruiken zal het wel ok zijn voor mij.

De Juno 106 vind ik persoonlijk de minste Juno. Ik heb liever de 6/60 of de Alpha met al die extra crazy waveforms.
De Deepmind is geïnspireerd op de Juno, maar daar vette filmpjes van vinden is nog een stuk moeilijker. De basis klank is vrij tam en mist wat magic tegenover de Rolands.
Voor een goedkope Juno ben je mss nog best af met de 106/60 boutique.
De Alpha is ondertussen al een hele tijd geen 400 euro meer.

Deepmind classic analoog op z'n best

Deze dude kan wel ongelofelijk zot synth programeren.
Toch klinkt het af en toe meer als een cheesy VA dan een Roland DCO poly
bij andere sounds is het pretty close
 
Ja voor nasty zou ik ook een ody of 2600 kopen.
Ik heb de Karp en de minste modulatie en het is al een schreeuwende gitaarsynth

Ma niks Juno 106 aan, ver van.

Maar er wordt gezegd dat die Pro-1 heel dicht bij de echte ligt.
Ik heb alleen al de Prophet 5 rev 3 gespeeld en sixtrack.
En de rev 3 als je evil sounds begint te maken of riffy gitaar sounds dan is de Jupiter 8 een vrij brave tamme synth.

En de Cat noemen ze wel eens de nasty Ody ...
Die Arturia synths klinken ook schreeuwlelijk, MS-20 kunnen ook goed vies doen.

En check ook de meest freaky Yamaha
CS-30 kan zowel silky als gruwelijk dirty stuff en dat tegelijk

Maybe de enige synth die zowel lomp analoog smooth kan en super stoute nasty toestanden
en de Jupiter 4 van dreamy tot extreem dangerous en evil
de meeste zijn goed in 1 vd 2
 
Laatst gewijzigd:
En vergeet coole pedaaltjes niet KomoRebi + Lethargy en Metal Distortion m2 van Boss en je sweete Juno wordt een dubstep donderkannon
 
heb je anders een goed voorbeeld voor me?
Een goed voorbeeld mag ik het niet noemen, ik heb dit ff snel in elkaar gedraaid vanavond plus crappy telefoon kwaliteit. Geen effecten.

Had hier voor nog een soort van alarm geluid en daarna weer een verbazend goed klinkende “ahhh” klank. Kleine tonale eilandjes tussen de chaos die je ook ineens weer kwijt bent om ze nooit meer terug te vinden.

Maar ik vind hem wel lekker industrial mits fatsoenlijk misbruikt en de basis klank is echt super voor bijvoorbeeld Reese basjes met meetransponerende filter LFO of ja desnoods die bread & butter “just can’t get enough” cover sounds.
 

Attachments

  • IMG_2006.MOV
    7,8 MB
Back
Top